- FINALITAT DEL PROJECTE-DIPUTACIÓ TGN
- PROJECTE ORIENTAT A DESENVOLUPAR LES COMPETÈNCIES BÀSIQUES
- ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
- CRITERIS D’AVALUACIÓ
- OBJECTIUS
- CONTINGUTS
- ACTIVITATS
- CRITERIS D´AVALUACIÓ
FINALITAT DEL PROJECTE-DIPUTACIÓ TGN:
Assegurar una formació comuna a tots i totes les alumnes que permeti:
-
Consolidar el seu desenvolupament personal i el seu benestar.
-
Adquirir les habilitats culturals bàsiques relatives a l’expressió i comprensió oral, la lectura, l’escriptura i la comunicació.
-
Desenvolupar habilitats socials, hàbits de treball i estudi, sentit artístic, creativitat i efectivitat.
PROJECTE ORIENTAT A DESENVOLUPAR LES COMPETÈNCIES BÀSIQUES:
-
L’adquisició de les competències bàsiques permet:
• La realització personal.
• L’exercici de la ciutadania activa.
• La incorporació a la vida adulta de manera satisfactòria.
• El desenvolupament d’un aprenentatge permanent al llarg de la vida.
- Desenvolupar les competències TIC.
ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
-
Els mecanismes de reforç seran tant organitzatius com curriculars.
-
Les adaptacions buscaran el màxim desenvolupament possible de les competències bàsiques.
CRITERIS D’AVALUACIÓ:
-
L’avaluació serà continua i global. Tindrà en compte:
• El progrés de l’alumne/a .
• Els diferents elements del currículum.
• L’adquisició de les competències bàsiques.
• La necessitat d’establir mesures de reforç educatiu.
-
-Conèixer, analitzar i valorar els mecanismes de funcionament i de participació de les societats democràtiques, aplicats als òrgans de govern de diferents institucions, assumint responsabilitats en el sí del marc escolar.
– Reconèixer i respectar la diversitat de manifestacions culturals de l’entorn . Identificar les normes de convivència dels grups i respectar els drets i deures fonamentals de les persones.
-Identificar, descriure i analitzar processos de canvi i transformació social, cultural, econòmic i tecnològic en l’entorn.
-Usar diferents informacions procedents dels mitjans de comunicació per interpretar problemes socials rellevants.
-Valorar la relació de proximitat que proporcionen les tecnologies de la informació i la comunicació.
–Comprovar que han entès com funcióna l´organització de l´Ens polític de la Diputació.
OBJECTIUS:
-Conèixer l´organització política de Catalunya
-Identificar les institucions que formen part de Catalunya i la seva funció.
-Aprofondir en l´Ens polític de la Diputació.
–Familiaritzar-se amb el funcionament de les institucions democràtiques de l’Estat i la Comunitat valorant la importància del sistema democràtic en el desenvolupament de la nostra societat.
-Utilitzar estratègies pròpies d’aprenentatge a partir de procediments diversos de reconeixement, planificació, realització i avaluació d’una situació.
-Desenvolupar una actitud participativa i democràtica en activitats de grup, aportar els punts de vista i interessos propis respectant les opinions diferents a la pròpia, i assumir les responsabilitats que li corresponguin en la planificació i realització de les activitats.
-Familiaritzar-se amb l’ús de les noves tecnologies com a mitjà per a redactar, rebre i transmetre informació.
CONTINGUTS:
– Organització territorial i política de Catalunya
– La Diputació de Tarragona
– Elaboració d’un treball d’investigació seguint un guió prèviament establert.
-
Els símbols d’identitat .
-
Utilització precisa dels conceptes treballats en les descripcions i les respostes.
-
Respecte pels símbols, els Ens i les institucions autonòmiques de Catalunya.
-
Valoració de la democràcia, la convivència i la tolerància.
-
Sensibilització i interès per l´organització política de Catalunya.
ACTIVITATS:
– Elaborar un esquema sobre les principals institucions que tenim a Catalunya
– Explicar les característiques, què és i per a què serveix la Diputació.
– Història de la Diputació de Tarragona.
– Dialogar a partir d´un video
-Realitzar un Ple a la classe
-Visitar la Diputació, presenciar un Ple i entrevistar els diputats.