La Psicomotricitat és una pràctica educativa, preventiva o d’ajuda que per mitjà de la vivència del cos, el moviment i l’acció i la seva posterior representació, actúa sobre la globalitat de l’infant per tal que aprengui a conèixe’s, relacionar-se amb els altres, amb els objectes, amb l’espai i amb el temps, la qual cosa li facilitarà l’accés als aprenentatges escolars” (Viscarro, I.; Camps, C.; 1997)
La sessió de psicomotricitat es regeix per diferents fases:
1. Fase d’acollida: on seiem tots/es i recordem les normes de seguretat, de conducta, de relació,…i un breu resum del que farem durant la sessió.
2. Fase d’impulsivitat: activitat de moviment que serveix per desbloquejar el cos i preparar-lo per la següent activitat.
3. Fase d’activitat motriu: les activitats d’aquesta fase són balancejos, pressions, salts, arrossegaments, girs, grimpades, equilibris, rodolaments, suspensions, caigudes,…a través de diferents materials tous, durs, fixes, mòbils,…
4. Fase de relaxació: estat de calma a través de l’audició d’una cançó.
5. Fase de representació i llenguatge: poden ser activitats de llenguatge verbal o expressivosimbòliques (dibuixar, pintar,…)
6. Fase de comiat: tornada a l’aula.



