S’entèn per seqüència didàctica l’organització del treball a l’aula a partir d’un projecte que neix de l’anàlisi prèvia dels instruments digitals que ofereix Internet i la selecció dels més convenients per al desenvolupament de les competències que l’alumnat ha de ser capaç d’assolir en un curs escolar, sense deixar de banda les exercitacions o les pràctiques específiques per a cada àrea.

Trobareu aquí exemplificacions de seqüències didàctiques que fan el recobriment curricular de tot un curs. Estan construïdes com a cursos per ser utilitzats a l’entorn virtual d’aprenentatge Moodle i disponibles a través del repositori Alexandria.

Cada seqüència didàctica està estructurada en diverses unitats que contenen projectes, recursos i activitats que formen una programació d’aula orientada al treball per competències. Les activitats i projectes que es proposen es basen en materials oberts que es troben disponibles a portals educatius de diferents administracions públiques, complementats amb aplicacions web 2.0.

Aquestes seqüències són materials en evolució, susceptibles de canvis, millores i adaptacions en funció de la situació, entorn i necessitats de l’alumnat. Si les modifiqueu i enriquiu us animem a compartir-les al propi espai d’Alexandria

 

Guia per elaborar seqüències didàctiques Escola Sadako

Manual Secuencias Didácticas