Introducció

Sóc professor de visual i plàstica a l’IES Júlia Minguell de Badalona. Aquest és el sisè any que estic utilitzant la dotació de projecte Art-tic que pretén la incorporació de les noves tecnologies a l’ensenyament de la matèria de visual i plàstica, per poder millorar els resultats acadèmics, la cohesió social i la imatge del centre. L’any passat vaig finalitzar un curs de Formació de Persones Formadores en visual i plàstica. En aquest blog podreu trobar materials i recursos realitzats a un curs telemàtic DSVP – Educació visual i plàstica a secundària. Competència digital i comunicativa audiovisual. També trobareu treballs realizats pels meus alumnes de l’INS Júlia Minguell.

Creativitat digital

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=nPB-41q97zg[/youtube]

El meu objetiu com a professor és desenvolupar aquelles competències dirigides a demostrar que podem millorar la integració i l’ensenyament de l’educació visual i plàstica, a les aules en centres amb una gran diversitat d’alumnat, fent ús de les TIC. La creativitat ajuda a motivar i resoldre problemes.

L’art pot transmetre missatges per millorar la convivència entres les persones. Resulta terapèutic, perquè motiva i desbloqueja a través d’activitats que resulten gratificants i integradores.

Les TIC estimulen la participació, afavorint l’intercanvi i difusió de recursos. Es produeix una retroalimentació entre l’aula real i la virtual, assolint la renaixença de la creativitat  com a matèria transversal i interdiciplinar.