Examen de Subdivisió de Xarxes

La setmana del 18 al 22 de febrer fareu l’examen de Subdivisió de Xarxes, la nota que obtingueu farà mitja amb la part de XAL (que feu amb la Raquel).

El dia de l’examen haureu de portar un dossier amb:

S’haurà de fer una portada amb el nom del tema, de l’assignatura, el curs, la data i el vostre nom i cognoms. Tot dins d’un dossier de plàstic o grapat. Cuideu la presentació, si us plau.

Avaluació formativa de Subdivisió de Xarxes

La propera setmana fareu una avaluació formativa del tema que estem fent aquest segon trimestre.

¿Què vol dir això? Que fareu un examen que si suspeneu no compta i si aproveu us ajudarà a pujar la nota de l’examen que fareu més endavant i que comptarà.

Si treieu menys de 5: no compta la nota

Si treieu un 5 o més: multipliqueu per 0,05 la nota obtinguda i se li sumarà a la part de teoria del segon trimestre.

Exemples:

  • Si treus un 5 et pujarà 0,25 punts
  • Si treus un 8 et pujarà 0,4 punts
  • Si treus un 10 et pujarà 0,5 punts

L’objectiu d’aquesta avaluació formativa és que us adoneu de què heu après i què no acabeu de saber fer. D’aquesta manera podreu reforçar les parts que no porteu tant bé de cara a l’examen que compta.

Horari de l’avaluació per a cada grup:

  • 1ASA: Dijous 7  Divendres 8 de febrer a les 16.30h
  • 1ASB: Dilluns 4 Dijous 7 de febrer a les 15.30h
  • 1BSA: Dimecres 6 de febrer a les 15.30h
  • 1BSB: Divendres 8 de febrer a les 18h

Us posaré alguns materials de Subdivisió de Xarxes més endavant.

Material complementari de “Medis sense fils”

Aquí teniu un document que parla de Bluetooth i molt resumidament, dels punts Wifi que no havíem donat:

33_medis_sense_fils.pdf

També hi ha l’enunciat de l’activitat que ja hem fet a classe, primer sobre paper i després amb Packet Tracer 4.1

Us recordo a tots aquells que no ho hagueu fet que m’heu d’enviar l’arxiu PKT del disseny de dues xarxes Wi-Fi de l’esmentada activitat.

Tot això entrarà a l’examen de XAL que fareu la setmana vinent amb la Raquel. Algun exercici i algunes preguntes test serán del tema 3.3 Medis sense fils, que heu fet amb mi. Entrarà el que hem fet nou però també el que ja havíem donat de  Medis sense fils (Wi-Fi bàsicament).

Informació per a l’examen del Tema 3

Del tema 3 de CISCO, NO ENTRA per a l’examen:

  • 3.1.1 Átomos y electrones
  • 3.1.6 Especificaciones de cables
  • 3.2.2 Modelo de rayo de luz
  • 3.2.3 Reflexión
  • 3.2.4 Refracción
  • 3.2.5 Reflexión interna total
  • Pàgina 73 i part de la 74 (a partir de 3.2.7 Fibra monomodo SI)
  • Pàgines 77,78 i 79
  • Pàgina 82, no entra el “3.3.3 Cómo se comunican las LAN inalámbricas” (però el que hi ha a la pàgina 83 SI)
  • 3.3.7 Seguridad de la transmisión inalámbrica

En breu posaré la correcció del qüestionari 1.

Una forma lúdica d’aprendre binari

Us presento una manera més divertida de fer conversions de bytes binari-decimal: el BinaryGame, creat per Cisco.

Binary Game

Amb una idea similar a la del clàssic Tetris (es van acumulant files), cal anar resolent els bytes que apareixen a sota:

  • Fent clic als bits per aconseguir el nombre decimal que apareix a la dreta, o
  • Si no apareix cap nombre decimal, introduir el corresponent equivalent als bits de l’esquerra.

Ja podeu anar practicant perquè de cara al proper examen, potser us fa falta…

En la meva primera i única partida, he arribat al nivell 4 i als 14100 punts. A veure qui fa el rècord 😉

Materials complementaris del Tema3

A banda del que s’ha explicat i s’ha treballat a classe, us passo alguns documents que us poden ajudar de cara a l’estudi del crèdit.

És important ressaltar que això que us aniré posant no ha de ser la vostra única font d’informació, teniu també els apunts de les classes, els exercicis i activitats que hem anat fent i els materials del CCNA1 de Cisco.

Documents:

Enllaços:

Neix el bloc de XALD

Aprofitant la recent creació dels XTECBlocs, aprofito la ocasió per a estrenar-ne un per a un dels crèdits del Cicle Formatiu d’ESI que dono a l’IES Joan d’Àustria:

Crèdit 1: Instal·lació i manteniment de serveis de xarxes locals, conegut entre nosaltres com XALD.

La idea inicial és anar comentant allò més destacat del crèdit i posar alguns materials complementaris útils pels alumnes, així com fomentar la seva participació permetent que fagin comentaris dels posts que vagi posant. Potser més endavant li dono alguna altra utilitat, ja ho veurem.