PROGRAMACIÓ

PROGRAMACIÓ

  1.  FINALITAT DEL PROJECTE-DIPUTACIÓ TGN
  2. PROJECTE ORIENTAT A DESENVOLUPAR LES COMPETÈNCIES BÀSIQUES
  3. ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
  4. CRITERIS D’AVALUACIÓ
  5. OBJECTIUS
  6. CONTINGUTS
  7. ACTIVITATS
  8. CRITERIS D´AVALUACIÓ

 

FINALITAT DEL PROJECTE-DIPUTACIÓ TGN:

 

Assegurar una formació comuna a tots i totes les alumnes que permeti:

  • Consolidar el seu desenvolupament personal i el seu benestar.

  • Adquirir les habilitats culturals bàsiques relatives a l’expressió i comprensió oral, la lectura, l’escriptura i la comunicació.

  • Desenvolupar habilitats socials, hàbits de treball i estudi, sentit artístic, creativitat i efectivitat.

 

PROJECTE ORIENTAT A DESENVOLUPAR LES COMPETÈNCIES BÀSIQUES:

 

  • L’adquisició de les competències bàsiques permet:

    • La realització personal.

    • L’exercici de la ciutadania activa.

    • La incorporació a la vida adulta de manera satisfactòria.

    • El desenvolupament d’un aprenentatge permanent al llarg de la vida.

  • Desenvolupar les competències TIC.

 

ATENCIÓ A LA DIVERSITAT

 

  • Els mecanismes de reforç seran tant organitzatius com curriculars.

  • Les adaptacions buscaran el màxim desenvolupament possible de les competències bàsiques.

 

CRITERIS D’AVALUACIÓ:

 

  • L’avaluació serà continua i global. Tindrà en compte:

    El progrés de l’alumne/a .

    Els diferents elements del currículum.

    L’adquisició de les competències bàsiques.

    La necessitat d’establir mesures de reforç educatiu.

  • -Conèixer, analitzar i valorar els mecanismes de funcionament i de participació de les societats democràtiques, aplicats als òrgans de govern de diferents institucions, assumint responsabilitats en el sí del marc escolar.

     

    – Reconèixer i respectar la diversitat de manifestacions culturals de l’entorn . Identificar les normes de convivència dels grups i respectar els drets i deures fonamentals de les persones.

     

    -Identificar, descriure i analitzar processos de canvi i transformació social, cultural, econòmic i tecnològic en l’entorn.

     

    -Usar diferents informacions procedents dels mitjans de comunicació per interpretar problemes socials rellevants.

     

    -Valorar la relació de proximitat que proporcionen les tecnologies de la informació i la comunicació.

     

    Comprovar que han entès com funcióna l´organització de l´Ens polític de la Diputació.

     

 

 

 

OBJECTIUS:

 

 

-Conèixer l´organització política de Catalunya

 

-Identificar les institucions que formen part de Catalunya i la seva funció.

 

-Aprofondir en l´Ens polític de la Diputació.

 

Familiaritzar-se amb el funcionament de les institucions democràtiques de l’Estat i la Comunitat valorant la importància del sistema democràtic en el desenvolupament de la nostra societat.

 

-Utilitzar estratègies pròpies d’aprenentatge a partir de procediments diversos de reconeixement, planificació, realització i avaluació d’una situació.

 

-Desenvolupar una actitud participativa i democràtica en activitats de grup, aportar els punts de vista i interessos propis respectant les opinions diferents a la pròpia, i assumir les responsabilitats que li corresponguin en la planificació i realització de les activitats.

 

-Familiaritzar-se amb l’ús de les noves tecnologies com a mitjà per a redactar, rebre i transmetre informació.

 

 

CONTINGUTS:

 

– Organització territorial i política de Catalunya

 

– La Diputació de Tarragona

 

– Elaboració d’un treball d’investigació seguint un guió prèviament establert.

 

  • Els símbols d’identitat .

  • Utilització precisa dels conceptes treballats en les descripcions i les respostes.

  • Respecte pels símbols, els Ens i les institucions autonòmiques de Catalunya.

  • Valoració de la democràcia, la convivència i la tolerància.

  • Sensibilització i interès per l´organització política de Catalunya.

 

 

 

ACTIVITATS:

 

– Elaborar un esquema sobre les principals institucions que tenim a Catalunya

 

– Explicar les característiques, què és i per a què serveix la Diputació.

 

– Història de la Diputació de Tarragona.

 

– Dialogar a partir d´un video

 

-Realitzar un Ple a la classe

 

-Visitar la Diputació, presenciar un Ple i entrevistar els diputats.

 

 

 

 

 

 

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *