Ciències al llarg del curs

L’any passat a finals de curs ens van fer elegir diferents optatives unes eren obligatòries i altres que no ho eren. Ciències aplicades ere una de les obligatòries, hem va sorprendre que aquesta matèria fos obligatòria ja que estem en un 4t humanístic / social.

A principis de curs quan la nostra professora ens explicava mes o menys les activitats que faríem al llarg del curs molts ens vam sorprendre.

 

Si hi havia un dia que molts de nosaltres no érem puntuals a classe la mestra ens feia fer proves i no ere res agradable fer una prova a les 8:20 del mati. No ere just per a les 3 o 4 persones que eren puntuals però igualment algo teníem que fer per poder tenir nota.

 

Algunes de les  activitats que vam fer eren molt interessants ademes de que eren divertides. Aquestes van ser les que hem van cridar més l’atenció

 

1.La majoria dels companys de classe van marxar a Alemanya i els que es van quedar a classe van ver una activitat que consistia en descobrir si el sucre bru que hi havia als supermercats ere natural o amb colorants apart també vam veure que molts aliments que nosaltres consumim tenen una gran quantitat de sucre mes de la que hem imaginava.

 

2.Hi havie dies que teníem que escriure a un blog que es diu : Un mon de ciències ple de lletres. Moltes vegades ere obligatori escriure sobre diferents temes dels que  nosaltres hem après a classe o també temes científics que els relacionàvem amb la ciència amb la vida quotidiana però això ja ere optatiu.

 

3.Fer de cel·lules en estat solid, liquid i gas. La nostra profe ens va gravar i pujar el video a you tube. Vaig riure molt amb aquesta activitat apart de passar molta vergonya.

 

4.Fer un mural per a la classe on hi explique tot el que hem fet i après ademes de que pot servir de chuleta als exàmens si els companys aguessin fet la lletra mes gran però igualment la pared no es quedava sosa, lo trist es que el nostre mural es va trencar i ja no el podíem reparar.

 

5.La profe ens va fer cuidar d’un broquil! Això si que va ser molt divertit i per una altra part estrany però ho vaig passar molt be. Molts de nosaltres li van posar nom al broquil. O una companya que va passar fotos del seu ocell d’amunt del vegetal.

 

  1. Relacionat amb el tema del broquil ens van demanar fer un relat amb vegetals con si fos un conte i 2 companyes van ser guanyadores i van tenir que anar a la universitat on van tenir diferents premis.

 

7.Com totes les classes les tenim a 1ra hora un dia la mestra ens va posar al projector diferents imatges que eren il·lusions òptiques, consistia de quin equip aconseguia esbrinar lo que estave amagat (lo que hi possave damunt de la imatge ).

 

 

8.La meva favorita va ser la gimcana, aquesta va ser la proposta d’un company i això de aprendre ciències fent jocs es massa divertit ademes que que ja no estàs adormit fent teoria com moltes matèries que et passes tota la hora assegut. Me va agradar bastant si pugesa la repetiria però a l’hora de editat el vídeo que teníem que presentar allò si que no ja que son hores dedicant per a editar.

 

9.I per ultim l’analisis d’ADN aquesta activitat va ser bastant entretinguda apart de que els que vam fer l’activitat amb saliva vaig riure molt amb les cares dels companys que surten a les imatges.

 

Apart de aquestes activitats vam fer moltes mes però com e dit anteriorment aquestes son les que mes me van cridar l’atenció.

 

 

Poden haver-hi moltes maneres de aprendre ciències com per exemple treballar en grup ja que ens podem ajudar mútuament, però depenen de quina persona no fan res del que toque i la resta dels companys tenen que fer la seva part, això no es pot permetre però sempre esta la solució de dir al professor lo que fa cada persona o en un document com un tipus de diari on  cada persona  expliqui lo que a fet aquell dia i els seus companys. Així sabrem si menteixen o no ja que molts son capaços.

 

Per millorar les classes es no ficar exàmens entenc que d’una manera o altra els professors tindran que extreure una nota per a poder avaluar-nos però hi ha moltes formes de fer-ho  com per exemple cada alumne que tingui un tema diferent i explicar-lo davant de tota la classe sigui en una presentació o en un vídeo i penso que molts de nosaltres farien el vídeo ja que ens posem molt nerviosos fent una presentació i ens podem deixar coses molt importants.

 

Una activitat que hem va vindre al cap un dia va ser fer diferents preguntes sobre la ciència a persones del carrer i amb els seu permís de si els podem grabar òbviament i així podem veure si les persones en saben o no i si ho relacionarien amb la vida quotidiana com ho hem fet nosaltres a classe.

Els aspectes per a millorar a una professora crec que aquest any no en canviaria cap no es per fer la pilota ni res per l’estil però ho e passat molt be rient amb ella i tot els companys però hi ha vegades que hem coste saber si parle enserio o esta de conya ja que ho dissimule molt be però sempre la acabem descobrint ja que acabe rient, m’ha agradat la seva manera de ensenyament i la veritat esque això de fer activitats diferents i que nosaltres ho proposem es molt interessant ademes de que a aconseguit que m’agradin mes les ciències.

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *