Ciències aplicades : Ensenyaments i conclusions.

Abans de començar el curs, ens vam donar a escollir optatives.
Jo clarament no vaig escollir ciències perquè no em donen bé les matemàtiques.
Quan vam començar el curs ens vam dir que era obligatori i sincerament em vaig angoixar una mica.

Tot i així, en aquesta assignatura hem fet y après coses de altra forma d’aprendre que em va sorprendre. Al principi, vaig pensar que seria un rollo al ser l’assignatura de ciències,
però va ser tot el contrari.
Encara que féssim molts mini exàmens cada matí a primera hora, va ser molt divertit.

Penso que els aspectes positius d’aquesta tasca són que hem après moltes coses que no sabíem d’altra manera, hem après a gaudir d’una classe de ciències que normalment es fa pesada.
En els aspectes negatius penso que certes vegades ens faltava disciplina i atenció, a vegades ens deixàvem portar per la vagància i no explotàvem nous conceptes que anaven apareixent.
En els aspectes a millorar penso que hauríem d’haver aprofitat més la nostra capacitat de aprenentatge.
En els aspectes a millorar penso que hauria d’haver col·laborat més per desenvolupar noves idees i exposar-les per aprendre entre tots.

Penso que de vegades la professora no hauria de deixar-nos acomodar-nos a la nostra bola, perquè en aquell temps de ‘’relax’’ podríem haver desenvolupat noves idees.
També penso que l’haurien de canviar l’horari…

Hem après moltes coses que no sabíem,tan sigui com la funció de les cadires a contramarxa, com quin sucre era més natural amb menys complements,com quina seria la reacció dels diferents tipus de molècules si s’ajuntessin en un mateix recipient, com fer un mapa conceptual de aspectes de la física i de l’anatomia de la rentadora( i la veritat no sabia que la rentadora tenia tants mecanismes),l’origen i el significat del fracking les condicions en les que viu un bròquil, com aprendre mitjançant la gamificació, com extreure l’ADN d’un kiwi,també vam aprendre com desenvolupar noves idees de coses tan simples…
En resum moltes coses que mai vaig pensar que faríem.

Sempre recordo al principi de curs quan una alumna va preguntar com es feia el cafè.
Moltes vegades quan la meva mare em demanava un cafè se’l feia però no sabia per quin procès passava , sempre em queda pensant que com era possible que amb una càpsula i amb agua es pogués fer però mai vaig resoldre el meu dubte fins que es va exposar a classe.

L’existència del bloc ha sigut un gran avantatge per tots perquè des de allí podíem recollir tota la informació que ens disposava la professora i de les aportacions dels companys.
L’únic inconvenient que trobo es que a vegades resultava difícil trobar certes coses.
Per millorar crec que s’hauria de fer conèixer més ja que tracta d’aspectes quotidians i de processos que fem en tasques tan simples com encendre el llum o fer un cafè.

Els avantatges de treballar en grup es que tots exposen les seves idees des de diferents punts de vista i les poden debatre i arribar a una conclusió que pugui beneficiar l’aprenentatge.
Els inconvenients es que a vegades hi han persones que no saben escoltar i es tanquen en les seves idees, també que es difícil posar d’acord a moltes persones perquè cadascú té el seu pensament.
Per millorar penso que tots hauríem de ser més pacients, moltes vegades les persones salten a la primera de canvi i no donen espai a la gent per expressar-se. També no criticar a la primera de canvi alguna idea exposada sense tindre idea perquè així no es pot arribar a res bó. La veritat es que la ignorància supera algunes persones.

Penso que jo podria haver expressat les meves idees per aprendre entre tots.
En els grups que he estat els companys són molt competents i se que podrien haver donat més d’ells perquè són persones capacitades i intel·ligents.

Penso que no tots arribem a tindre un esperit crític, perquè alguns no saben deixar parlar a la gent, pressionen als demés inconscientment a que pensin el mateix que ells. Tots tindriem que exposar la nostra idea de una forma adequada sense ofendre als altres,i vitzualitzar-lo des de un punt objectiu.
Necessitem tindre la capacitat de reflexió, de saber profunditzar i textualitzar una idea, de exposar totes les nostres idees per arribar a una conclusió.
Jo penso que l’anàlisi consisteix en endinsar-se en un tema en saber exposar-lo amb idees claus, de tindre en compte tots els aspectes positius i negatius així amb ells aprendre.
Des de el meu punt de vista, penso que per prendre decisions en grup necessitem escoltar-nos i entendren’s, tindre la disposició de emfatitzar amb les seves idees, tot i així no siguin com volem. Perquè es l’única manera de entendren’s entre tots.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *