3 ESO

INTERRELACIÓ DE FORMES

Solem percebre les formes en relació amb unes altres. Les formes es poden relacionar entre si de diferents maneres, aquestes opcions són molt útils per a la creació de logotips. Segons siguin les posicions entre les formes, podem afirmar que aquesta relació és:

 

 

 

 

Aquestes interrelacions les heu de fer amb les inicials del vostre nom i cognom.

IMG_2011

 

 

 

 

 

 

 

De les interrelacions que heu fet en la làmina anterior heu d’escollir una i fer-la en gran.

IMG_2012

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

IMG_2007

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

IMG_2008

 

 

 

 

 

 

 

 

CARTELL BANC DE SANG

SERVEI COMUNITARI ” BANC DE SANG”

Com ja us vaig explicar a classe, des de Visual i Plàstica col·laborem amb el servei comunitari fent un cartell i els globus blancs i vermells per a l’exposició.

Primer hem de fer un cartell on es promogui la donació de sang. El color del nostre disseny serà el vermell. Per una banda és el color de la sang i per una altra és un color càlid que significa passió, generositat, vitalitat…..

Heu de posar un dels eslògans que vau fer a la vostra classe amb el tutor o amb Cèlia. Per aixó podeu buscar el tipus de lletra en Dafont https://www.dafont.com/es/

L’acte de donar sang és altruista i generós així que utilitzarem formes dinàmiques i obertes, recordeu dinamisme = línies corbes, cercles, composició diagonal.

Us deixo alguns exemples del meu pinterest https://www.pinterest.es/mayteveloso/sang/

Aquest cartell el podeu fer amb mètodes tradicionals (làmina, colors de fusta i retoladors) o amb digitals.

Endavant!

Bon dia ragazzi!

Espero que estigueu tots gaudint del confinament i aprenent a valorar les coses essencials. Anem sempre molt ràpid, com és normal a la vostra edat, i no ens parem a observar la bellesa de les coses ni de les persones que ens envolten. És important gaudir dels sentiments que ens generen.

Làmines 2n Trimestre

A continuació us deixo les làmines que havieu de lliurar en aquest trimestre. La lampada de 15 peçes i la de 30 l’han pogut fer pocs. Ja la farem a la tornada per el servei comunitari Banc de Sang.

Les fotos de les làmines que heu de lliurar del 2n tr les envieu a mveloso2@institutmediterrania.com

Ritme

6 mòduls

 

Moviments

MÒDULS I XARXES MODULARS

A 3º estem treballant amb les xarxes modulares i amb els moviments del mòdul en el pla (girs, simetría i trasllació ,).

Una xarxa modular és una estructura en la qual es relacionen una sèrie de figures iguals o semblants. Aquesta estructura, generalment geomètrica, és com una malla ,de formes triangulars, rectangulars o derivades, que cobreixen tota la superfície de l’obra.
Direm mòduls a les figures que es repeteixen i relacionen gràcies a aquesta estructura modular.

Per fer aquest exercici utilitzarem aquesta aplicació.

http://www.educacionplastica.net/Quilt.html

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

POLÍGONS REGULARS A PARTIR DEL COSTAT

Aquí us deixo els videos per a poder estudiar la construcció dels polígon regulars a partir del costat.

 

 

 

MÒDUL

Mòdul

Aquí en teniu alguns exemples de posibles mòduls i les seves combinacions

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

INTERRELACIÓ DE FORMES

Solem percebre les formes en relació amb unes altres. Les formes es poden relacionar entre si de diferents maneres, aquestes opcions són molt útils per a la creació de logotips. Segons siguin les posicions entre les formes, podem afirmar que aquesta relació és:

IMG_2011

 

 

 

 

 

 

 

 

IMG_2012

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

IMG_2007

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

IMG_2008

 

 

 

 

 

 

 

 

 

LLENGUATGE CINEMATOGRÀFIC

 

titol

/

 

 

 

 

 

Desprès de coneixer els fonaments de la perspectiva cònica us deixo aquest video de ombuarchitecture on es fa un repàs de l’arquitectura moderna a travès dels arquitectes més emblemàtics i les seves obres

PERSPECTIVA CÒNICA

 

 

 

 

 

DESCONSTRUIR

Desfer analíticamente els elements que constitueixen una estructura conceptual.

Una vegada que hem vist dos de les lleis principals de la Gestalt, la llei de la figura- fons i  de la bona forma aplicarem aquesta última en una imatge.

b6d1a519a4ced4a8793d13d776e88e59

 

9b3ff52e00082005450fd77dad46550b

 

778c9f44a8eb52b4eb8c3bf17830d3e9

 

7764d094df0932566fe16b4f1d571645

 

GESTALT

La psicologia de la Gestalt va fer estudis que defineixen els comportamnts perceptius com a lleis. Les principals i exemples les podeu veure en aquesta presentació

[slideshare id=2338015&doc=lleisgestaltdepercepci-091024171623-phpapp02]

 

LA PERCEPCIÓ VISUAL

73baa39a4cd945eae18f05c0ecb6f686

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

When I think identity I think of the saying “The eyes are the window of the soul.” When I think of the eye as a window, I think of Mc Eshers drawing Eye . Students will practice drawing eyes and how to correctly cover part of the eye ball itself with the flesh of the eye. After practice we will draw a large eye. Where the pupil and iris would be, students will draw a reflection of something that represents them…a person, place, or thing.

https://www.pinterest.com/mayteveloso/3-eso/

 

LECTURA D’ANUNCIS PUBLICITÀRIS

pirellicarllewislr6

 

 

 

 

 

 

pirelli-exterior

 

 

 

 

 

taller lectura img 5

 

 

 

 

 

 

 

Ell_mai_no_ho_faria_FA

 

 

 

 

anuncio_renault

 

 

 

 

mundial-2010-o-adidas-vs-nike-L-2

 

 

 

 

 

 

 

paradoja

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

drogas300x280

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

FIGURES RETÒRIQUES EN PUBLICITAT

Retòrica visual

 

Làmines 1r trimestre

1. Zentangles

b13014a6dad1b63325f5f1de367bc458

 

 

 

 

 

 

 

2. Retrat fet amb un mateix objecte (collage)

3. Fondo i figura

figura y fondo

 

 

 

 

 

 

 

4. Ritme

72c5ef0a6c07377b58ef4187a6f65641

 

 

 

 

 

 

5. Equilibri

equilibirio-compositivo_4c2ba-eso

 

 

 

 

 

 

 

6. Dinamisme

a845089de9dfbbc0e29b3a343243be3b

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

LLEIS DE LA GESTALT A L’ANÀLISI DE “LA  VICARIA” DE MARIÀ FORTUNY

fortuny1

 

http:/

 

FONDO I FIGURA figura y fondo                   http://www.doctorojiplatico.com/2013/05/noma-bar-illustrations-negative-spaces.html Podem veure en el següent enllaç la seva utilització en la realització de logotips. http://www.demilked.com/negative-space-logos/

LA PERCEPCIÓ VISUAL

A partir d’avui començarem a conèixer la percepció visual. Per això, entre altres materials visualitzarem a l’aula i practicarem amb alguns dels continguts que apareixen en aquest fantàstic material elaborat per Francisco Javier Pulido Cuadrado per la Junta d’Extremadura http://contenidos.educarex.es/mci/2002/24/menu_principal.html

PICTOGRAMES

Els pictogrames són símbols internacionals que comuniquen informacions elementals. Comuniquen missatges o descriuen objectes.

http://maribleduca.blogspot.com.es/2015/10/pictogramas.html
saraquintana.com/claves-diseno-pictogramas

 

 

TANGENCIES Ara mateix estem treballant en classe les tangències. Us deixo aquesta magnífica aplicació on podeu repassar el traçat de les tangències.         portada.swf

 

 

 

 

 

ESPIRALS

Començarem l’estudi de la construcció de les espirals. Us deixo l’enllaç on podeu estudiar la de tres i quatre centres

http://concurso.cnice.mec.es/cnice2005/11_ejercicios_de_dibujo_tecnico/curso/intro.html
Foto Foto Foto

COMENCEM UN NOU CURS

Després d’uns mesos de vacances en què espero que no us hagueu oblidat tot, tornem a trobar-nos.

¿Què farem?

Aprofondirem en els temes que vam veure el curs passat investigant tècniques i diferents artístes plàstics. En aquest curs donarem també molta importància a la representació tridimensional i  participarem activament en la lectura d’imatges coneixent el mon del disseny i la publicitat.

Respectarem les normes  per el bon funcionament de la classe, mantenint silenci durant les explicacions, portant el material cada dia i realitzant amb interès els treballs.

MATERIAL

Aquesta assignatura és pràctica amb la qualcosa si no porteu el material no podreu treballar i per tant aprovar. Sabeu que portar el material adient és part de la nota. – Carpeta DIN A4 per guardar les làmines – Fulls blanc DIN A4

– Llàmines DIN A4

– Quadern per apunts

– Llàpis HB, 2B i 2H, goma i maquineta – Colors de fusta (24) – Ceres (24) – Tissores i pegament – Escaires, cartabó i regle de 30cm – Compàs

Ja us avisaré per portar alguna cartolina, papers de colors, revistes etc

TRAÇATS BÀSICS

Començarem el curs repassant els traçats bàsics que vam veure el curs passat ja que ens serviran per a la realització dels poligons a partir del costat.

Traçats bàsics i poligons regulars Amb aquesta web podeu repasar el que vam donar a classe.  Teniu els traçats bàsics: mediatriu, bisectriu i la construcció de poligons regulars a partir del radi. Dividireu un full blanc DIN A4 en dos parts iguals (posat en vertical, dividiu horitzontalment) i a la vegada torneu a dividir la part superior en dos.               En el primer requadre dibuixeu la mediatriu i la bisectriu. En el segon la divisió d’un segment ( Thales) i en el espai inferior la costrucció general de poligons a partir del radi.

 

 

 

 

 

 

Ja hem acabat els polígons regulars a partir del costat en 3 º de l’ESO i com a últim treball desenvoluparem diversos dissenys (en color i blanc i negre) utilitzant com a base el patró de Kamal Alí i la simetria radial. Pel que sembla va ser el suís, Kart Gertsner, que va conèixer a Fes, Marroc, a un maallem, un home culte, que el va conduir a un alarife (‘arif’) anomenat Kamal Alí, a qui va comprar un disseny al seu taller, portant-lo després a la seva ciutat, on introdueix aquest disseny en un programa d’ordinador descobrint les infinites possibilitats de creació. Haureu de crear diferents models a partir d’aquest patró. Podeu veure diferents exemples                    

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

FIGURES GEOMÈTRIQUES BÀSIQUES DEL DISSENY                                                          

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

LA COMPOSICIÓ Al primer trimestre hem treballat els elements graficoplàstics, quan aquests elements s’organitzan d’una forma intencionada en una superfície o un espai, rep el nom de composició Ara que estem treballant aquest tema en classe us deixo aquesta presentació [scribd id=14787932 key=key-2mgk0bxhsgp6hrxst0ia mode=list]

 

Lleis Gestalt De Percepció

View more presentations from rosa urgell
COMPOSICIÓ ESTÀTICA I DINÀMICA
Els esquemes que estem fem serveixen de base per composicions com les que podeu veure aquí:
Composicions estàtiques. Es caracteritzen per la utilització de tres tècniques – La simetria, la repetició d’elements i l’organització de l’espai en unitats regulars
Repetició d’elements

Composició estàtica. Theo van Doesburg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Composicions dinàmiques: es basen en la jerarquització de l’espai visual, la diversitat d’elements, el contrast i el ritme. Podeu observar les direccions corbes i diagonals

Composició dinámica. Kandinsky

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

CARTIER BRESSON Us deixo unes imatges d’un dels fotògrafs més importants, Henry Cartier-Bresson (1908-2004)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

RITME I SIMETRIA El ritme permet tenir una seqüència ordenada, repetint els elements, els quals aniran separats per espais coneguts com intervals. Moviment, proporció i ordre són conceptes bàsics del ritme, ja que el ritme genera un Moviment visual (quan se segueix una figura). L’ordre és la dispocisió lògica i comprensible en què cada element o grup està situat.             Diferents tipus de ritme

 

 

 

 

Ritme uniforme: Un mateix element es repeteix a intervals regulars.                

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ritme altern

Ritme creixent                    

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7c1b65ca034e1bfdc1c9d42dc91ec097d73825910963886cc568ca01cb440c6d

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 EQUILIBRI

http://jayce-o.blogspot.com/2010/11/balance-in-graphic-design.html

COMPOSICIÓ MODULAR. XARXES En la següent presentació teniu part dels contingut del tema que començem aquesta setmana en classe : les estructures modulars. Si observeu al vostre voltant us serà facil trobar estructures i composicions modulars tant artificials com naturals. Els mòduls han estat elements que es van utilitzar al llarg de l’història de l’art i el disseny per a crear composicions estructurades i ordenades.

El primer és crear un módul o unitat bàsica, que repetirem posteriorment. El módul el realitzarem a partir d’un quadrat o un triangle equilater, que són les figures que ens permeten aprofitar l’espai sense deixar cap forat.

Ja tenim el nostre mòdul, ara hem de decidir com el repetim, aplicant una traslació al mòdul, fent una simetria o girant-lo.  

Aquí teniu altres exemples

En aquesta pagina podeu probar a variar diferents mòduls per obtenir diferents composicions http://www.educacionplastica.net/Quilt.html Una de les aplicacions que veurem de la utilització dels mòduls són les lampades. Farem un model.             però n’hi ha infinits             Altres exemples de disseny modular els podem trobar en arquitectura i en disseny industrial                    

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *