INTERRELACIÓ DE FORMES
Solem percebre les formes en relació amb unes altres. Les formes es poden relacionar entre si de diferents maneres, aquestes opcions són molt útils per a la creació de logotips. Segons siguin les posicions entre les formes, podem afirmar que aquesta relació és:
Aquestes interrelacions les heu de fer amb les inicials del vostre nom i cognom.
De les interrelacions que heu fet en la làmina anterior heu d’escollir una i fer-la en gran.
CARTELL BANC DE SANG
SERVEI COMUNITARI ” BANC DE SANG”
Com ja us vaig explicar a classe, des de Visual i Plàstica col·laborem amb el servei comunitari fent un cartell i els globus blancs i vermells per a l’exposició.
Primer hem de fer un cartell on es promogui la donació de sang. El color del nostre disseny serà el vermell. Per una banda és el color de la sang i per una altra és un color càlid que significa passió, generositat, vitalitat…..
Heu de posar un dels eslògans que vau fer a la vostra classe amb el tutor o amb Cèlia. Per aixó podeu buscar el tipus de lletra en Dafont https://www.dafont.com/es/
L’acte de donar sang és altruista i generós així que utilitzarem formes dinàmiques i obertes, recordeu dinamisme = línies corbes, cercles, composició diagonal.
Us deixo alguns exemples del meu pinterest https://www.pinterest.es/mayteveloso/sang/
Aquest cartell el podeu fer amb mètodes tradicionals (làmina, colors de fusta i retoladors) o amb digitals.
Endavant!
Bon dia ragazzi!
Espero que estigueu tots gaudint del confinament i aprenent a valorar les coses essencials. Anem sempre molt ràpid, com és normal a la vostra edat, i no ens parem a observar la bellesa de les coses ni de les persones que ens envolten. És important gaudir dels sentiments que ens generen.
Làmines 2n Trimestre
A continuació us deixo les làmines que havieu de lliurar en aquest trimestre. La lampada de 15 peçes i la de 30 l’han pogut fer pocs. Ja la farem a la tornada per el servei comunitari Banc de Sang.
Les fotos de les làmines que heu de lliurar del 2n tr les envieu a mveloso2@institutmediterrania.com
MÒDULS I XARXES MODULARS
A 3º estem treballant amb les xarxes modulares i amb els moviments del mòdul en el pla (girs, simetría i trasllació ,).
Una xarxa modular és una estructura en la qual es relacionen una sèrie de figures iguals o semblants. Aquesta estructura, generalment geomètrica, és com una malla ,de formes triangulars, rectangulars o derivades, que cobreixen tota la superfície de l’obra.
Direm mòduls a les figures que es repeteixen i relacionen gràcies a aquesta estructura modular.
Per fer aquest exercici utilitzarem aquesta aplicació.
http://www.educacionplastica.net/Quilt.html
POLÍGONS REGULARS A PARTIR DEL COSTAT
Aquí us deixo els videos per a poder estudiar la construcció dels polígon regulars a partir del costat.
MÒDUL
Aquí en teniu alguns exemples de posibles mòduls i les seves combinacions
INTERRELACIÓ DE FORMES
Solem percebre les formes en relació amb unes altres. Les formes es poden relacionar entre si de diferents maneres, aquestes opcions són molt útils per a la creació de logotips. Segons siguin les posicions entre les formes, podem afirmar que aquesta relació és:
LLENGUATGE CINEMATOGRÀFIC
Desprès de coneixer els fonaments de la perspectiva cònica us deixo aquest video de ombuarchitecture on es fa un repàs de l’arquitectura moderna a travès dels arquitectes més emblemàtics i les seves obres
PERSPECTIVA CÒNICA
DESCONSTRUIR
Desfer analíticamente els elements que constitueixen una estructura conceptual.
Una vegada que hem vist dos de les lleis principals de la Gestalt, la llei de la figura- fons i de la bona forma aplicarem aquesta última en una imatge.
GESTALT
La psicologia de la Gestalt va fer estudis que defineixen els comportamnts perceptius com a lleis. Les principals i exemples les podeu veure en aquesta presentació
[slideshare id=2338015&doc=lleisgestaltdepercepci-091024171623-phpapp02]
LA PERCEPCIÓ VISUAL
When I think identity I think of the saying “The eyes are the window of the soul.” When I think of the eye as a window, I think of Mc Eshers drawing Eye . Students will practice drawing eyes and how to correctly cover part of the eye ball itself with the flesh of the eye. After practice we will draw a large eye. Where the pupil and iris would be, students will draw a reflection of something that represents them…a person, place, or thing.
https://www.pinterest.com/mayteveloso/3-eso/
LECTURA D’ANUNCIS PUBLICITÀRIS
FIGURES RETÒRIQUES EN PUBLICITAT
Làmines 1r trimestre
1. Zentangles
2. Retrat fet amb un mateix objecte (collage)
3. Fondo i figura
4. Ritme
5. Equilibri
6. Dinamisme
LLEIS DE LA GESTALT A L’ANÀLISI DE “LA VICARIA” DE MARIÀ FORTUNY
FONDO I FIGURA http://www.doctorojiplatico.com/2013/05/noma-bar-illustrations-negative-spaces.html Podem veure en el següent enllaç la seva utilització en la realització de logotips. http://www.demilked.com/negative-space-logos/
LA PERCEPCIÓ VISUAL
A partir d’avui començarem a conèixer la percepció visual. Per això, entre altres materials visualitzarem a l’aula i practicarem amb alguns dels continguts que apareixen en aquest fantàstic material elaborat per Francisco Javier Pulido Cuadrado per la Junta d’Extremadura http://contenidos.educarex.es/mci/2002/24/menu_principal.html
Els pictogrames són símbols internacionals que comuniquen informacions elementals. Comuniquen missatges o descriuen objectes.
http://maribleduca.blogspot.com.es/2015/10/pictogramas.html
saraquintana.com/claves-diseno-pictogramas
ESPIRALS
Començarem l’estudi de la construcció de les espirals. Us deixo l’enllaç on podeu estudiar la de tres i quatre centres
http://concurso.cnice.mec.es/cnice2005/11_ejercicios_de_dibujo_tecnico/curso/intro.html
COMENCEM UN NOU CURS
Després d’uns mesos de vacances en què espero que no us hagueu oblidat tot, tornem a trobar-nos.
¿Què farem?
Aprofondirem en els temes que vam veure el curs passat investigant tècniques i diferents artístes plàstics. En aquest curs donarem també molta importància a la representació tridimensional i participarem activament en la lectura d’imatges coneixent el mon del disseny i la publicitat.
Respectarem les normes per el bon funcionament de la classe, mantenint silenci durant les explicacions, portant el material cada dia i realitzant amb interès els treballs.
MATERIAL
Aquesta assignatura és pràctica amb la qualcosa si no porteu el material no podreu treballar i per tant aprovar. Sabeu que portar el material adient és part de la nota. – Carpeta DIN A4 per guardar les làmines – Fulls blanc DIN A4
– Llàmines DIN A4
– Quadern per apunts
– Llàpis HB, 2B i 2H, goma i maquineta – Colors de fusta (24) – Ceres (24) – Tissores i pegament – Escaires, cartabó i regle de 30cm – Compàs
Ja us avisaré per portar alguna cartolina, papers de colors, revistes etc
TRAÇATS BÀSICS
Començarem el curs repassant els traçats bàsics que vam veure el curs passat ja que ens serviran per a la realització dels poligons a partir del costat.
Traçats bàsics i poligons regulars Amb aquesta web podeu repasar el que vam donar a classe. Teniu els traçats bàsics: mediatriu, bisectriu i la construcció de poligons regulars a partir del radi. Dividireu un full blanc DIN A4 en dos parts iguals (posat en vertical, dividiu horitzontalment) i a la vegada torneu a dividir la part superior en dos. En el primer requadre dibuixeu la mediatriu i la bisectriu. En el segon la divisió d’un segment ( Thales) i en el espai inferior la costrucció general de poligons a partir del radi.
Ja hem acabat els polígons regulars a partir del costat en 3 º de l’ESO i com a últim treball desenvoluparem diversos dissenys (en color i blanc i negre) utilitzant com a base el patró de Kamal Alí i la simetria radial. Pel que sembla va ser el suís, Kart Gertsner, que va conèixer a Fes, Marroc, a un maallem, un home culte, que el va conduir a un alarife (‘arif’) anomenat Kamal Alí, a qui va comprar un disseny al seu taller, portant-lo després a la seva ciutat, on introdueix aquest disseny en un programa d’ordinador descobrint les infinites possibilitats de creació. Haureu de crear diferents models a partir d’aquest patró. Podeu veure diferents exemples
FIGURES GEOMÈTRIQUES BÀSIQUES DEL DISSENY
LA COMPOSICIÓ Al primer trimestre hem treballat els elements graficoplàstics, quan aquests elements s’organitzan d’una forma intencionada en una superfície o un espai, rep el nom de composició Ara que estem treballant aquest tema en classe us deixo aquesta presentació [scribd id=14787932 key=key-2mgk0bxhsgp6hrxst0ia mode=list]
Composicions dinàmiques: es basen en la jerarquització de l’espai visual, la diversitat d’elements, el contrast i el ritme. Podeu observar les direccions corbes i diagonals
CARTIER BRESSON Us deixo unes imatges d’un dels fotògrafs més importants, Henry Cartier-Bresson (1908-2004)
RITME I SIMETRIA El ritme permet tenir una seqüència ordenada, repetint els elements, els quals aniran separats per espais coneguts com intervals. Moviment, proporció i ordre són conceptes bàsics del ritme, ja que el ritme genera un Moviment visual (quan se segueix una figura). L’ordre és la dispocisió lògica i comprensible en què cada element o grup està situat. Diferents tipus de ritme
Ritme uniforme: Un mateix element es repeteix a intervals regulars.
Ritme altern
EQUILIBRI
http://jayce-o.blogspot.com/2010/11/balance-in-graphic-design.html
COMPOSICIÓ MODULAR. XARXES En la següent presentació teniu part dels contingut del tema que començem aquesta setmana en classe : les estructures modulars. Si observeu al vostre voltant us serà facil trobar estructures i composicions modulars tant artificials com naturals. Els mòduls han estat elements que es van utilitzar al llarg de l’història de l’art i el disseny per a crear composicions estructurades i ordenades.
Ja tenim el nostre mòdul, ara hem de decidir com el repetim, aplicant una traslació al mòdul, fent una simetria o girant-lo.
Aquí teniu altres exemples
En aquesta pagina podeu probar a variar diferents mòduls per obtenir diferents composicions http://www.educacionplastica.net/Quilt.html Una de les aplicacions que veurem de la utilització dels mòduls són les lampades. Farem un model. però n’hi ha infinits
Altres exemples de disseny modular els podem trobar en arquitectura i en disseny industrial