Després de fer la presentació del projecte a través de la lectura de la carta, els alumnes fan els grups. No dóna gaires complicacions, s’agrupen per si sols; ara bé, a l’aula només hi ha 4 alumnes de 5è que s’ajunten per fer un sol grup, aleshores els proposo que els semblaria si en lloc de montar els grups així, aquest en concret el desfem, i cada nen va a un grup amb els seus companys de 6è. Els sembla bé i ràpidament cadascu es posa en un grup.
A sorteig els reparteixo les estances que té el pis; un cop fet això els dono un plànol del mateix i un sobre amb els diners de què disposaran per a moblar i decorar. Repassem tots plegats les característiques i normes del treball cooperatiu. Es reparteixen els càrrecs que realitzaran i els dóno la direcció de correu electrònic a través de la qual es podran comunicar amb la Isabel i la Marta.
Amb moltes ganes i entusiasme s’agrupen i comencen a treballar: compten els diners (és molt divertit veure les cares quan els tenen comptats i se n’adonen de les quantitats), agafen els ordinadors i de seguida se’n van a la web d’Ikea. En aquests moments els faig parar. Els recordo que tot i les ganes amb que comencen, potser estaria bé primer fer una llista amb tot el que creuen que necessitarà aquella estança.