Proposta i programacióProgramació: Aquesta activitat està dirigida a alumnes de 2 de la ESO, es realitzarà en grups fins a 4 persones. (Li motiva l’observació i el comentari d’alguns exemples de la publicitat a l’actualitat).
Procés: dividida en quatre sesions d’una hora lectiva.
1- Observació d’alguns exemples de fotomuntatges a la publicitat. – Comentar les imatges i descobrir-hi les estratégies de persuació.
2- Establir un debat a partir del qual sortiran les respostes de les qúestions que es plantegen sobre cada imatge.- Explicació del fotomuntatge a través de la historia. Ficcions construides. – Visualitzant exemples relacionats amb la publicitat.
3- Buscar o realitzar fotomuntatges.
4- Analitzar el fotomuntatge escollit.
Continguts: Es pretén treballar les ficcions construides a través dels fotomuntatges i la persuació que utilitza la publicitat. Com la publicitat fa servir estrategies persuasives utilitzant les ficcions construides.
Objectius: -Comprovar la capacitat d’atracció i persuasió de la publicitat.
-Entendre com pot actuar el fotomuntatge, la possibilitat de barrejar dues o més realitts estranyes entre sí per fer l’efecte que han existit en el mateix temps i el mateix espai.
-Reflexionar davant dels missatges creats pels anuncis publicitaris, valorar la implicació de la manipulació de la realitat.
Competencies: Competència cultural i artística Descripció: apreciar, entendre i valorar críticament diferents manifestacions culturals i artístiques, utilitzar-les com a font de gaudi i enriquiment personal i considerar-les com a part del patrimoni cultural dels pobles.
Finalitat: familiaritzar els joves amb una varietat ben àmplia de manifestacions artístiques i culturals, i ajudar-los a entendre la funció que les arts han exercit o exerceixen en la vida dels éssers humans.
Avaluació: -Adecuació del fotomuntatge escollit o realitzat.-Raonament de les respostes a l’anàlisis.-Concordança entre imatge i text.