Gravat 2

Félix Vallotton

(Lausanne 1865 – Paris 1925)

Le Bain (The Bath) 1894

Le Bain (The Bath) 1894

Le Mensonge (The Lie) 1898

Le Mensonge (The Lie) 1898

A Edgar Poe

A Edgar Poe

A Paul Verlain, 1891

A Paul Verlain, 1891

A Ibsen

A Ibsen

Paul Adam, 1896

Paul Adam, 1896

Emile Zola

Emile Zola

La Flute (The Flute)

La Flute (The Flute)

La Maison Moderne

La Maison Moderne

Le Poker

Le Poker

 

Ara dos gegants amb les seves bèsties, Durero i Hokusai

Albert Durero - Rhinocervs - Xilografía 1515
Albert Durero – Rhinocervs – Xilografía 1515
La gran ona de Kanagawa,1832 de Katsushika Hokusai
La gran ona de Kanagawa,1832 de Katsushika Hokusai
 

El moment d’entintar la matriu també és important,  així com escollir el tipus de paper i el seu color.

Luis YNGÜANZO,Trasluchar (Serie Azul)
Luis YNGÜANZO,Trasluchar (Serie Azul)
Luis YNGÜANZO, Trasluchando (White Sea)
Luis YNGÜANZO, Trasluchando (White Sea)

Les diferents tècniques de gravat:

Pep Alaminos – Curs de gravat, 2008

[slideshare id=11535938&doc=pepalaminos-cursdegravat2008-120212091006-phpapp02&type=d]

Més obres:

Autors que heu de veure: 

Pere Abadal i Morató

Lucas Cranach

Hans Holbein

Albrecht Dürer

 

Werewolf, Wooodcut, 162 × 126 mm-Grabado medieval donde se muestra a un Hombre lobo-Lucas Cranach el Vell (1472–1553)
Werewolf, Wooodcut, 162 × 126 mm-Grabado medieval donde se muestra a un Hombre lobo-Lucas Cranach el Vell (1472–1553)

Lo gat qui menge lo rat – Il·lustració d'en Pere Abada de Moià del segle XVII

Lo gat qui menge lo rat – Il·lustració d'en Pere Abada de Moià del segle XVII

 

T’han sorprès? Valen la pena, oi?

Keith Haring - Woodcut - 1983

Keith Haring - Woodcut - 1983

Wassily Kandinsky, xilografies

[slideshare id=11552062&doc=wassilykandinskyxilografies-120213140047-phpapp02]

 

Pablo Ruiz Picasso

Aquest últim utilitzava els linòleum per a fer imatges en color amb el procediment que s’ha anomenat de planxa perduda

Bust of a Woman with a Hat, 1962

Bust of a Woman with a Hat, 1962

Es tracta d’anar buidant una mateixa planxa i tot estampant-la progressivament cada cop de colors més foscos que cobreixin els altres en algunes parts. O sigui primer buidaríem els blancs i estamparíem amb el següent color més clar (per exemple un beix clar), després buidaríem les parts que volem que ens quedin beixes i estamparíem amb el següent color deixant sense cobrir les parts que volem beixes. I així successivament fins arribar al negre. Amb tintes grasses cobrents podem fer el procés al revés de fosc a clar o de manera aleatòria.

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *

 
Go to Top