Qui educa en valors?

Tots influïm en els valors, però el que s’educa és un mateix i les persones més properes en influeixen: els valors els fa seus el subjecte. Cada individu es forma a si mateix, descobrint els valors amb la seva pròpia llibertat experiencial en la família, a l’escola, al carrer, per la televisió i altres mitjans de comunicació.

Són les persones més significatives per al nen, nena o el jove les que més influeixen en la seva experiència dels valors: pares, mestres, educadors, tutors, sacerdots


Durant els primers anys de vida i els primers de l’adolescència gran importància els grups o equips: escoltisme, esport, catequesi, voluntariat social, missions, són edats molt influenciables, per tant, per a poder fer seus els valors aliens, cal que s’envolti de bon valors, per a tenir una bona formació en valors.