PRÒLEG

A l’institut escola Baldomer Solà hi treballen un grup de docents, els quals es van assabentar a través d’un rumor que circulava pels centres educatius dels voltants, que si creaven la seva pròpia senda cap a la transformació, trobarien un tresor. Així que es va aventurar a caminar per terreny desconegut, van començar a desmuntar l’antiga manera de fer del centre i a intentar buscar alternatives més efectives per aprendre.

El valent equip de docents va començar a renovar-se, es van endinsar en el món del treball cooperatiu, van creuar per la sendera de les matemàtiques aplicades, van domesticar els ambients d’aprenentatge pels més petits, començaren a fomentar l’esperit de la investigació en l’alumnat, van abonar el camp on volen fer créixer unes relacions fortes entre les famílies i l’escola i moltes altres coses més.

Ja s’apropaven a final de curs i de moment no semblaven veure cap tresor a la vista, per contra tenien davant un camí, que com més caminaven, més s’allargava i es ramificava, més es complicava. Un dia, direcció va comunicar a l’equip de docents que els havien acceptat al Laboratori Pedagògic, era una gran notícia, ara ja no havien de caminar més sols, podien compartir el viatge amb altres centres que també estan buscant el seu propi camí, compartir experiències, neguits i dubtes.

Van anar passant els mesos, mig curs concretament, l’equip docent, recentment convertit en equip d’investigadors, havien emplenat l’eina d’autoconeixement del laboratori, tots a l’escola ho varen fer, així pogueren detectar els descriptors que, generalment, s’havien valorat més a la baixa: aquells relacionats amb la implicació de l’alumnat durant el seu procés d’aprenentatge i la seva tutorització, el desenvolupament de les seves competències personals i relacionals, la implicació de les famílies o la relació escola-entorn.  Ja havien començat a detectar els seus punts febles, els motius pels quals no estaven arribant a aquell tresor.

L’equip d’investigadors ja estava preparat per començar a posar fil a l’agulla.

Propera missió: A PER LES DIMENSIONS!