CONSOLIDACIÓ

Tot va començar al setembre, jo era nova al institut Maria Rubies, aixi que per a mi tots els profesors eren nous. Vaig coneixer a molts, de millors i de pitjors, una de les persones que més hem va sorprendre es la profesora Mirella Gonell, la nostra profesora de l’asignatura ciències aplicades. Hem va sorprender per el fet de cambiar la meva mentalitat respecta a aquesta asignatura, ja que, jo no volia fer ciencies, perque tenia el fort presentiment de que treballariem amb números, números i mes números, i que al final de curs (o setembre) ja hauria oblidat tot el que hauriem treballat en aquesta materia. Pero va ser totalment diferent, el que vam fer va ser relacionar cada cosa que treballavem amb la vida quotidiana.

Una de les primeres activitats que vam fer va ser la cromatografía, tractaba en agafar paper de filtre i dibuixar-li un punt, concectabem aquest paper amb un got d’alcohol, de aquesta manera podiem observar com es separaven els components dels boligrafs.

Vam fer l’activitat de la dolça mentida, vam investigar sobre els diferents tipus de sucre i ens vam donar compte que el producte no es el mateix que ens están venent.

 Aprofitant que la profesora te un fill, fer-nos tastar les farinetes triturades i les no triturades.

Ens vam adonar que la que mes agradava era la trturada, per el simple mptiu de que portava sucre, encara que a l’envas en poses que no en portava.

De aquí vam fer una recerca més propera sobre el suv¡cre, i vam arribar a la conclusió de que le sucre es adictiu, vam veure també un vídeo de uns ratolins de laboratori on comprovaven científicament aquesta adicció per el sucre.

Fer ciencies aplicades d’aquesta manera no te cap inconvenient per algu que en un futur vol fer lletres, per algú d’ambit cientific potser si que es massa poc contingut el que hem fet, pero per la clase de 4t B, es la millor manera d’aprendre.

Fer treball en grup et motiva a fer-ho millor, esforçarte més, i extreure diferents conceptes gracies a més d’una idea a contrastar, pot tenir els seus inconvenients si no hagués una part de nota individual, però en aquesta cas, s’evaluava individualment i a nivell de grup.

Crec que es una de les assignatures que mes m’han servit, i que dintre de un temps encara m’anrrecodare de tot això que hem estudiat. Pero espero no tornar haver de fer les teves clases l’any que ve.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *