ARRIBEM A FINAL DE CURS !

Després d’un curs molt intens, per fi han arribat les vacances d’estiu! Tothom ja tenia una mica de ganes de fer vacances perquè hem treballat molt i ens ho mereixem.
Per acomiadar-nos d’aquest curs aquí us deixo una foto divertida com vosaltres.
Molt bon estiu!
Carregueu piles pel curs vinent.
Molts petons.

Final de Curs!!!

El divendres 22 de juny vam acabar el curs!! El canvi a cicle mitjà ha estat una mica dur, però al final ens n’hem ensortit molt bé!!

L’últim dia va ser intens i molt emotiu. Alguns de nosaltres ens havíem preparat uns balls molt divertits per representar davant de tots els laumnes de l’escola. Es van fer entrega dels diplomes merescuts als delegats de cada grup classe. Es va fer un bon comiat als nostres companys de 6è, que ja abandonen l’escola per passar a l’institut, i finalment… vam fer el nostre particular comiat a tres companys molt estimats per nosaltres, que per circumstàncies diferents marxen de l’escola: CODRUT, SARGUN I IRENE!! US ESTIMEM I US RECORDAREM!!

MOLT BON ESTIU A TOOOOOOTS!!!!

Gimcana d’aigua

En el penúltim dia d’escola hem disfrutat d’una genial gimcana d’aigua en diferents espais del nostre pati. Es tractava de passar per nou estacions, superar les proves de cada una d’elles, ja que en cas contrari en sorties ben remullat. Amb la calorada que feia, tampoc ens venia tant malament una galleda d’aigua per sobre! Al final, també ens ho vam passar molt bé remullant a les mestres!

TROBADA DE DANSES AMB L’ESCOLA DE RIUDELLOTS

El passat dimecres 20 de juny vam assistir a una jornada de danses. Ens vam reunir els alumnes de cicle inicial de l’escola de Riudellots de la Selva i els alumnes de cicle inicial i de cicle mitjà de la nostra escola.
Va resultar una experiència molt positiva, ja que a més de compartir un espai, vam fer nous amics i vam gaudir de danses populars catalanes. Els alumnes de tercer vam ballar una sardana.

Projecte de l’Aparell Locomotor

En aquest 3r trimestre hem estat treballant el projecte de l’Aparell Locomotor per entendre una de les parts importants del nostre cos: la sostenció de l’esquelet i la seva mobilitat. Hem après els noms dels nostres ossos tot cantant la cançó de l’esquelet, hem après què són les articulacions, els músculs,…

Hi ha hagut sessions més teòriques de recerca d’informació i d’altres de més pràctiques com ara la pràctica de la descalcificació d’ossos tenint-los en vinagre durant una setmana. Vam observar que els ossos es tornaven tous i que, fins i tot, es podien doblegar! Molt curiós!

Val a dir, que a l’acabar el projecte ens han quedat uns àlbums xulíssims.

Jornades Esportives a Caldes de Malavella

El divendres 25 de maig hem assistit a unes jornades esportives a Caldes de Malavella. Tots els alumnes de cicle mitjà de la nostra escola competien amb els alumnes de cicle mitjà de l’escola Benaula de Caldes.

Hi havia tot tipus d’activitats dirigides, tot elles molt divertides i en unes instal.lacions esplèndides.

Hem dinat allà i hem fet amics. Ens ho hem passat d’allò més bé!! Un dia per recordar!!

Xerrada sobre el Reciclatge i el Porta a Porta

El divendres 18 de maig ha vingut una treballadora del Consell Comarcal de la Selva, la Vanessa, a parlar-nos sobre el reciclatge i la implantació del Porta a Porta al nostre poble.

A través d’un power point hem repassat què cal posar a cada contenidor i l’evolució del sistema del reciclatge al llarg dels anys.

Al final, ens ha regalat un Boc’n’Roll per utilitzar-lo amb els nostres esmorzars!

Vilobí d’Onyar, poble actiu amb el bon reciclatge!

PROJECTE DEL TERCER TRIMESTRE: L’APARELL LOCOMOTOR.

Durant aquest tercer trimestre estem treballant un nou projecte  relacionat amb el cos humà i més concretament amb l’aparell locomotor.

En una de les sessions de treball hem treballat en grups cooperatius buscant informació sobre els ossos, músculs i articulacions fent servir  els portàtils de l’escola.

En una altra sessió hem intentat fer una simulació del nostre braç per entendre d’una manera més pràctica com funcionen els músculs d’aquesta part del cos.

XERRADA SOBRE EL RECICLATGE.

Avui ha vingut la Vanessa una treballadora del Consell Comarcal de la Selva per parlar-nos sobre el reciclatge.
A partir d’un Power Point ens ha  ensenyat com ha evolucionat a través del temps tot el tema referent a les escombraries i el seu reciclatge.
També hem fet un repàs sobre que cal llençar a cada contenidor i ens ha parlat del porta a porta que s’implantarà aviat al nostre poble.
Per acabar hem cantat un rap sobre el reciclatge.