TREBALLAR A PARTIR D’UNA PRODUCCIÓ AUDIOVISUAL
Cal buscar una (o més d’una) producció audiovisual del camp que sigui (cinema, anuncis, documental, vídeoclips, videocreació…) i explicar com la utilitzaríeu a l’aula, per a treballar què i perquè creieu que és interessant pels alumnes.
RESOLUCIÓ
Exercici destinat als alumnes de 3r d’ESO, crèdit comú de visual i plàstica amb 32 alumnes.
L’exercici es realitzarà dins del mòdul de comunicació visual, després de parlar del missatge i de treballar els sistemes de comunicació basats en imatges fixes i en moviment. Posarem la publicitat com a cas més exemplar de comunicació mitjançant la imatge imatge.
Treballarem la denotació i la connotació que existeix en tot anunci, també veurem els tòpics més habituals en llenguatge publicitari i als associarem als rols, que abans haurem explicat.
- Abans d’agafar spots concrets, analitzarem i treballarem alguns d’aquests tòpics, que actuen sobre les nostres motivacions i desitjos. Veurem concretament alguns d’aquest tòpics i com apareixen en els anuncis, quines frases o eslògans surten per fer-hi referència.
- Vincularem els tòpics als diferents rols o estereotips socials.
Un cop fet aquest treball inicial d’anàlisi (entre l’aula i casa), els proposaré 4 anuncis, que passarem i comentarem a classe. Veurem el tipus de missatge que vol transmetre, el tipus d’imatges que utilitza, els plans, angulacions que fa servir i com juguen amb la comunicació. Quin resultat creiem que té l’anunci, aconsegueix transmetre el missatge, resulta?
Un cop fet això, cada alumne ha d’escollir un dels spots i realitzar l’anunci en imatge fixa, per una revista o cartell que acompanyaria la campanya.
Caldrà tenir en compte les normes de composició, que ja s’han explicat anteriorment.
La intencionalitat i l’estil del spot estudiat
Mantenir el missatge..
Es podrà realitzar mitjançant el dibuix, el fotomuntatge o el collage.
SPOTS PROPOSATS:
· Bellesa real amb DOVE:
http://www.youtube.com/watch?v=Or5pnjvfSBo
· La sort de la vida amb COCA-COLA
http://www.youtube.com/watch?v=FGCtNmpxQcw&feature=related
· La felicitat es mesura en Km. BMW
http://www.youtube.com/watch?v=I5L6RwxSzaY
· IKEA, “on en cap 1 en caben 2”:
http://www.youtube.com/watch?v=sc4_a15GWlo
TEMPORITZACIÓ:
· 1 hora de presentació, proposta I anàlisi a classe. Es completarà a casa amb la cerca de tòpics i rols.
· 1 hora de treball a l’aula d’esquematització i proposta de treball.
· 1 hora a classe més el que calgui a casa per la materialització de l’obra.
CRITERIS D’AVALUACIÓ
Capacitat d’interpretar anuncis i campanyes publicitàries. Captar el missatge i descobrir tòpics.
Capacitat de síntesi del spot
Capacitat de plasmació de l’espot en una imatge fixa. Mantenint el missatge inicial i originalitat.
Execució del treball. Qualitat plàstica resultant.