1r ENIGMA: Què o qui és la Fede?

       

SOCIETAT OBRERA

www.tivissa.cat

 

 Aquí tens tres imatges, mira-les bé.

 En reconeixes alguna?

Pregunta als de casa, pares, iaios, tiets,.. si en reconeixen alguna .

 

tivissaalaxarxa

Després escriu un petit article amb la informació que hagis recollit.

Recorda d’escriure el teu nom.

 

la-societat-obrera-de-tivissa-9788497910446

Activitat 2: Entrevista al President de la Societat Obrera de Tivissa.

Els alumnes hauran d’elaborar les preguntes de l’entrevista que faran al Sr…..

Seqüenciació de l’activitat.

1.- Conversa sobre quines característiques pot tenir una entrevista.

2.-Audició  i visionat de les dues entrevistes ( la segona entrevista només els primers 15 minuts  ).

3.-Elaboració d’una base d’orientació per tal de treure l’estructura d’una entrevista.

4.- Llistat dels punts que hem de tenir en compte tant pel  que fa a la nostra actitud, com hem d’estar per millorar l’atenció i poder treure la informació que busquem i també,  en que ens hem de fixar durant l’audició i visionat de les entrevistes.

5.-Això ens portarà a l’elaboració de la nostra bases d’orientació que tindrà tres apartats:

  • Abans de l’audició i visionat de les entrevistes.
  • Durant l’audició i visionat de les entrevistes
  • Després de l’audició i visionat de les  les entrevistes.

6.- Audició i visionat de les entrevistes ( més d’una vegada, si cal).

7.- Elaboració de les preguntes de l’entrevista a partir de l’estructura que hem elaborat i de les informacions aportades per ells mateixos en la primera activitat.

Es distribuiran els continguts i per grups  hauran d’elaborar  les preguntes.

9.- Posada en comú de les preguntes.

Cada grup llegirà les seves preguntes. Els companys poden fer propostes de millora.

10.- Correcció conjunta a la PDI (ortografia, estructura de la frase, pronoms,…).

TIVISSA RÀDIO. ENTREVISTA A BIEL PUBILL- TRADIJOC 2011 A FLIX (17/05/2011).

Entrevista Biel Pubill

CANAL TERRES DE L’EBRE.  ENTREVISTA DE GLÒRIA TRULLAS AL DOCTOR I CATEDRÀTIC EUDALD CARBONELL.

Entrevista Eudald Carbonell

Activitat 3: Elaboració d’una invitació convidant al President de la Societat Obrera a una entrevista radiofònica que tindrà lloc el divendres al matí, dins de l’espai setmanal que hi ha reservat pels alumnes de l’escola Marcel·lí Domingo.

Seqüenciació de l’activitat

1.- Els alumnes portaran  models d’invitacions que han rebut a casa en motiu de les festes majors, inauguracions d’espais  locals, de concerts que es fan al poble,  xerrades, …

2.- Buscarem les característiques comuns a totes elles: llenguatge , si hi ha alguna manera particular de dirigir-se al convidat, tipus de lletra, si apareix algun logo o símbol de l’entitat que convida,…

3.- Fer l’estructura de la nostra invitació.  Hi ha de quedar reflectit la distribució del contingut que ha de tenir la nostra invitació.

4.- En gran grup i amb la pissarra digital farem la invitació definitiva. La guardarem i posteriorment la imprimirem.

5.- Individualment, cada nen i nena farà la seva pròpia invitació convidant a la seva família a l’audició trimestral de l’escola de música, a una exhibició de judo,  a un partit de futbol,…, cadascú segons l’activitat extraescolar que faci.

Activitat 4: Emissió radiofònica de l’entrevista al programa a l’espai radiofònic la Granota de Tivissa Ràdio.

Un grup de 3 d’alumnes, als que correspongui segons l’ordre decidit a començament de curs, faran l’entrevista a Radio la granota.  La resta de l’alumnat seguirà l’entrevista des de l’escola connectats a Ràdio Tivissa.

1.- Valoració de l’entrevista tots junts  a classe escoltarem l’entrevista. Mitjançant una graella d’avaluació (rúbrica) que recollirà tots aquells aspectes que havíem definit com a propis d’una entrevista, valorarem quina aspectes han anat bé i quins hem de millorar.

2.- Conclusions

A partir de l’avaluació, traurem  unes conclusions a tenir en compte per properes entrevistes.

3.- El guió d’una entrevista, el guió de la invitació i les conclusions formaran part del seu portafolis de llengua.

Activitat 5: Publicació de l’entrevista a la revista escolar “El Tudó”.

 

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *