Les nostres colònies a Veciana

El passat dijous i divendres els alumnes de primer d’ESO vam anar de colònies a Veciana.Ara us explicarem què vam fer:

Dijous l’autobús ens va venir a buscar a l’institut i ens va portar a Pujalt, a l’observatori astronòmic. La primera activitat va ser anar en bicicleta. Vam fer uns 8 quilòmetres i vam visitar un molí eòlic privat. Després de pedalar vam caminar uns 4 quilòmetres més per fer-nos una representació a escala del nostre sistema solar. El sol era a l’observatori i ens anàvem allunyant i l’Albert, el nostre monitor, ens anava dient a quina distància aproximada hi havia cada planeta.

Després vam dinar i descansar una mica. A la tarda vam fer una activitat més tranquil·la descobrint com viuen els astronautes que viuen a l’espai.

Un cop acabada aquesta activitat, vam anar cap a la casa de colònies de Veciana, on passaríem la nit. Vam repartir les habitacions. L’Unai va dormir amb el Tanis, l’Arnau Alejandro i el Fernando. La Lucía va dormir amb la Dolors.

Vam sopar i després vam tornar a l’observatori per fer una observació astronòmica, tot i que els núvols no ens van deixar veure cosa.

Divendres ens vam aixecar a les 7. Vam esmorzar i a les 9 ja tornàvem a ser a Pujalt. Quan vam arribar estava plovent una mica…i vam haver d’anul·lar una de les activitats.

La primera activitat va ser descobrir com viuen els ocells, concretament la mallerenga carbonera i la mallerenga blava. Després vam fer un taller de meteorologia i un altre on vam veure molts invents relacionats amb la física dels planetes.

Ens ho vam passar molt bé. El millor de tot va ser l’estona que vam tenir per poder jugar tots plegats i el pitjor el menjar que no ens va agradar gaire.

Lucía i Unai

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *