Anàlisis del fotomontatge:
He fet el fotomontatge amb una foto de l’anunci de coca-cola en el que surten unes llengües parlant amb un ull les dues estant bebent coca-cola zero, però no ho saben el ull li diu i ells s’enfaden amb l’ull, he mirat l’anunci i he escollit el diàleg. Després l’he posat amb formes diverses com si estiguesin parlant entre ells, també els hi he posat colors a les formes i així resalta molt més. Es en castellà per què el anunci que he vist es en castellà. El logotip de la coca-cola zero l’he tret de internet i a sobre li he posat: “sabor auténtico zero azúcar”, perquè es el que diu al final de l’anunci. He escollit aquest anunci perque hem sembla divertit i pot quedar bé en un fotomontatge…
Aqui el que es pot veure es un peix que estaba en un got i ara salta cap a una peixera.
Llavors en principi el que intento dir amb aquesta imatge es que amb una fotografia es poden canviar moltes coses com la forma, el efecte…..
Aquest treball representa que una coca-cola vinguda de l’espai, que destrueix les “torres gemelas”. I el text que hi ha escrit significa que és forta de gust, però aquí representa forta de ser destructiva.
Interpretem la imatge publicitària:Fes un diàleg amb la imatge, si vols arribar a una interpretació del seu significat:
1. Què és el primer que veus quan la mires? Jo veig el pingüí, a la ducha, i veig la ducha, el mar, i les muntanyes de fons.
2. Quina és la teva impressió, què penses immediatament? Penso que es increïble veure a un pingüí en la platja i a més duchanse, i que a un pingüí l’hi agradi ducharse.
3. Cap a on va la teva mirada desprès? Cap al fons de l’ imatge on són les muntanyes i el cel blau amb els nublos, i la platja i les ones del mar.
4. Què és el que fa que la teva mirada es mogui d’un objecte a altre de la imatge? L’interès que tinc per observar tot el que embolta l’imatge, i la curiositat de cada detall, que tingui l’imatge.
5. Quins detalls d’interès has captat? Que el pingüi s’ este duchant, mentres que té el mar al costat.
6. Quines paraules podrien descriure millor les sensacions de textures que recull aquesta fotografia? Que el frescor que sents quan et duches en aquesta ducha, es similar al que sent un pingüí quan es banya al mar.
7. Creus que la imatge aporta una atmosfera o un sentiment particular? Per què? Aporta un sentiment des frescor, per què el pingüí sent el frescor millor en aquesta ducha que en el mar.
8. Per què creus que l’autor la va fer? Per mostrar-li a els clients, l’ho còmode que pot ser aquesta ducha, i lo bé que s’està per que a més a un pingüí l’hi agradi també la comoditat, i l’ho ample que és aquesta ducha.
9. Quines altres preguntes et poden ajudar a comprendre i a interpretar aquesta fotografia?– Que hi veus a la fotografia ?– Que significat té l’imatge ? Per què?
10. Creus que ha aconseguit el seu propòsit publicitari? L’autora de l’imatge he sigut jo.
LECTURA D’UN FOTOMUNTATGE El fotomuntatge l’hem creat nosaltres amb el Photoshop. La imatge és trist ,senzilla i creativa. En realitat només es veu una colònia en un seient i un home ajagut.Em posat aquesta colònia perquè ens ha semblat molt bonica i elegant, ens ha transmès molt sentiment, claredat i frescor. La imatge requereix una mica d’imaginació i esforç per entendre-la. Se suposa que el noi ajupit al terra en forma d’ombra es troba malament psíquicament i aquesta colònia l’ajuda a refrescar-se i sentir-se millor. La colònia també està posada aquest seient verd per un motiu. El verd significa esperança i llavors vol dir que el noi no ha de perdre mai l’esperança per res i els forats del seient que per molts forats (coses dolentes que li passin) que tingui que mai s’ha d’esfondrar per res i que ha se seguir endavant.La colònia i el seient són més grans perquè com l’home està malament per a què es vegi l’estat d’ànim de l’home, què es troba petit….El nostre propòsit publicitari seria vendre aquesta colònia dient que si algú se la posa se sentirà millor.Crec que nosaltres no aconseguiríem el nostre propòsit publicitari perquè li hem preguntat a molta gent que li deia aquesta imatge i ningú no ens ho a sabut dir.