El contagi de l’Èbola

Sóc Thaís López Ayza , de 3er d’ESO C. He triat per a la meua activitat la malaltia de l’Èbola

L’Ebola és una malaltia infecciosa viral aguda que produeix febre hemorràgica en humans. Concretament va aparèixer en el 1976. Es diu així pel riu Ebola on es va identificar el primer cas. És una infecció que es caracteritza per una alta taxa de mortalitat, que oscil·la entre el 50% i el 95% dels afectats. A causa de la seva naturalesa letal, aquest virus és considerat com una arma biològica.

Vacuna de l’èbola

El 2013-2016 vam tindre la epidèmia més gran d’Ebola de l’història a l’est d’Àfrica que va emportar-se la vida de 10.000 persones. Per sort en desembre de 2016 es va descobrir la vacuna.

Vacunació de l’èbola a Àfrica. Font: El País.es

El virus de l’Ebola es transmet a través dels fluids corporals com la saliva, la sang, la suor, les llàgrimes, el semen, el pis, el vòmit o la femta i només es contagia per contacte directe amb ferides obertes, ulls, nas, boca, gola o òrgans reproductius. La persona que ha contret el virus és contagiosa entre els 6 i 16 després que els símptomes comencen a aparèixer.

Realment no tinc una opinió definida sobre l’ebola, simplement diré que es molt trist ja que va matar a tanta gent abans de que es trobés la cura.

  • Per saber-ne més:

https://eacnur.org/es/actualidad/noticias/eventos/virus-ebola-la-peor-epidemia-de-nuestros-tiempos?&tc_alt=47342&n_o_pst=n_o_pst&n_okw=_b__c_52693938160&gclid=Cj0KCQjwyPbzBRDsARIsAFh15Jal4CQmp-XzAM9RI3QBCrHWQ7BIiJ63l8QVVnWJmdBDK1h5UyTzEOcaAi0AEALw_wcB

https://www.webconsultas.com/salud-al-dia/ebola/ebola-8762

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *