És curiós com cada equip troba les seves estratègies per controlar els diners: uns fan piles per a cada objecte que compren, i compten el que els hi queda, altres fan paquets per a cada despesa i un paquet per la resta dels diners.
Però que passa ? que cada vegada que comencem les sessions han de comptar els diners,i és clar això no es massa pràctic.
Per tant fem una classe pràctica de com fer-ho , a ma, o bé amb un document Excel a la pissarra digital.
A la pràctica els funciona perquè van sabent que gasten i que els hi queda.
M’he quedat una mica parada de que miren molt pels diners, és a dir busquen els mobles més econòmics, a un grup no li acaben d’agradar, però com estan bé de preu!!. La meva reflexió és que clar que cal mirar pels diners, però que si els mobles no ens acaben d’agradar i hi ha, uns altres que sí, i no ens sortim del pressupost, és a dir que no gastem més del que tenim, doncs que cal triar un altre.
Avui reflexiono sobre els continguts que estem treballant en aquest projecte. Des de l’àmbit matemàtic, estem posant a la pràctica diferents continguts-:
- numeració i càlcul, escala, % ——
- mesures: els diners
- geometria: mesures de longitud, perímetres i àrees
- orientació en l’espai
des de la TIC:
- diferents programes de text i càlcul per tal de presentar la tasca: power, Word, Excel
- cerca a Internet
- càmera fotogràfica, descàrrega, guardar i inserir imatges