Aquí tens tres imatges, mira-les bé.
En reconeixes alguna?
Pregunta als de casa, pares, iaios, tiets,.. si en reconeixen alguna .
Després escriu un petit article amb la informació que hagis recollit.
Recorda d’escriure el teu nom.
Activitat 2: Entrevista al President de la Societat Obrera de Tivissa.
Els alumnes hauran d’elaborar les preguntes de l’entrevista que faran al Sr…..
Seqüenciació de l’activitat.
1.- Conversa sobre quines característiques pot tenir una entrevista.
2.-Audició i visionat de les dues entrevistes ( la segona entrevista només els primers 15 minuts ).
3.-Elaboració d’una base d’orientació per tal de treure l’estructura d’una entrevista.
4.- Llistat dels punts que hem de tenir en compte tant pel que fa a la nostra actitud, com hem d’estar per millorar l’atenció i poder treure la informació que busquem i també, en que ens hem de fixar durant l’audició i visionat de les entrevistes.
5.-Això ens portarà a l’elaboració de la nostra bases d’orientació que tindrà tres apartats:
- Abans de l’audició i visionat de les entrevistes.
- Durant l’audició i visionat de les entrevistes
- Després de l’audició i visionat de les les entrevistes.
6.- Audició i visionat de les entrevistes ( més d’una vegada, si cal).
7.- Elaboració de les preguntes de l’entrevista a partir de l’estructura que hem elaborat i de les informacions aportades per ells mateixos en la primera activitat.
Es distribuiran els continguts i per grups hauran d’elaborar les preguntes.
9.- Posada en comú de les preguntes.
Cada grup llegirà les seves preguntes. Els companys poden fer propostes de millora.
10.- Correcció conjunta a la PDI (ortografia, estructura de la frase, pronoms,…).
TIVISSA RÀDIO. ENTREVISTA A BIEL PUBILL- TRADIJOC 2011 A FLIX (17/05/2011).
CANAL TERRES DE L’EBRE. ENTREVISTA DE GLÒRIA TRULLAS AL DOCTOR I CATEDRÀTIC EUDALD CARBONELL.
Activitat 3: Elaboració d’una invitació convidant al President de la Societat Obrera a una entrevista radiofònica que tindrà lloc el divendres al matí, dins de l’espai setmanal que hi ha reservat pels alumnes de l’escola Marcel·lí Domingo.
Seqüenciació de l’activitat
1.- Els alumnes portaran models d’invitacions que han rebut a casa en motiu de les festes majors, inauguracions d’espais locals, de concerts que es fan al poble, xerrades, …
2.- Buscarem les característiques comuns a totes elles: llenguatge , si hi ha alguna manera particular de dirigir-se al convidat, tipus de lletra, si apareix algun logo o símbol de l’entitat que convida,…
3.- Fer l’estructura de la nostra invitació. Hi ha de quedar reflectit la distribució del contingut que ha de tenir la nostra invitació.
4.- En gran grup i amb la pissarra digital farem la invitació definitiva. La guardarem i posteriorment la imprimirem.
5.- Individualment, cada nen i nena farà la seva pròpia invitació convidant a la seva família a l’audició trimestral de l’escola de música, a una exhibició de judo, a un partit de futbol,…, cadascú segons l’activitat extraescolar que faci.
Activitat 4: Emissió radiofònica de l’entrevista al programa a l’espai radiofònic la Granota de Tivissa Ràdio.
Un grup de 3 d’alumnes, als que correspongui segons l’ordre decidit a començament de curs, faran l’entrevista a Radio la granota. La resta de l’alumnat seguirà l’entrevista des de l’escola connectats a Ràdio Tivissa.
1.- Valoració de l’entrevista tots junts a classe escoltarem l’entrevista. Mitjançant una graella d’avaluació (rúbrica) que recollirà tots aquells aspectes que havíem definit com a propis d’una entrevista, valorarem quina aspectes han anat bé i quins hem de millorar.
2.- Conclusions
A partir de l’avaluació, traurem unes conclusions a tenir en compte per properes entrevistes.
3.- El guió d’una entrevista, el guió de la invitació i les conclusions formaran part del seu portafolis de llengua.
Activitat 5: Publicació de l’entrevista a la revista escolar “El Tudó”.



