Un cop han decidit els mobles que volen col.locar s’inicia el treball més enfocat a la geometria: polígons, àrees i escala.
Aquí haig de fer un “kit-kat” per tal de poder-los explicar quin és el concepte d’escala, com el podem treballar i com el podran utilitzar en aquest projecte. Aprofito per recordar conceptes sobre els polígons i també per introduir el concepte de l’àrea.
Un cop he fet aquestes explicacions els grups continuen doncs amb les seves feines.
Ara és el moment de comprovar si els mobles que han decidit comprar caben a les habitacions, quin espai ocupen, si aquest és suficient o no… En aquest moment, alguns grups es troben que algun dels mobles els han de canviar ja sigui per gran o per petit, perquè on el volien posar molesta per obrir la porta (els he fet dibuixar l’angle d’obertura de la porta). Aprofito per anar controlant la feina que van fent, els faig preguntes sobre les característiques dels mobles, els faig reflexionar, si no s’han adonat, dels espais que queden entre els mobles, i de què aquests espais han de ser suficients per poder-se moure i passar, agafem els metros i fem comprovacions passant les mides a la realitat, col.locant taules separades per aquestes mides i veient si ells podrien passar.
Aquest ha estat un aspecte difícil ja que lògicament no estan acostumats a fer aquestes feines d’anar a comprar-se els mobles que necessiten per la seva habitació o per casa seva. Ells haurien comprat tot el que els agradava i cap a casa. D’aquesta manera han pogut aprendre que abans de comprar qualsevol moble s’han de comprovar les mides del lloc on el voldria posar ja que ocupa un espai, té un volum i potser no és adequat.