Arriba Sant Jordi!

Avui arriba la primavera i en un mes celebrarem la gran festa de Sant Jordi, el patró de Catalunya.

Com cada any, des de l’institut ho celebrarem amb una bonica jornada a Can Papasseit. Enguany el nostre Sant Jordi anirà dedicat al món dels contes i aviat veurem a la Rínxols d’Or, a la Caputxeta vermella, al llop…i molts més personatges de la nostra infància voltant pels passadissos del centre.

Nosaltres hem aprofitat l’ocasió per renovar la decoració de la nostra aula i ja omplir-la de roses protegides per un ferotge drac que espera ansiós l’arribada de la seva princesa.

L’equip SIEI

Anem a fer raquetes al Port del Comte!

Els alumnes de 1r d’ESO hem anat d’excursió al Port del Comte a trepitjar neu. Hem llogat unes raquetes i els nostres monitors ens han explicat com haviem de caminar amb elles.

Al principi ens ha costat una mica però poc a poc hi hem anat agafant ” el truquillo” i al final ja n’erem tots uns experts.

La ruta que hem fet ha estat de 4,5 quilòmetres i ens ha fet un dia ben xulo.

Ja tenim ganes de tornar-hi!

Mireia i Mar

EXCURSIÓ A LA HÍPICA “LA TOSSA´”

Vam marxar de l’institut a las 8 del matí. Hi havia un grup que van anar a bicicleta nosaltres vam anar-hi caminant  i  vam arribar abans que el grup de bicicletes.  Vam fer uns grups i cada grup amb el seu cavall.

Els vam pentinar, dutxarraspallar , els vam donar menjar i jugar amb ells. Ens van explicar que nosaltres no ens podem posar al radera perquè ens poden donar una coça. També ens van dir que si  nosaltres estem contents, el cavall també i si nosaltres estem nerviosos, ell també està nerviós.

El cavall és lent i no poden dormir tombats … dormen de peu 3 o 4 hores i veuen molta aigua i mengen molt i son molt perillosos i bonics.

Quan vam acabar al grup que anaven caminant vam agafar el bus per anar a Vilanova-

Va ser un dia divertit i diferent.

SORTIDES DE PRIMAVERA!

Aquesta setmana hem marxat d’excursió els alumes de 4t d’ESO i els de 1r. Els més grans hem anat a Barcelona a visitar dos dels monuments modernistes més importants de la ciutat: la Sagrada Família i l’Hospital de Sant Pau.

Els petits hem fer una escapada a l’Ingravita on hem pogut escalar una mica i comprovar que és una activitat difícil però molt divertida!

Us deixem un collage de fotos perquè en gaudiu tant com nosaltres.

Unai, Katherine i Guillem

I ARRIBA SANT JORDI!

Un any més arriba un dels dies més bonics de Catalunya, Sant Jordi.

Els carrers i places de tots els pobles i ciutats s’omplen de paradetes de roses i llibres per regalar a aquells que estimem.

A l’institut també ho hem volgut celebrar i hem fet una rosa ben maca per regalar a lea nostres mares. A més, és una rosa ecològica i que mai es fa malbé…

BON SANT JORDI!!

DESENVOLUPAMENT D’UN ORTOEDRE

Aquests dies dins del projecte “La volta al món a través de 7 edificis” estem calculant perímetres i àrees de diferents figures geomètriques.

Cadascú va portar de casa una caixa i la vam desmuntar i enganxar en una cartolina.  Vam calcular amb el regle les dimensions de cada costat per tal de descobrir el seu perímetre i després vam dividir la caixa en diferents rectangles per tal de calcular les àrees parcials i finalment poder saber l’àrea total.

Ha estat una activitat diferent que ens ha agradat força i amb la qual hem après fent pràctica.

Unai, Jordi i Maria

Dia escolar de la no-violència i de la pau

Aquesta setmana al centre celebrem el dia de la no-violència i la pau. Tots els alumnes hem treballat aquest tema  a les tutories i a l’assignatura de socials i penjarem totes les nostres reflexions i treballs a l’entrada de l’institut.

Des del recurs SIEI ens hem encarregat de fer el cartell que acompanyarà aquesta exposició. Us el deixem aquí perquè n’estem molt orgullosos.

Kathe, Maria, Jordi, Unai, Ian i Guillem

Dia internacional de l’Educació

L’educació és un dret humà, un bé públic i una responsabilitat pública.

L ‘Assemblea General de les Nacions Unides va proclamar el 24 de gener com a Dia Internacional de l’Educació, en la celebració del paper de l’educació per a la pau i el desenvolupament.

Sense una educació inclusiva i equitativa de qualitat i oportunitats per a tota la vida per a tota la vida, els països no aconseguiran assolir la igualtat de gènere i trencar el cicle de pobresa que està deixant enrere milions de nens, joves i adults.

Avui, 258 milions d’infants i joves encara no assisteixen a l’escola; 617 milions d’infants i adolescents no saben llegir i fer matemàtiques bàsiques; menys del 40% de les noies de l’Àfrica subsahariana completen l’escola secundària inferior i uns quatre milions de nens i joves refugiats no estan escolaritzats. S’està vulnerant el seu dret a l’educació i és inacceptable.

Per això nosaltres hem fet aquest mural entre tots per penjar-lo a l’aula. Creiem que l’educació és un dret universal i cal lluitar per aconseguir-ho.

L’equip SIEI