Comença el viatge…

1.- Nom de l’activitat: Comença el viatge

2.- Àrea / Matèria / Nivell: Llengües estrangeres /Alemany / 3r ESO

3.- Descripció de l’activitat

Comencem el viatge…. Ja s’atansa el dia de sortida i, per això, cal que coneguem bé el que visitarem. Aquest és el pla de cada dia:

Dia 1

– Porta de Brandenburg
– Reichtag
– Potsdamer Platz
– Memorial soviètic
– Columna de la Victòria (Siegessäule)
– Església memorial Kaiser Wilhelm (Gedächtniskirche)

Dia 2

– Illa dels museus (Museumsinsel)
– Catedral (Berliner Dom)
– Ajuntament vermell (rotes Rathaus)
– Torre de la televisió (Fernsehturm)
– Alexander Platz
– Bebelplatz
– Barri antic (Nikolaiviertel)
– Gendarmenmarkt
– Check Point Charlie

Dia 3

– Sachsenhausen
– Monument a l’holocaust

Dia 4

– East Side Gallery
– Tiergarten

Tria un d’aquests llocs. Abans de començar la tasca cal que indiquis en aquest tauler quin lloc has escollit. Posa-hi el teu nom i una imatge del lloc a visitar.

Quan ja hagis penjat el nom del monument que has triat al mural (sense que se’n pugui repetir cap),  pots començar a fer el poster. Com a eina et recomano Thinglink . En el pòster hi ha d’aparèixer la següent informació:

– nom del monument o edifici

– data de creació o construcció

– història i característiques

– funció actual

– Videos de youtube o imatges creative commons de l’edifici. Cal que indiquis la font de la imatge.

4.- Organització de l’alumnat: el treball és individual

5.- Recursos necessaris per dur-la a terme: només cal entrar al bloc i utilitzar els programes Padlet i Thinglink

6.- Avaluació

Aquest treball valdrà 2,5 punts i l’avaluarem seguint la taula següent:

Insuficient (0,25)

Regular(0,5)

Bé (0,75) Molt bé (1)
Aspecte i multimèdia Aspecte pobre. Només hi ha una imatge Aspecte correcte. Hi ha dos elements que poden ser imatge, so o vídeo. Aspecte atractiu. Hi ha tres o més elements que poden ser imatge, so o vídeo. Aspecte motl atractiu. Hi ha tres  o meś elements que poden ser imatge, so o vídeo. Es citen les fonts de les imatges.
Informació S’inclou només una informació Hi ha quasi tota la informació que es demanava però falta alguna cosa. Hi ha tota la informació que es requeria Hi ha tota la informació requerida i a més a més s’ha buscat informació extra.
Correcció Hi ha més d’un error conceptual o moltes faltes d’ortografia. Hi ha un error conceptual i alguna falta d’ortografia. No hi ha cap error conceptual. hi ha un màxim de dues faltes d’ortografia. No hi ha cap error. El pòster és impecable.

 

7.- Dimensions i competències digitals que es treballen

En fer aquesta tasca treballem la competència digital en les següents dimensions:

a) Dimensió instruments i aplicacions
Competència 2: Utilitzar les aplicacions d’edició de textos, presentacions multimèdia i tractament de dades numèriques per a la producció de documents digitals
b) Dimensió tractament de la informació i organització dels entorns de treball i d’aprenentatge
Competència 4: Cercar, contrastar i seleccionar informació digital adient per al treball a realitzar, tot considerant diverses fonts i mitjans digitals
Competència 5: Construir nou coneixement personal mitjançant estratègies de tractament de la informació amb el suport d’aplicacions digitals
c) Dimensió comunicació interpersonal i col·laboració
Competència 7: Participar en entorns de comunicació interpersonal i publicacions virtuals per compartir informació
d) Dimensió ciutadania, hàbits, civisme i identitat digital
Competència 11: Actuar de forma crítica i responsable en l’ús de les TIC, tot considerant aspectes ètics, legals, de seguretat, de sostenibilitat i d’identitat digital

 

 

Willkommen in der Winterreise

Si fas tercer d’ESO a l’institut ANTONI TORROJA  de Cervera i fas alemany, aquest curs et toca el viatge a Berlín. Aquest curs hem decidit fer-lo al primer trimestre per diverses raons: per veure els famosos mercats de Nadal alemanys, per estalviar-nos cues a tot arreu, per poder allotjar-nos a l’alberg,…

Aquest blog ens servirà per seguir els preparatius del viatge i, un cop siguem a Berlín, per anar informant les famílies de les activitats i llocs que visitarem.

Seid ihr bereit?

Mapa Berlín amb xinxeta