No t’avorreixis!

És molt important cuidar-se la veu!

En aquest article us deixo un enllaç  d’un vídeo del Youtube on podeu practicar la lectura ràpida i en veu alta.

Per fer aquesta activitat us recomano que sigueu tres persones, i que cada una de vosaltres esculli un personatge.

Personatges:

• Narrador/a
  • Francesc
  • Quica

De la mateixa manera que els dobladors de dibuixos animats, ara us toca a vosaltres posar veu a aquesta història.

Posada a punt per llegir!

Com bé sabeu, malgrat que llegir ho puguis fer a sota un pont, penjat a un arbre, de cap per avall o davant de la televisió, hi ha una sèrie de condicions que ens ajudaran a concentrar-nos i entendre millor el què estiguem fent.

A continuació us proposem una sèrie d’imatges perquè puguis pensar…

Quines són les millors condicions per llegir?

Ara, doncs, ja ho teniu tot!

De cap! Cap a l’aventura!

D’aquest article n’he fet difusió pel Twitter en aquest twit!

Ús didàctic del material multimèdia

Tal i com marca el drecert 119/2015, la competència digital és:

L’adquisició d’habilitats imprescindibles per interactuar amb normalitat en la societat digital en què es viu. Inclou destreses referides a instruments i aplicacions digitals; al tractament de la informació i organització dels entorns digitals de treball i d’aprenentatge; a la comunicació interpersonal i a la col·laboració en entorns digitals; i als hàbits, civisme i identitat digital.

A més a més, aquesta competència és bàsica, cosa que significa que es treballa de manera transversal en totes les àrees.

Gràcies al material multimèdia podem contribuir en les diferents metodologies i a la vegada fer alumnes competents en aquest àmbit. Cal remarcar que a l’hora d’escollir una metodologia és molt important que comporti un aprenentatge significatiu, cosa que implica un procés profund i on, a més a més, s’hi barregen les emocions.

A continuació es presenten una sèrie d’espais que podem generar amb les tecnologies d’aprenentatge i coneixement amb alguns exemples d’eines virtuals:

• Organització

Resultat d'imatges de forums Resultat d'imatges de mail
  • Planificació
Resultat d'imatges de calendar Resultat d'imatges de doodle
  • Realització
Resultat d'imatges de drive Resultat d'imatges de gimp Resultat d'imatges de audacity
  • Avaluació
Resultat d'imatges de google forms Resultat d'imatges de wufoo

Seguint en l’oportunitat que ens brinda el fet d’utilitzar les noves eines digitals com a complement indispensable per a moltes metodologies, la utilització d’aquestes eines pot contribuir en fer un bon treball en equip i assolir altres competències més enllà de la digital.

Esperem que aquest espai digital us ajudi a fer, doncs, alumnes competents amb l’ajuda de les TAC!

Benvinguts!

Aquest espai web ha estat creat amb la finalitat de ser una eina per a alumnes que s’inicien en el camp de la lectura i l’escriptura.

Des de l’escola Eduard Toda i Güell de Reus en farem un us particular, i en especial els infants de 2n i 3r que, malgrat el seu esforç, necessiten més eines i recursos per assolir les competències referents en aquests àmbits.

Aquest projecte surt gràcies a la formació oferta pel Departament d’Ensenyament anomenada “Edició i comunicació digital”.