De tu depèn!

exclusio

Exclusió social

La marginació consisteix en la separació efectiva d’una persona, una comunitat, o un sector de la societat, pel que fa al tracte social, el procés pot mostrar diferents graus i mecanismes, des de la indiferència fins a la repressió i reclusió geogràfica, i sovint porta aparellada la desconnexió territorial. El seu caràcter definitori, però, no és l’aspecte geogràfic, sinó l’aïllament social.

bon-curs

Què mengem aquest mes?

cuiner

MENU ESCOLA SANT PAU NOVEMBRE 2014

Benvingut/da a IGUALS EN LA DIFERÈNCIA, bloc de l´Escola Sant Pau de Sant Pol de Mar. Una crida a la inclusió!

Publicat el per xroca | 2s comentaris |7

Ha començat la tardor!

tardor

Fixa’t quins colors!        http://youtu.be/atejQh9cXWI

Què mengem aquest mes?

MENU ESCOLES OCTUBRE 2014-1

Calendari Escolar

09/23/2014

CALENDARI 1415 V1def

No és cert …

Una crítica frecuente a la pedagogía inclusiva se basa en el temor de que los alumnos mejor dotados quedarían atrás y no serían suficientemente estimulados por el sistema inclusivo. Sin embargo diversos estudios han demostrado estadísticamente que la diversidad no sólo favorece a los más débiles, sino que también los alumnos “mejor dotados” obtienen amplio provecho de ella. Así lo demuestran los estudios realizados en torno al programa de valoración internacional de estudiantes realizado por la OCDE.

La Inclusió és un procés que assegura que totes les persones tenen les oportunitats i els recursos necessaris per a participar plenament en la vida econòmica, social i política i per a gaudir d’unes condicions de vida normals. La inclusió està relacionada amb la integració, la cohesió, la justícia social. És la possibilitat de participació igualitària de tots els seus membres en totes les dimensions socials (econòmica, legal, política, cultural…) Una societat inclusiva, per tant, disposarà i habilitarà mecanismes per a assegurar la garantia dels Drets Humans, la dignitat i la ciutadania activa de totes les persones que la composen.

Què és una USEE?

diversitat

Explicació usee

diversitat2

La diversitat és un fet natural i social. En l’àmbit educatiu, la diversitat s’entén com a diversitat d’idees, experiències i aptituds prèvies, diversitat d’estils d’aprenentatge, diversitat de ritmes d’aprenentatge, diversitat d’interessos, motivacions i expectatives, i diversitat de capacitats i ritmes de treball. Per tant, educar en la diversitat no consisteix a prendre mesures especials amb l’alumnat problemàtic o amb NEE, sinó a adoptar un model educatiu i curricular que faciliti l’aprenentatge de tot l’alumnat des de la seva pròpia diversitat. I això necessita d’una cultura, de polítiques i, sobretot, de pràctiques orientades a la inclusió.

Publicat el per xroca | Deixa un comentari

Publicat el per xroca | 2 comentaris