Bròquil Romanesco

Per l’últim dia de classe de Ciències Aplicades la profe ens va demanar que portéssim un mocador per tapar-nos els ulls i una bossa de plàstic.

Quan vaig arribar a casa vaig estar pensant: per a que ens ho demana? Quina activitat farem?

Quan va arribar el dia, tots vam treure el que ens va demanar que portéssim i ens va ordenar que ens poséssim el mocador per tapar-nos els ulls i que la bossa la poséssim al calaix.

Llavors, va apagar les llums i la posar una melodia, va dir que ens relaxéssim i que ens poséssim en una postura correcta i cómoda.

La melodia em va resultar bastant agradable i relaxant,vaig conseguir relaxar-me fins que vaig escoltar els seus passos. Vaig sentir com m’agafava la má i me la posava a sobre de alguna cosa.

Em vaig paralitzar al no saber que podia ser aquella cosa , vaig pensar:

Deu ser algo marí? Per què punxa? Té olor com a una planta?

Per l’olor a ”marisc’ vaig pensar: deu de ser de color gris o verd.

Després d’una estona, va passar per costat meu i vaig sentir una olor que no em va resultar agradable, tenia un olor com a salmó.

A continuació, va encendre els llums i ens va dir que en un full poséssim el que vam sentir i que donarem una descripció del que vam tocar.Seguidament,ens va donar una enseñar el que ens va posar en la má i el que vam olorar.

I em vaig quedar impactada al veure que era, era un bròquil??

1 2 3 5

La meva descripció de la forma que yo pensaba que tenia era molt diferent, solament vaig acertar en que punxava en la part de dalt.

Per finalitzar, ens va donar una part del gran bròquil a cadascú i ens va dir que havíem de dialogar amb el bròquil, fer-li preguntes etc.

I aquí estic, preguntan-me :

Perquè el bròquil té aquest color ?

Resulta que es perquè te clorofila, un pigment propi de tots els vegetals.

Perquè té aquesta forma ?

Resulta que el bròquil pertany a la familia de Crucíferes, es una planta similar a la coliflor.

Al cap de uns dies, vaig observar que el bròquil s’estava posant de color groc i negre, sentia el seu tacte débil, estaba tou, també desprenia mala olor. Li vaig dir a la meva mare i em va dir que li poses aigua,pero jo el veia igual.

Llavors em pregunto :

Perquè el bròquil s’estava posant groc/negre ?

Vaig pensar, deu ser perquè dins de casa hi ha molt dióxid de carboni, llavors el brocoli respira aquest aire i perd part dels seus innumerables nutrients.

Vaig pensar, que com vaig descuidar al meu bròquil, al deixar-lo en el meu escritori tot el dia i després tancat al calaix es va posar així.

A part, vaig escoltar que el bròquil te molts beneficis i vaig navegar per internet i vaig trobar molts articles! Sobre el seu valor nutricional,els seus beneficis en la salut, les seves propietats etc.

Sobre el seu valor nutricional vaig trobar aquest gràfic :

Els seus múltiples beneficis :

– Redueix el colesterol en la sang.

– Protegeix el cor.

– Desintoxica l’organisme.

– Millora la pell.

– Fortaleix el sistema inmunològic.

– Alimentació ideal durant el periòde d’embaraç.

– És un gran antioxidant.

– És no per als ossos.

– Protegeix la vista.

– Preve la anemia.

Les seves propietats :

• És ric en fibra,magnesi, àcid fòlic i vitamines A i C.
  • Adecuat en cas de hipertensió, obesitat.
  • Aporta components anticancerosos.

Deu ni do quants beneficis té el bròquil sobre la nostra salut!

Mai havia sapigut que tenia tants!

Mai és tard per aprendre!