Els nostres espais

Volem fer una intervenció en un espai públic que hi ha al costat de l’institut, el carrer de l’Església. Abans era un passeig amb dues vies, una per vehicles i altre per vianants, separades per un petit desnivell i per una filera d’arbres. Ara aquest ordre l’han canviat.

L’activitat es portarà a terme amb alumnes de 4t d’ESO a la tercera avaluació i serà tot el grup classe el que hi participarà en la mateixa.

Una vegada exposat el tema de la unitat i haver vist diferents procediments artístics i autors/es, l’alumnat busca més artistes que treballen en aquests camps.

S’exposa l’activitat a fer, animant-los a que són ells els protagonistes, els artistes i que ho veurà tota la gent del poble. Tots tenen cabuda en aquest projecte, d’alguna manera, perquè hi ha molta feina i variada i es pot escollir en què s’hi vol participar.

Es comenta els elements que hi ha en aquest espai i el seu entorn:

  • Pas de vianants
  • Acera i calçada
  • Arbres
  • Institut i Escola de Primària a banda i banda
  • La resta paisatge de conreu i paisatge natural

Ens fem preguntes per conèixer millor l’espai a intervenir:

  • La funció que tenia abans
  • la que té ara
  • la que pot tenir o tindrà

Seguim fen-nos preguntes, què es pot fer en l’espai triat. Comencem per buscar una finalitat a l’activitat: denúncia, crítica, proposta, divertiment, embelliment, etc.

Després es fan grups de quatre o cinc alumnes i una posada en comú.

Segons com vagi l’experiència, el professor ha de tenir la seva proposta a punt per si és necessari.

Aquest és un punt bastant delicat, hi ha que anar amb molta cura en no espatllar-ho i ser molt sensible amb totes les propostes que s’hi fan.

Estigui la idea concretada o no del tot, parlem ara de fer la memòria de tot aquest treball. Es una obra d’art efímera i volem que quedi constància sobre el fet:

  • Fotografia
  • Vídeo
  • Dibuixos i collages
  • Texts, etc.

La memòria es pot exposar a l’Institut i fins hi tot es pot proposar fer-la al Casal de Joves o la Casa de la Vila. Això els hi fa molta il·lusió als alumnes/as

Seguidament es donen les pautes a seguir per dur a terme la intervenció.

  • Recerca d’informació:altres artistes, obres d’art en la natura o entorns urbans.
  • Concretar intenció de la proposta
  • L’activitat a dur a terme en l’espai.
  • Demanar dia i hora per anar a l’ajuntament

Fer un escrit per ser rebuts i que volem fer

Preguntar s’hi ha un pla urbanístic d’aquest espai.

S’hi ha canvis per motius de la crisi.

Relació entre la gent del poble i l’ajuntament.

Demanar permís per una intervenció.

Quedar per un altre dia amb una proposta més concreta si cal.

  • Si ens poden ajudar econòmicament amb materials per dur a terme l’activitat.
  • Es pot fer una enquesta del què vol la gent i què en pensa d’aquest espai
  • Fer cartells de l’esdeveniment. Si és possible, posar-se en contacte amb la radio, televisió i altres.

Dividir la feina entre tot l’alumnat.

Hem de pensar en fer el pressupost del projecte per presentar i adjuntar a la carta adreçada a l’Ajuntament.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *

 
Go to Top