Reunions periòdiques i organització

Per a dur a terme aquest projecte interdisciplinari cada setmana fem una reunió per posar en comú tot el que ha anat sorgint durant les sessions anteriors. En aquest espai, intercanviem opinions i punts de vista. També és una estona on aprofitem per organitzar-nos a nivell d’horari i de mestres de cara a les següents sessions.

Carme, Gemma i Anna

Sortida pel barri

En aquesta quarta sessió, hem fet una sortida pel barri de Collblanc per tal d’entrar en contacte amb diferents oficis i professions que ens envolten.

El recorregut l’hem començat en la mateixa escola, passant per l’institut Eugeni d’Ors, l’ambulatori, el mercat de Collblanc i la biblioteca Josep Janés.

Al llarg del recorregut hem vist diferents botigues i espais on hi treballen diferents professionals, hem aprofitat per llegir els rètols que ens anàvem trobant. Algun alumne ens comentava que allà per on passàvem hi treballava el seu pare o hi anava a comprar. Les mestres hem aprofitat la sortida per fer fotografies de tot allò que anàvem trobant pel camí relacionat amb els oficis.

Carme, Gemma i Anna

Quina professió tenen els nostres pares?

En la tercera sessió, hem comentat en veu alta i recollit els oficis de les famílies dels alumnes de l’escola. Alguns nens i nenes han comentat que els seus pares treballen a prop de l’escola.

A partir d’aquí, ha sorgit la idea de fer una sortida pels voltants de l’escola per veure els oficis que ens són propers.

Entre tots, hem pensat com podríem informar als pares de la sortida, i hem decidit fer una nota a l’agenda.

Carme, Gemma i Anna

 

Què en volem saber?

En la segona sessió, hem recordat l’ofici que cadascú havia escollit el dia anterior. Hem tornat a mirar els oficis que havíem dibuixat i que ja teníem penjats en l’espai corresponent de l’aula.

A continuació, hem elaborat entre tots un gràfic per visualitzar quins eren els oficis més escollits.

Entre tots, ens hem preguntat què volíem saber de tots aquests oficis. I han sortit preguntes com:

“Els policies utilitzen cotxe?”
“Per què serveix el walkie talkie?”
“Els lladres van a la presó?”
“Tenen gorra els policies?”
“Com treballen els policies?
“Quines coses fan servir els policies?”

“El perruquer com pentina a les senyores?”

“Com s’arreglen els cotxes?”

“Com es curen els animals?”
“Què tenen per curar els animals?”
“Com treuen els bebès dels animals?”

“Quins vestits porten els astronautes?”
“Els astronautes porten un casc?”
“Per què serveix el casc dels astronautes?”
“Els astronautes com van a la lluna i a les estrelles?”

“Amb quines coses es fan les sabatilles?”

Un alumne també ha explicat la feina dels seus pares, i a partir d’aquí hem establert un petit diàleg on cadascú ha explicat la feina d’algun membre de la seva família.

Hi ha hagut alguns alumnes que no sabien o no recordaven la professió dels seus pares. Entre tots hem decidit fer una nota per tal d’enviar-la a casa i així que cada pare ens expliqués de què treballa.

nota pares buida

Carme, Gemma i Anna

Què vull ser de gran?

En la primera sessió hem dividit les classes de P5 i 1r i hem agrupat els alumnes en dos grups mixtes i heterogenis.

Ens hem presentat breument perquè alguns nens no es coneixien entre ells.

A continuació, hem escoltat una cançó que tenia a veure amb els oficis de la Damaris Gelabert:

Un cop hem escoltat la cançó, els hem preguntat què volien ser de grans. Ho han explicat en veu alta en gran grup.

Finalment, cadascú ha fet un dibuix del que volia ser de gran i els hem penjat tots a l’espai dels projectes.

Gemma, Carme i Anna

Presentació del projecte ‘Què vull ser de gran?’

Hola,

Som la Gemma (mestra de P5), la Carme (mestra de 1r) i l’Anna (especialista d’anglès) de l’escola Charlie Rivel.

Hem decidit dur a terme un projecte interdisciplinar sobre ‘Què vull ser de gran?’ amb els grups de P5 i 1r. Farem dos grups mixtes heterogenis amb alumnes de P5 i 1r en cada grup i treballarem de forma cooperativa.

Hi dedicarem dues sessions a la setmana al llarg d’aquest segon trimestre.

Gemma, Carme i Anna