Ciència al carrer.

El dia 27 de maig, un grup d’alumnes voluntariats, van anar al Carrer Major a fer lo de Ciència al carrer, i jo vaig ser una d’elles. Cada curs feia una pràctica diferent, i nosaltres, els alumnes de 4rt d’ESO, vam fer la pràctica de l’ADN, la qual ja havíem practicat a classe per entendre-la i per saber explicar-la. Allí, hi havien molts instituts que també participaven, cada un tenia la seva ”paradeta” per fer les pràctiques que havien preparat.

Jo i unes companyes, vam arribar a l’hora que ens tocava anar, a les 18:45, ja que ens havíem dividit per grups i uns anaven abans que altres. Una vegada allí les professores ens van donar les samarretes i ens vam ficar mans a l’obra. Com érem les últimes en tota la tard, ja havien fet la pràctica altres companyes, llavors nosaltres vam tenir que netejar-ho una mica per tornar a fer la pràctica i poder explicar-la a la gent interessada que s’apropava a preguntar que fèiem i com ho fèiem.

Vam aprendre que la barreja de sal, sabó i aigua penetrava en la membrana plasmàtica de les cèl.lules i així sortia l’ADN. També, al repetir tot el rato el que s’havia de fer per extreure l’ADN ens vam aprendre de memòria quasi tot el procediment. I encara que, feia calor ens ho vam passar bé.