Existeix l’arquitectura sostenible?
Baltasar Salvà Siquier | 26 maig 2011El departament de Tecnologia de La Llauna (Badalona) ha participat en el projecte “De les energies fòssils a les energies futures” desenvolupat en el marc del programa ARGÓ de la UAB. Aquest projecte forma part de la
7th Biennial International Workshop
Advances in Energy Studies 2010
Can we break the addiction to fossil energy?
El vídeo que us presentem és el resultat del treball de dues alumnes de 2n de batxillerat fent el Treball de Recerca. La proposta inicial presentada per les alumnes va ser analitzar la influència dels prejudicis sobre l’eficiència i l’estètica en edificis sostenibles. Un dels principals factors de consum energètic correspon als edificis. Per a trencar amb l’addicció a les energies fòssils cal construir de manera més eficient edificis més eficients.
Significarà aquest canvi una pèrdua de qualitat de vida? Pujaran els costos de les edificacions? Haurem de renunciar a l’estètica urbana?
Intentem donar pautes a per a obtenir respostes amb quatre entrevistes: Josep Maria Riba, President de l’associació Casa Bioclimàtica; Jordi Ballester, Arquitecte; Maria Güell, estudiant d’arquitectura i participant del Solar Decathlon 2011 i Albert Salazar, Arquitecte especialitzat en edificació sostenible i participant en el Green Building Challenge 2005.
NOTA: per evitar problemes de CopyRights hem hagut d’eliminar la música inicial.






Veient el vídeo fet per les teves alumnes imagino que el Treball de Recerca ha sigut fantàstic, enhorabona!
Buscaré informació sobre el programa ARGÓ de la UAB.
Salutacions
Carmen Royo