El calendari d’advent de l’escola

Les solucions al calendari d’advent són les següents:
1. La solució està en llegir bé l’enunciat: “no n’ha encertat cap ”
Imagina que les etiquetes són: caixa 1 (cargols), caixa 2 (femelles) i caixa 3 (claus)
Suposem que obrim la 1era caixa i hi trobem claus (no pot tenir cargols perquè això és el que diu l’etiqueta). En la segona caixa (que l’etiqueta posa femelles) no hi pot haver ni femelles (l’etiqueta està malament) ni claus (són a la 1era caixa), per tant hi haurà cargols. I ja només ens queda dir que a la tercera caixa, per eliminació, hi ha femelles.
2. L’ombra
3. El testament del jeque: El beduí cedéis el seu camell, per tant n’hi haurà dotze. El fill més gran en rep la meitat (6), el segon una quarta part (3) i el tercer una sisena part (2). Com que 6 + 3 + 2 fan 11, el beduí recupera el seu camell i tots contents.
4. Partit de tenis: Els dos homes jugaven un partit de dobles.
5. Les tisores
6. El client havia posat sucre en el cafè. Al provar el cafè que li va portar el cambrer va comprovar que era dolç.
7. La llum
8. El lloro era sord
9. El rellotge
10. L’home havia saltat d’un avió, però el paracaigudes no s’havia obert. Aquest era el paquet sense obrir.
11. El forat
12. Perquè guanyen 10 vegades més diners.
13. El cargol
14. Tres amics: El problema està en el llenguatge on hi ha un error. Cada un paga 9 cèntims, en total 27, amb aquests cèntims ja hi ha els dos de propina. El raonament correcte és: 25 del bollo, més els 2 de propina, serien 27 els que han pagat realment
15. El pa
16. Els mitjos forats no existiesen. Un forat sempre serà un forat
17. La sorra
18. En realitat només eren tres persones: fill, pare i avi
19. La taronja
20. La tassa era plena de cafè en gra
21. El xiulet
22. El meu amic és cec i estava llegint en braile
23. La lletra e
24. Era totalment calb
25. BON RETORN A L’ESCOLA ¡!!!!!!!!!!



Els alumnes de 4rt fan un conte pels de 2on

Els alumnes de 4rt han fet un treball sobre el conte “Els calçotets” amb “Una mà de contes” i el volen oferir als seus companys de 2on. Clica sobre les imatges per veure els contes:

titol-miriam7

titol-silvia6



La castanyada

A la nostra escola com a moltes altres hem treballat la tardor, us posem aquí la canço de la castanyera perquè us aneu ambientant.



Benvinguts/des al curs 2009-2010

Hola

Encetem un nou curs, motxilles noves, cares noves, ….. i davant de tanta novetat el nostre bloc també s’ha volgut renovar.

Per començar la Núria del Voki ens ha deixat i ara tindrem en Jordi.

A l’escola també tenim novetats hem encetat un Pla Lector i per anar-vos fent boca us diré que l’ambient que es respira a l’escola el dimecres al matí a primera hora és semblant al de la música que sentireu en l’apartat SILENCI



Teatre per Sant Jordi

Els alumnes de Cicle Superior van escenificar una “versió molt original” de la LLegenda de Sant Jordi. Cliqueu sobre aquest cavaller per veure un fragment de l’obra.

 

cavallerjordi31



PLAY, participació al programa

Els alumnes de cicle superior van participar al programa PLAY, cliqueu sobre la imatge

per veure’n un fragment

play1.jpg



Matilda, pels alumnes de 6è.

Els alumnes de 6è han llegit i treballat el llibre de “Matilda” de Roald Dahl i n’han escenificat algun fragment. Cliqueu sobre la imatge per veure’n un exemple:
imagen1.jpg



El nostre petit manifest sobre la PAU

Els alumnes de cicle inicial també hem fet un manifest sobre la pau, és aquest: manifest1petit2.jpgmanifest2petit.jpg



“Serem amics, serem amables”, cicle inicial

A cicle inicial hem après un poema sobre la PAU:

POEMA PER LA PAU

Si pots anar a l'escola
i jugar amb els amics,
si pots estar amb la família
i menjar macarrons.
Si sents cantar els ocells
quan arriba la primavera,
si pots viatjar
i aprendre coses noves.
Si ets feliç
i saps que t'estimen ...
sabràs què és la PAU!


peace words

These are the words we worked with cicle inicial.

caring
tenir cura 
 love
 amor
 sharing
 compartir
 tolerance
 tolerància
 hope
 esperança
 friends
 amics
 equality
 igualtat
 understanding
 comprensió