Tertúlia literària de la Dolors Garcia Cornellà

El  passar dia 5 de juny  la Dolors Garcia Cornellà, ens va venir a fer una tertúlia sobre un llibre que ens vam llegir que es deia: La llegenda d’Oblit. La Dolors és una mare d’un company de 6è A, l’Oleguer Pascual i li feia il·lusió que ens llegíssim aquest llibre i per aquest motiu ens el va regalar.

Aquest llibre tracta sobre diferents aventures que els hi pasen a uns nens que anaven de colònies a Can Xibiu, una casa que estava plena de misteris.  A la tertúlia la Dolors ens va parlar de com  s’inspirava en tots els llibres que ella ha escrit al llarg dels anys, quan escrivia els seus llibres, com se’n  recordava de les idees,.. La Dolors es una escriptora infantil i juvenil. La seva inspiració li ve en qualsevol moment del dia a dia, fent qualsevol cosa. Li venen  títols, frases, problemes, o algunes coses per l’estil . S’ho apunta a la seva llibreta de color blau que sempre porta a tots llocs per així no oblidar-se de totes les idees que se li acudeixen i després les mira totes i en tria una i comença a fer un llibre.

Ens va explicar que en tenia moltes llibretes escrites plenes d’idees, o no escrites que se les guardava per quan acabes la que utilitzava en aquell moment. Ens va dir que escrivia en una sala tota sola i quan hi havia algu era impossible concentrar-se tot i que estes a l’altre punta de casa seva, que es molt gran. Ens va explicar que ser escriptora també era difícil perquè no sempre t’acepten els llibres a les editorials i en tenies que tornar  fer de nous. Ens va respondre totes les preguntes que teniem i tots els dubtes que sorgien.

Ens va agradar més aquesta tertúlia perquè va ser diferent a totes les altres. Al final de la tertúlia ens va regalar un llibre que és  la continuació de la llegenda d’Oblit, que és impossible de trobar en una llibreria perquè està escrita amb els nostres noms però no amb les nostres personalitats. Ens va fer molta il.usió!

Moltes gràcies Dolors per tot! Sobretot pels llibres!

Joana Grau i Ferran Sarrats

 

Publicat dins de 6è A | Deixa un comentari

Concurs d’oratòria en anglès

Ja fa 11 anys que la Fundació Privada Catalana per a l’ensenyament de l’ anglès  i la fundació Joan Riera Gubau, convoquen el Concurs d’Oratòria en llengua anglesa de la comarca de la Selva, adreçat a alumnes del Cicle Superior d’Educació Primària i del primer cicle d’ESO de centres educatius de la comarca de la Selva.L’objectiu d’aquest concurs és l’impuls de l’ensenyament i l’aprenentatge de la llengua anglesa .

Enguany, la guanyadora del concurs a la categoria de cicle superior de primària, ha estat  una alumna del nostre centre, l’Ariadna Simó i també hem tingut una finalista, la Fatu Sawo.

Les nostres premiades podran gaudir d’unes colònies  d’estiu d’aprenentatge de la llengua anglesa.

FELICITATS  ARIADNA  I  FATU!!!

Mireu les fotos

Publicat dins de 6è A | Deixa un comentari

Semifinal V Jocs Florals de Catalunya

La Núria Cornellà Molins, alumna de 6è.A, va ser la guanyadora de la nostra zona dels quarts de final dels V Jocs Florals de Catalunya. El 26 de maig va participar a la semifinal a l’Auditori de Santa Coloma de Farners.
Enhorabona Núria per la teva narració premiada!
 
Publicat dins de 6è A, 6è B, INFORMACIONS | Deixa un comentari

Rap envàs

Us compartim la cançó de l’envàs gravada amb els alumnes de sisè.
Esperem que serveixi per resoldre tots els dubtes sobre què s’ha de posar a la bossa dels envasos.
Publicat dins de 6è A, 6è B, INFORMACIONS | Deixa un comentari

MARXA SOLIDÀRIA 5è

Els alumnes de 5è de l’Escola Josep Madrenys de Vilobí d’Onyar vam organitzar una marxa solidària per la Marató de TV3 com a producte final del nostre projecte de la respiració.

A continuació podeu veure el muntatge de la jornada:

Imatge de previsualització de YouTube

 

 

Publicat dins de 5è A, 5è B, INFORMACIONS | Deixa un comentari

Concurs THE FONIX

Tres alumnes de cinquè participen al concurs d’oratòria en anglès THE FONIX.

Visualitza el vídeo i vota-les!

Imatge de previsualització de YouTube
Publicat dins de 5è A, 5è B, 6è A, 6è B, INFORMACIONS | Deixa un comentari

Jornada de Portes Obertes

El passat 23 de març, l’escola va tornar a celebrar el dia de portes obertes als pares i mares de l’escola. Aquest cop el tema del projecte interdisciplianar era el mar, així que totes les actuacions tenien aquesta temàtica com a fil conductor.

Un any més els nens i nenes es van esforçar molt i va tornar a ser una èxit de festa!!

Aquí us deixem unes imatges i vídeos perquè en torneu a gaudir!

Coreografia meduses i tortugues

Coreografia peixos i corrents marines

Coreografia natació sincronitzada

Foto 1

Foto 2

Foto 3

Foto 4

Foto 5

Foto 6

Foto 7

Foto 8

Foto 9

Foto 10

Publicat dins de 6è A | Deixa un comentari

Congrés d’investigació i recerca sobre el mar

El passat dimecres 21 de març, vam celebrar el primer congrés científic que portava per títol “Congrés d’investigació i recerca sobre el mar” i que va ser el punt final del nostre projecte del mar que hem estat treballant durant tot el segon trimestre.

Vam iniciar-ho amb un vídeo dels refugiats que es deia “People Of Nowhere”. D’aquí vam parlar dels refugiats i els immigrants. Vam descobrir que al mar hi havia diferents tipus de perills, com ara la temperatura de l’aigua que pot arribar a provocar la hipotèrmia o el moviment de les onades. La hipotèrmia és una malaltia que és produïda per canvis bruscs de la temperatura. És habitual en persones que es dediquen a l’alpinisme i que poden patir canvis bruscs de temperatura al seu cos.

Sobre el moviment del mar, ens vam començar a preguntar quines conseqüències tenia per nosaltres aquest moviment i quin profit li podíem treure. Aquí vam iniciar la nostra investigació per grups de treball.  Al febrer vam fer una sortida al CosmoCaixa de Barcelona per ampliar els nostres coneixements sobre el tema. Allà vam aprendre que hi ha diferents tipus d’ones, com les longitudinals que es mouen de davant a darrere, les transversals que es mouen de dreta a esquerra i les circulars que són les del mar i com diu el seu nom, es mouen de manera circular. Així vam entendre com trenquen les onades. També vam aprendre que l’aigua del planeta és finita i que l’aigua que va utilitzar la Trix, una dinosaure T-rex exposada al museu, fa 68.000.000 d’anys, és la mateixa que avui en dia nosaltres estem fent servir.

Una setmana després de la sortida, vam fer un experiment amb diferents aigües per comprovar quina aigua bullia o es congelava abans. Vam fer l’experiment cinc aigües diferents: aigua d’aixeta, de mar, destil·lada, amb gas i aigua natural. La que va bullir primer va ser la de mar perquè al contenir sal, que els seus ions que són el sodi i el clor, va fer que les molècules es moguessin i s’escalfés més ràpid. Amb l’experiment de l’aigua freda, cap es va congelar, però l’aigua que va arribar a menys temperatura va ser l’aigua de mar. Perquè els components de la sal no van permetre que es congelés però si que es refredés.

Un altre experiment que vam realitzar va ser la Termohalina i la Termoclina . Aquí vam descobrir que la Termohalina és un fenomen que trobem al mar i que influeix sobre nostre planeta. Té com objectiu distribuir la salinitat per les aigües del planeta amb l’ajuda dels corrents marins. La Termoclina també té lloc als corrents marins i té com objectiu portar aigua calenta a llocs freds i a l’inrevés. Gràcies als corrents marins, la temperatura del planeta es manté equilibrada.

Al començar el projecte no sabíem quin seria el nostre producte final fins que va sorgir la idea de fer un congrés científic amb tots els alumnes de cicle superior on nosaltres mateixos seríem els ponents. Ens vam organitzar en grups d’experts: un grup s’encarregava de tota la logística d’organitzar el congrés (creació d’un díptic, invitacions, cartells, difusió, etiquetes, horaris…), i la resta de grups eren experts en els temes que havíem treballat: “Tots som un”, la part més social, “Energia”, on vam crear una maqueta, “Corrents marines”, fent experiments, “Flotabilitat”, amb la creació de vaixells i “Temperatures”, on s’havia fet un estudi de les temperatures del mar.

Vam informar a l’escola i als familiars, a través del blog que el dimecres 21 de març faríem el congrés d’investigació i recerca sobre el mar. El dia del congrés  a l’entrada, alguns alumnes rebien els pares i mares i els donaven la benvinguda.  També van repartir un díptic que informava de les hores, les aules i els alumnes que hi exposaven, juntament amb una acreditació que els identificava que eren assistents al nostre congrés. Allà vam demostrar tot el que havíem après durant el segon trimestre.

L’experiència ha estat molt positiva per tots nosaltres i estem molt contents del treball realitzat.

Escrit per: Fatu Sawo, Ariadna Simó, Marina Brugué i Elisa Camps.

Cliqueu aquí per veure les imatges.

Publicat dins de 5è A, 5è B, 6è A, 6è B | Deixa un comentari

Sortida al Cosmocaixa

El 13 de febrer vam fer una visita al Cosmocaixa tot cicle superior. Allà vam tenir un temps lliure per explorar la sala i després una noia ens va fer una visita guiada per la zona. Vam aprendre moltes coses, com per exemple:

  1. Per què trenquen les onades?

Les onades es trenquen perquè degut al seu moviment circular, quan el radi és inferior a la superfície, aquest moviment no pot avançar i per tant es trenca.

Les onades són mogudes per la força del vent, i si trobem un objecte al mig del mar, es mou en moviments circulars però no va cap a la costa.

Les aigües més profundes es mouen per les corrents marines i tenen relació amb les plaques tectòniques.

Tipus d’ones:

  • Ones longitudinals:

Es mouen de davant a darrera (exemples: pèndols de boletes o el moviment de la oruga)

  • Ones trasnsversals:

Es mouen de dreta a esquerra (com imitant el moviment de la serp, aquella molla que hi havia al sostre)

  • Ones circulars:

imiten el moviment de les ones del mar.

 

 

  1. Quina relació hi ha entre tu, el T-Rex i l’aigua del planeta?

Es refereix al cicle de l’aigua, quan diem que l’aigua és finita, és a dir, que l’aigua és i ha estat sempre la mateixa. Per tant, podria ser que l’aigua que va beure la Trix fa 68 milions d’anys és possible que sigui l’aigua que ens estem bevent actualment

 

  1. Quan va viure el T- Rex i per què es conserva tan bé?                                       Va viure poc més de 30 anys i ho va fer fa 68 milions d’anys.

Es conserva tan bé perquè estava ben protegit sota terra gràcies als minerals de la terra i perquè suposem que la zona on estava enterrat era més fèrtil i deshabitada.

Creiem que l’esquelet es va trobar entre Texas i Montana, però no sabem exactament la seva ubicació real.

Publicat dins de 6è A | Deixa un comentari

Construïnt vaixells

Hola, els alumnes de cinquè hem treballat la flotabilitat a la part final del projecte del mar.

El producte final d’aquest projecte han sigut diversos vaixells, a continuació us compartim imatges de com els hem construït.

Publicat dins de 5è A, 5è B, INFORMACIONS | Deixa un comentari