Proposta i programació d’aula
Proposta:
1 Dissenya una portada de CD (format quadrat de 120 mm) amb un programa de dibuix per ordinador.
2 Comença a treballar a partir d’una fotografia o d’un dibuix escanejat, pensa un eslògan.
3 Prepara una composició amb aquest elements .
4 Presenta en total tres propostes diferents, partint dels mateixos elements, com has vist a l’activitat 4.
5 Analitza per escrit els tres treballs realitzats, justifica cada canvi:
Aquesta activitat està dirigida a l’alumnat de 2 ESO, el tema escollit es un molt important a l’adolescencia, les aparences, l’importancia pel físic, que pot arribar a una enfermetat, com l’anorèxia.
Procés de treball a l’aula:
1.Explicació i debat a l’aula sobre les aparences físiques. Escollir entre tots un eslògan. 1hora
2. Explicar els següents aspectes del disseny: 1hora
- El disseny té un objectiu, un missatge definit .
- Hem d’aconseguir comunicar i no decorar.
- Totes les parts han d’estan ben relacionades, per tal enfortir el missatge que pretenem comunicar.
- La tipografia ha d’estar integrada a les imatges i ser llegible .
- El color denota i té significat.
- La formes escollides han d’atraure la mirada.
- L’espai en blanc ha d’estar ben repartit.
- El disseny té un ordre de lectura, un ritme, una composició, una tensió, un contrast.
3. Fer una recerca de portades de cds existents per a analitzar-ne les característiques. 1hora
4.Disseny de propostes per a la nova portada. 2hores5.Justificació escrita del disseny escollit. 1hora