Dia internacional de l’Educació

L’educació és un dret humà, un bé públic i una responsabilitat pública.

L ‘Assemblea General de les Nacions Unides va proclamar el 24 de gener com a Dia Internacional de l’Educació, en la celebració del paper de l’educació per a la pau i el desenvolupament.

Sense una educació inclusiva i equitativa de qualitat i oportunitats per a tota la vida per a tota la vida, els països no aconseguiran assolir la igualtat de gènere i trencar el cicle de pobresa que està deixant enrere milions de nens, joves i adults.

Avui, 258 milions d’infants i joves encara no assisteixen a l’escola; 617 milions d’infants i adolescents no saben llegir i fer matemàtiques bàsiques; menys del 40% de les noies de l’Àfrica subsahariana completen l’escola secundària inferior i uns quatre milions de nens i joves refugiats no estan escolaritzats. S’està vulnerant el seu dret a l’educació i és inacceptable.

Per això nosaltres hem fet aquest mural entre tots per penjar-lo a l’aula. Creiem que l’educació és un dret universal i cal lluitar per aconseguir-ho.

L’equip SIEI

ANEM A LA PISTA DE GEL!

Aquesta setmana tots els nois i noies de l’institut hem anat a patinar sobre gel a la pista que han muntat a la plaça del mercat.

Cada dia hi han anat dues classes i hem passat una estona molt divertida! Patinant amunt i avall, agafats a ossos polars i pingüins o, els més agosarats, fent piruetes i “volant” sobre el gel.

A més a més, ens ha fet uns dies espectaculars. Un bon solet i temperatures agradables.

Ha estat un bon final de trimestre!

L’equip SIEI

S’ACOSTA EL NADAL!

Ja falten pocs dies per les esperades vacances de Nadal i totes les classes de l’institut s’estan engalanant de valent.

Cada grup està decorant la seva porta per deixar-la ben nadalenca i espectacular, plena de colors i bons desitjos.

Aquesta és la porta de l’aula SIEI. L’hem decorat amb molta il.lusió  i entre tots i totes. Aprofitem per desitjar-vos a tots, famílies, professorat i alumnat un BON  NADAL i  FELIÇ ANY NOU.

20 de novembre, Dia Universal dels Drets dels Infants i dels Adolescents

El proper dissabte és el Dia Internacional  dels Drets dels  Infants i dels Adolescents. A Vilanova es faran tot un seguit d’activitats i  des de l’institut també hi participarem fent tot un seguit de bafarades amb unes paraules molt importants que tots i totes hem de tenir sempre presents.

Continua la lectura de 20 de novembre, Dia Universal dels Drets dels Infants i dels Adolescents

TREBALLEM LA GEOMETRIA

Aquests dies estem treballant amb les figures geomètriques dins del nostre projecte “La volta al món a partir de 8 edificis”.

Hem vist quins són els 5 poliedres regulars i els hem construït amb l’ajuda d’aquestes peces de colors. Hem passat una bona estona i amb aquesta activitat segur que recordarem més temps els seus noms i el seu desenvolupament.

ARRIBA SANT JORDI!

Ja falta poquet per la Diada de Sant Jordi i des del recurs SIEI hem estat preparant uns murals ben bonics per tal de guarnir els passadissos del nostre institut.

Aquest setmana ja els tenim gairebé a punt. Ja tenim ganes que la resta dels alumnes i professors els vegin, a veure si els hi agraden.

I a vosaltres, que us semblen? Entre tots i totes ens han quedat ben xulos!!

ESTUDIEM L’ APARELL DIGESTIU

Aquests dies estem estudiant l’aparell digestiu i en parelles estem dibuixant-lo per aprendre i estudiar totes les seves parts

Estem realitzant uns cartells ben grossos per penjar a l’aula i així entendre millor com funciona el nostre cos.

Aprenem d’una manera lúdica i divertida. Hem treballat amb plastilina i tots ens hem enrecordat de com ens agradava manipular -la quan  érem petits.