UN ART PER A TOTHOM
Reconeixerem també el paper discursiu de la imatge en la societat actual. Coneixerem i aplicarem de manera correcta diferents mitjans per a la creació d’imatges expressives. Planificarem una producció artística audiovisual ( videoart ) utilitzant els recursos digitals de forma personal i creativa mitjançant l’ús de les TIC i valorant la funció estètica de les imatges.
QUÈ VOLEM QUE APRENGUIN:
Volem que aprenguin a que l’art ha deixat d’estar penjat a les parets per a sortir al carrer per ser gaudit per la majoria del poble i no per una minoria. Que la finalitat de l’art no és només decorar si no que ha tingut sempre una part de denuncia i que això va lligat a la personalitat de l’artista. L’art entès, no com un objecte bell si no com una forma d’expressió. Que si volem comunicar hem de sortir al carrer i fer-ho. aprendre a llegir i interpretar imatges i a conèixer que existeix la pluralitat de lectures. Que reconeguin les finalitats de la comunicació artística i visual i que l’artista pot també ser aquell que produeix una idea.
Que adquireixin coneixements de les diferents tècniques que es poden aplicar, i que es poden barrejar els conceptes més clàssic ( pintura, dibuix i escultura) amb els més actuals (fotografia, infografia, video, etc)
RECURSOS TIC:
Saber que l’art actual utilitza medis de reproducció ja sigui a traves de la fotografia, com el video del procés del treball, utilitzar les xarxes socials, crear una pàgina web, o un blog per divulgar la feina feta, etc.
PASSOS PER DESENVOLUPAR L’ACTIVITAT:
SESSIÓ 1. Introduir l’activitat amb un passeig a través de la història i de com els artistes han acabat per ser quelcom més que els productor d’objectes bonics. Des de Goya, passant per Marcel Duchamp fins el Land Art i l’art urbà .
http://www.streetartutopia.com/?p=5982
http://www.ciutatscreactives.net/art-urba/
SESSIÓ 2:VALORACIÓ PER PART DELS ALUMNES DE LES OBRES VISUALITZADES.
1.Que en pensen?
2.Això és art o vandalisme?
3.Com és que han pogut fer aquestes feines al carrer i ningú els ha dit res?
4.I els graffitis?
5. És fa en solitari o en grups? Cóm s’organitzen?
6. La importància del lloc on s’intervé.
7. La inspiració.
8. El missatge.
SESSIÓ 3: QUÈ FAREM I COM HO FAREM?
1. Treballar en grups. S’ajunten en grups de 3 alumnes. Sortir pel poble de Malgrat de Mar i fotografiar aquells llocs on vulguin intervenir. Fan un safari fotogràfic que els servirà com a “inspiració”.
2. Un cop triat el lloc, pensar en el tipus d’intervenció a fer. Crear un document on expliquin el que faran i per què. També han d’especificar els materials per realitzar la intervenció així com el mitjà amb el que difondran la seva creació.(video, foto o les dues)
3. Demanar permís a l’ajuntament, mitjançant la conselleria de joventut, per intervenir en el paisatge.
SESSIÓ 4: QUÈ ES FA AMB EL MATERIAL RECOPILAT?
Un cop realitzada la intervenció i guardada, els alumnes hauran de decidir si fan un blog, una pàgina web o difonen la seva obra a través de la xarxa. Per això el que farem serà un tractament digital de la imatge i del vídeo. Aprendre a penjar fotos i vídeos amb qualitat i amb diferents formats.