Valor nutricional dels llegums

Redactat per: Alina i Roser.

Segons l’Organització de les Nacions Unides per a l’Alimentació i l’Agricultura els llegums són rics per el seu valor nutricional. Són petits però estan carregats de proteïnes. També són rics en hidrats de carboni complexos, proteïnes i micro nutrients i vitamines del grup B. Presenten continguts baixos en greixos i rics en fibra. Són exel·lents per controlar el colesterol, la salut digestiva i la regulació dels nivells d’energia. Són parts vitals d’una dieta saludable.

Durant la 21a setmana de la Ciència vam estudiar que en l’alimentació equilibrada l’aport d’energia hauria de provenir principalment dels carbohidrats. Així, si mengem llegums com ara cigrons, llenties, fesols blancs i fabes ho estarem assolint.

alimentacio_equilibrada

En relació als valors dels d’hidrats de carboni, els greixos i les proteïnes:

– Els cacauets engreixen perquè tenen molts greixos.

– La soja és la que més zinc té i la llegum que en té menys són els cigrons.

– Si volem un bon aport de proteïnes, el llegum que ens interesa es la soja.

– I les faves son les que ens aporten hidrats de carboni.

2016-12-07-08-40-32-copia

Més conclusions que podem extreure són:

Fosfor: el que més  conté és la soja i el que menys les llenties.

Calcí: el que més hi conté es la soja i el que menys es el cacauet.

Ferro: el que més hi conté la soja i menys el cacauet.

Potasí: si necesitem un aport de potasi en els llegums, es la soja i si no en necesitem , les llenties ja que es un llegum amb menys potasí.

Magnesi: el que més conté es la soja i el que menys les llenties.

Sodi: el que més el cacauet i el que menys la soja.

Zinc: la que més la soja i la que menys son els cigrons.

 

Finalment, voldriem concloure l’escrit dient que les llegums ens aporten més proteïna que la carn, per tant, les persones veganes queden cobertes de proteïna.

Una persona que menja de tot representa una dieta equilibrada i que per tant si el seu organisme funciona correctament no ha de tenir cap manca. (vitamines, sals minerals, hidrats de carboni, proteïnes…)

En el cas de la carn el component majoritari és l’aigua i aquesta la perdem durant el procés de cuinat.

 

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *