Títol de la programació: Un camí fet de paraules.
JUSTIFICACIÓ
Quan es llegeix i treballa una novel.la , la majoria de vegades les activitats són una lectura individual o col·lectiva, una comprensió lectora, treball del vocabulari, una opinió personal i una recomanació pels companys perquè s’ animin a llegir-la.
L’objectiu d’aquesta unitat didàctica és que els nens i nenes explorin el text, que coneguin els personatges, el que pensen, tot el que comparteixen amb ells, les vivències, la cultura, l’entorn..Sense oblidar la lectura i l’escriptura i fent ús de les tecnologies de la informació i comunicació per tal de fer el treball més atractiu i motivador per l’alumnat.
Nivell educatiu al que s’adreça: 5è i 6è de CS
Competències bàsiques i relació amb el currículum.
Competència comunicativa i audiovisual
DIMENSIÓ COMPRENSIÓ LECTORA
Competència 1. Llegir amb fluïdes per comprendre textos de de la vida quotidiana, dels mitjans de comunicació i escolars en diferents formats i suports.
Competència 2. Aplicar estratègies de comprensió per obtenir informació, interpretar i valorar el contingut d’acord amb la tipologia i la complexitat del text i el propòsit de la lectura.
Competència 3. Utilitzar, per comprendre un text, l’estructura i el format de cada gènere textual i el component semàntic de les paraules i de les estructures morfosintàctiques més habituals.
Competència 4. Aplicar estratègies de cerca i gestió de la informació per adquirir coneixement propi.
DIMENSIÓ EXPRESSIÓ ESCRITA
Competència 5. Planificar l’escrit d’acord amb la situació comunicativa i el destinatari.
Competència 6. Produir textos de tipologies diverses amb un lèxic i estructura que s’adeqüin al tipus de text, a les intencions i al destinatari.
Competència 7. Revisar el text per millorar-lo i tenir cura de la seva presentació formal en funció de la situació comunicativa.
DIMENSIÓ COMUNICACIÓ ORAL
Competència 8. Comprendre textos orals de la vida quotidiana, dels mitjans de comunicació i escolars.
Competència 9. produir textos orals de tipologia diversa adequats a la situació comunicativa.
Competència 10. Interactuar en situacions on intervé més d’un interlocutor, utilitzant estratègies que afavoreixin la comunicació oral.
DIMENSIÓ LITERÀRIA
Competència 11. Llegir fragments d’ obres i conèixer alguns autors i autores significatius de la literatura catalana, castellana i universal.
Competència 12. Crear textos amb recursos literaris per expressar sentiments, realitats i ficcions.
DIMENSIÓ PLURILINGÜE I INTERCULTURAL
Competència 13. Ser conscient de la pertinença a la comunitat lingüística i cultural catalana i mostrar interès per l’ús de la llengua catalana.
Competències bàsiques de l’àmbit digital
DIMENSIÓ INSTRUMENTS I APLICACIONS
Competència 2. Utilitzar les funcions bàsiques de les aplicacions d’edició de textos, tractament de dades numèriques i presentacions multimèdia.
DIMENSIÓ TRACTAMENT DE LA INFORMACIÓ I ORGANITZACIÓ DELS ENTORNS DE TREBALL I D’APRENENTATGE
Competència 5. Construir nou coneixement personal mitjançant estratègies de tractament de la informació amb el suport d’aplicacions digitals.
DIMENSIÓ COMUNICACIÓ INTERPERSONAL I COL·LABORACIÓ
Competència 7. Realitzar comunicacions interpersonals virtuals i publicacions digitals.
Competència 8. Realitzar activitats en grup utilitzant eines i entorns virtuals de treball col·laboratiu.
DIMENSIÓ HÀBITS, CIVISME I IDENTITAT DIGITAL
Competència 9. Desenvolupar hàbits d’ús saludable de la tecnologia.
Competència personal
Competència 6. Ser capaç d’imaginar, emprendre, desenvolupar i avaluar accions o projectes individuals o col·lectius amb creativitat, confiança, responsabilitat i sentit crític.
Competència en el coneixement i la interacció amb el món físic
Habilitats per desenvolupar-se adequadament, amb autonomia i iniciativa personal en l’àmbit de la vida i del coneixement i per per interpretar el món.
Competència social i ciutadana
Utilitzar el coneixement sobre l’evolució i organització de les societats i sobre els trets i valors del sistema democràtic.
Afavoreix la comprensió de la realitat històrica i social del món, la seva evolució, els seus assoliments i problemes.
Competència d’aprendre a aprendre
Adquisició de la consciència de les pròpies capacitats, del procés i les estratègies necessàries per a desenvolupa-les, així com del que es pot fer amb l’ajuda d’altres persones o recursos.
Disposar d’un sentiment de competència personal, que redunda en el desenvolupament de les actituds, la motivació, la confiança en un mateix i el gust d’aprendre.
Objectius didàctics.
1. Interpretar correctament els signes de puntuació que estan més lligats a l’expressivitat del text i transmet l’estat d’ànim i característiques dels personatges.
2. Comprensió del vocabulari, frases fetes i refranys pel context.
3. Localitzar la informació que es troba en un text audiovisual i en un text escrit.
4.- Resumir la informació que es troba en un text audiovisual i en un text escrit.
5. Fer una reflexió personal sobre el contingut d’un text audiovisual i d’un text escrit.
6. Identificar la informació més adient a la recerca tant en suports visuals (reportatges) com en suports escrits (llibre de lectura).
7. Seleccionar la informació més adient a la recerca tant en suports visuals (reportatges) com en suports escrits (llibre de lectura).
8. Donar exemples de coincidències que hi ha entre una pel·lícula d’aventures de fantasia i una novel·la juvenil.
9. Discriminar les característiques d’una entrevista radiofònica i una entrevista audiovisual.
10. Comparar les característiques dels dos tipus d’entrevistes.
11. Aplicar les estratègies de producció de textos alhora d’elaborar una entrevista radiofònica i el text d’un correu electrònic.
12. Analitzar un element patrimonial de l’entorn proper, a partir del treball cooperatiu, i comunicar la informació per mitjà dels recursos de les TIC, mostrant valoració i respecte per les manifestacions del patrimoni.
13. Relacionar la informació que dóna el llibre sobre la FEDE i la informació obtinguda durant l’entrevista.
14. Revisar i modificar l’entrevista radiofònica.
15. Produir un text donant l’opinió personal i publicar-lo al bloc.
16. Relacionar els continguts d’una novel·la d’aventures amb els continguts d’una pel·lícula d’aventures.
17. Produir un text amb el recull de coincidències en l’estructura interna, personatges, situacions, objectes màgics,…, d’una novel·la d’aventures i una pel·lícula d’aventures.
18. Aplicar les normes treballades per una bona presentació d’un text.
19. Contrastar les produccions escrites amb el model del portafolis.
20. Utilitzar el correu electrònic com a mitjà de comunicació.
21. Definir els límits de la cerca abans de buscar la informació.
22. Formular preguntes relacionades amb la recerca sobre aqüicultura.
23. Cercar i contrastar informació en diferents suports sobre éssers vius i condicions de vida.
24. Comunicar les informacions obtingudes utilitzant el llenguatge escrit i el llenguatge audiovisual.
25. Comunicar les conclusions de la cerca utilitzant recursos multi modals i fer una valoració.
26. Comprovar si és certa o falsa la afirmació que al Delta de l’Ebre es cultiven pops.
27. Donar l’opinió oral i escrita del temes treballats en el projecte.
28. Col.laborar amb els companys a l’hora de fer les activitats.
29. Valorar quines estratègies s’han de tenir en compte per preservar la identitat digitat i seguretat a la xarxa.
CONTINGUTS
LLENGUA CATALANA I LITERATURA
DIMENSIÓ COMUNICATIVA
1. Capacitat crítica per comprendre allò que s’ha llegit i fer-se preguntes a partir de continguts exposats.
2. Utilització d’estratègies afavoridores del procés de comprensió lectora abans, durant i després de la lectura.
3. Adopció d’una actitud crítica envers el que es llegeix, comprensió del vocabulari en contextos, realització d’inferències; formulació, comprovació i reelaboració d’hipòtesis, captació de les idees principals.
4. Ús d’eines informàtiques de comunicació: correu electrònic i entorns virtuals.
5. Interès pels textos escrits com a font d’informació i aprenentatge i com a mitjà de comunicació d’experiències.
6. Observació i comprensió del funcionament de la llengua: sinònims, famílies de paraules, sentit figurat, entre d’altres.
7. Consolidació d’estratègies en el procés de producció de textos: pensar, escriure i revisar.
8. Utilització de programari per enviar i rebre correus electrònics, per escriure i publicar a internet per tal de comunicar-se.
9. Coneixement d’altes mitjans que permeten produir textos amb un component visual o auditiu, com el vídeo o la ràdio.
10. Interès per la bona presentació del textos escrits i per aplicar-hi els coneixements apresos.
11. Capacitat per revisar els textos d’un mateix a d’altres companys a partir d’algun tipus de suport.
12. Participació activa i col·laborativa en interacció amb el grup i el mestre en qualsevol situació comunicativa a l’aula en situacions d’ensenyament aprenentatge, respectant les normes que regeixen la interacció oral.13. Producció d’un text oral (entrevista), adaptant l’entonació, el to de veu o el gest a la situació comunicativa.
14. Interès per participar en les converses i per expressar-se amb claredat i bona pronuncia.
15. Adequació del llenguatge a les situacions comunicatives: entrevista radiofònica i videoconferència.
DIMENSIÓ LITERÀRIA
16. Lectura conjunta guiada per aprofundir en el sentit del text i aprendre a interpretar el llenguatge literari.
17. Producció de textos audiovisuals senzills per descriure, narrar i informar, i per expressar emocions i opinions.
18. Adequació del to, l’entonació i la modulació de la veu en una entrevista i en una comunicació mitjançant skype.
19. Reconeixement de les dades bàsiques d’un llibre.
20. Comprensió d’un llibre de lectura i de relats de ficció audiovisual.
21. Expressió d’impressions personals després de les lectures i adopció d’una posició crítica.
CONTINGUTS COMUNS AMB ALTRES ÀREES
22. Interacció, comprensió i expressió de missatges orals, escrits i audiovisual vinculats a continguts de l’àrea de Coneixement del medi natural, social i cultural.
CONTINGUTS DE CONEIXEMENTS DEL MEDI NATURAL SOCIAL I CULTURAL
23. Valoració de la pròpia història personal i col·lectiva per a la comprensió del passat i del present i la construcció del futur.
24. Valoració del intercanvi intergeneracional d’experiències.
25. Anàlisi de l’evolució d’algun element patrimonial de l’entorn proper, a partir del treball cooperatiu, i comunicació de la informació per mitjà dels recursos de les TIC, mostrant valoració i respecte per les manifestacions del patrimoni.
26. Cerca i contrast d’informació en diferents suports sobre éssers vius i condicions de vida.
27. Comunicació de les informacions obtingudes utilitzant diferents llenguatges.
EDUCACIÓ PER LA CIUTADANIA I DRETS HUMANS
28. Aplicació de conductes responsables en l’ús de les TIC ( autonomia, autocontrol i seguretat).
CRITERIS D’AVALUACIÓ
1. Interpretació correcta dels signes de puntuació que estan més lligats a l’expressivitat del text i transmet l’estat d’ànim i característiques dels personatges.
2. Comprensió del vocabulari, frases fetes i refranys pel context
3. Localització de la informació que es troba en un text audiovisual i en un text escrit.
4.- Resum de la informació que es troba en un text audiovisual i en un text escrit.
5. Reflexió personal sobre el contingut d’un text audiovisual i d’un text escrit.
6. Identificació de la informació més adient a la recerca tant en suports visuals (reportatges) com en suports escrits (llibre de lectura).
7. Selecció de la informació més adient a la recerca tant en suports visuals (reportatges) com en suports escrits (llibre de lectura).
8. Discriminació de les característiques d’una entrevista radiofònica i una entrevista audiovisual.
9. Comparació de les característiques, comuns i diferents, dels dos tipus d’entrevistes.
10. Aplicació de les estratègies de producció de textos alhora d’elaborar una entrevista radiofònica i el text d’un correu electrònic.
11. Revisió i modificació de les preguntes de l’entrevista radiofònica.
12. Analitzi d’un element patrimonial de l’entorn proper, a partir del treball cooperatiu, i comunicació de la informació per mitjà dels recursos de les TIC, mostrant valoració i respecte per les manifestacions del patrimoni.
13. Relació de la informació donada pel llibre sobre la FEDE i la informació obtinguda durant l’entrevista.
14.Identificació de les coincidències que hi ha entre una pel·lícula d’aventures de fantasia i una novel·la juvenil.
15. Relació entre els continguts d’una novel·la d’aventures i els continguts d’una pel·lícula d’aventures.
16. Producció d’un text donant l’opinió personal i publicació al bloc.
17. Aplicar les normes treballades per una bona presentació d’un text.
18. Modelatge de les produccions escrites amb el model del portafolis.
19. Formulació de preguntes relacionades amb la recerca sobre aqüicultura.
20. Definició dels límits de la cerca abans de buscar la informació.
21. Localització de informació en diferents suports sobre éssers vius i condicions de vida i comunicació de les informacions obtingudes utilitzant el llenguatge escrit i el llenguatge audiovisual.
22. Comprovació de l’ afirmació que al Delta de l’Ebre es cultiven pops.
23. Opinió oral i escrita del temes treballats en el projecte.
24. Comunicació i valoració de les conclusions de la cerca utilitzant recursos multi modals.
25. Col·laboració amb els companys a l’hora de fer les activitats.
26. Utilització del correu electrònic com a mitjà de comunicació.
27. Valoració de quines estratègies s’han de tenir en compte per preservar la identitat digitat i la seguretat a la xarxa.
SISTEMES D’AVALUACIÓ
INDICADORS D’ASSOLIMENT DELS OBJECTIUS
1. L’alumne compren el vocabulari, frases fetes i refranys pel context.
2. L’alumne interpretarà correctament dels signes de puntuació que estan més lligats a l’expressivitat del text i transmet l’estat d’ànim i característiques dels personatges.
3. L’alumne localitza i resumeix la informació que es troba en un text audiovisual i en un text escrit.
4. L’alumne fa una reflexió personal sobre el contingut d’un text audiovisual i d’un text escrit.
5. L’alumne defineix els límits de la cerca abans de buscar la informació.
6. L’alumne identifica i selecciona la informació més adient a la recerca tant en suports visuals (reportatges) com en suports escrits (llibre de lectura).
7. L’alumne discrimina les característiques d’una entrevista radiofònica i una entrevista audiovisual.
8. L’alumne aplica les estratègies de producció de textos quan ha d’elaborar una entrevista radiofònica i el text d’un correu electrònic.
9. L’alumne compara les característiques, comuns i diferents, dels dos tipus d’entrevistes.
10. L’alumne revisa i modifica les preguntes de l’entrevista radiofònica.
11. L’alumne relaciona la informació donada pel llibre sobre la FEDE i la informació obtinguda durant l’entrevista.
12. L’alumne analitza un element patrimonial de l’entorn proper, a partir del treball cooperatiu, i comunica la informació per mitjà dels recursos de les TIC, mostrant valoració i respecte per les manifestacions del patrimoni.
13. L’alumne produeix un text donant l’opinió personal i el publica al bloc.
14. L’alumne utilitza el correu electrònic com a mitjà de comunicació.
15. L’alumne relaciona els continguts d’una novel·la d’aventures i els d’una pel·lícula d’aventures.
16. L’alumne dóna exemples de les coincidències que hi ha entre una pel·lícula d’aventures de fantasia i una novel·la juvenil.
17. L’alumne aplicar les normes treballades de presentació d’un text.
18. L’alumne contrasta les seves produccions escrites amb el model del portafolis.
19. L’alumne formula preguntes relacionades amb la recerca sobre aqüicultura.
20. L’alumne localitza informació en diferents suports sobre éssers vius i condicions de vida i comunicació de les informacions obtingudes utilitzant el llenguatge escrit i el llenguatge audiovisual.
21. L’alumne comprova l’ afirmació que al Delta de l’Ebre es cultiven pops.
22. L’alumne dóna l’opinió oral i per escrit del temes treballats en el projecte.
23. L’alumne comunica i valora les conclusions de la cerca utilitzant recursos multi modals.
24. L’alumne col·labora amb els companys a l’hora de fer les activitats.
25. L’alumne valora quines estratègies ha de tenir en compte per preservar la seva identitat digitat i la seva seguretat a la xarxa.
L’ Avaluació de les activitats es farà de la següent manera:
1.- Autoavaluació per guiar el procés (Què sé?, Què he aprés?). S’elaborarà, de manera grupal, una rubrica pactada.
2.- Avaluació continuada al llarg de tot el projecte. S’establiran diferents graus d’assoliment dels objectius per tal d’adequar-los a les característiques de l’alumnat.
Exemple: 16. L’alumne dóna exemples de les coincidències que hi ha entre una pel·lícula d’aventures de fantasia i una novel·la juvenil.
– L’alumne tria un aspecte.
– L’alumne tria un aspecte i el justifica amb una argumentació molt bàsica.
– L’alumne tria un aspecte i el justifica suficientment.
– L’alumne tria un aspecte i el justifica amb bona argumentació.
3.- Valoració global amb el grup classe.
4.- Coavaluació: els nens i nenes s’avaluarà uns als altres en aquells activitats que necessitin la col·laboració de tots per a millorar-les.
SEQÜENCIACIÓ DE LES ACTIVITATS
ENIGMA 1: QUÈ O QUI ÉS LA FEDE?
Activitat 1: Aportacions al bloc sobre la Societat Obrera.
Activitat 2: Entrevista al President de la Societat Obrera de Tivissa.
Els alumnes hauran d’elaborar les preguntes de l’entrevista que faran al Sr…..
Seqüenciació de l’activitat.
1.- Conversa sobre quines característiques pot tenir una entrevista.
2.-Audició i visionat de les dues entrevistes ( la segona entrevista només els primers 15 minuts ).
3.-Elaboració d’una base d’orientació per tal de treure l’estructura d’una entrevista.
4.- Llistat dels punts que hem de tenir en compte tant pel que fa a la nostra actitud, com hem d’estar per millorar l’atenció i poder treure la informació que busquen; En que ens hem de fixar durant l’audició i visionat de les entrevistes.
5.-Això ens portarà a l’elaboració de la nostra bases d’orientació que tindrà tres apartats:
- Abans de l’audició i visionat de les entrevistes.
- Durant l’audició i visionat de les entrevistes
- Després de l’audició i visionat de les les entrevistes.
6.- Audició i visionat de les entrevistes ( més d’una vegada, si cal).
7.- Elaboració de les preguntes de l’entrevista a partir de l’estructura que hem elaborat i de les informacions aportades per ells mateixos en la primera activitat.
8.- Es distribuiran els continguts i per grups hauran d’elaborar les preguntes.
9.- Posada en comú de les preguntes.
Cada grup llegirà les seves preguntes. Els companys poden fer propostes de millora.
10.- Correcció conjunta a la PDI (ortografia, estructura de la frase, pronoms,…).
Activitat 3: Elaboració d’una invitació convidant al President de la Societat Obrera a una entrevista radiofònica que tindrà lloc el divendres al matí, dins de l’espai setmanal que hi ha reservat pels alumnes de l’escola Marcel·lí Domingo.
Seqüenciació de l’activitat
1.- Els alumnes portaran models d’invitacions que han rebut a casa en motiu de les festes majors, inauguracions d’espais locals, de concerts que es fan al poble, xerrades, …
2.- Buscarem les característiques comuns a totes elles: llenguatge , si hi ha alguna manera particular de dirigir-se al convidat, tipus de lletra, si apareix algun logo o símbol de l’entitat que convida,…
3.- Fer l’estructura de la nostra invitació. Hi ha de quedar reflectit la distribució del contingut que ha de tenir la nostra invitació.
4.- En gran grup i amb la pissarra digital farem la invitació definitiva. La guardarem i posteriorment la imprimirem.
5.- Individualment, cada nen i nena farà la seva pròpia invitació convidant a la seva família a l’audició trimestral de l’escola de música, a una exhibició de judo, a un partit de futbol,…, cadascú segons l’activitat extraescolar que faci.
Activitat 4: Emissió radiofònica de l’entrevista al programa la Granota de Tivissa Radio.
Un grup de 3 d’alumnes, als que correspongui segons l’ordre decidit a començament de curs, faran l’entrevista a Radio la granota. La resta de l’alumnat seguirà l’entrevista des de l’escola connectats a Ràdio Tivissa.
1.- Valoració de l’entrevista Tots junts, a classe, escoltarem l’entrevista. Mitjançant una graella d’avaluació (rúbrica) que recollirà tots aquells aspectes que havíem definit com a propis d’una entrevista, valorarem quina aspectes han anat bé i quins hem de millorar.
2.- Conclusions
A partir de l’avaluació, traurem unes conclusions a tenir en compte per properes entreviste.
3.- El guió d’una entrevista, el guió de la invitació i les conclusions formaran part del seu portafolis de llengua.
Activitat 5: Publicació de l’entrevista a la revista escolar “El Tudó”.
3R ENIGMA: EL CULTIU DE POPS AL DELTA DE L’EBRE.
Seqüenciació de les activitats:
Activitat 1
1.-Què sabem del Delta de l’Ebre? A la PDI, iniciem un mapa conceptual a partir de les informacions aportades per l’alumnat.
2.-Què volem saber? És cultiven pops al Delta?
3.-Visionat del reportatge: El Delta de l’Ebre
Paral·lelament al seu visionat, l’alumnat anirà fent un llistat de tots els cultius que es poden trobar al Delta de l’Ebre.
4.- Posada en comú dels llistats que han elaborat. Afegim la informació obtinguda al mapa conceptual.
5.-Es fa un segon visionat del reportatge, en aquest però, els i les alumnes hauran de fer un recull d’altres activitats que es porten a terme al Delta.
6.-Posada en comú dels llistats que han elaborat i afegim la informació obtinguda al nostre mapa conceptual.
7.-Valoració de la informació obtinguda. Ens és útil per saber si es cultiven pops al Delta o no?
Activitat 2
1.-Visionat del reportatge de Talassa de TV3 : Eli, pescadora de pops
2.-Xerrada- col.loqui sobre el reportatge. Què hem descobert? Hem resolt l’enigma o necessitem més informació? L’alumne o la alumna que fa de secretari a l’hora de tutoria ,aquella setmana, serà l’encarregat o encarregada de recollir les aportacions que facin la resta de la classe.
3.- Valoració de la informació obtinguda. Ens és útil per saber si es cultiven pops al delta o no?
4.-Qui ens podria donar més informació?
Activitat 3
1.-Elaboració conjunta del text d’un correu electrònic dirigit a l’Escola d’Aqüicultura de l’IES Alfacs de Sant Carles de la Ràpita demanant-los, si seria possible, contactar amb ells,via Skype, per tal que ens ajudin a resoldre el nostre enigma. La redacció del correu electrònic s’ajustarà al model que tenen guardat el alumnes en el seu portafolis de llengua.
2.- Recerca d’informació sobre les activitats de l’escola d’Aqüicultura.
3.-Redacció, en gran grup, de les preguntes que els hi volem fer. A l’hora de redactar les preguntes, la condició que posarem a l’alumnat serà: les preguntes hauran d’estar relacionades amb les activitats que porta a terme l’alumnat a l’Escola d’Aqüicultura i també aquelles preguntes que els alumnes creguin necessàries per a la resolució de l’enigma.
4.-Videoconferència amb Skype amb els i les alumnes de l’Escola d’Aqüicultura de l’IES Alfacs.
5.-Valoració en gran grup de la videoconferència i de la informació obtinguda.
6.-Completem el nostre mapa conceptual. Cada alumne el guardara al seu PENDRIVE.
7.-Em resolt l’enigma?
2N ENIGMA: ELS PROTAGONISTES DE LA NOVEL·LA VIUEN UNA AVENTURA COM LA PEL·LÍCULA D’INDIANA JONES?
Seqüència d’activitats:
Activitat 1. Una vegada llegit el llibre, s’iniciarà una conversa ,dirigida, sobre el contingut del llibre:
- Quins és l’argument de la història?
- Com s’imaginen els protagonistes, característiques físiques, com pensen,…?
- Quin fet creuen que desencadena la història?
- En quins espais es desenvolupar l’acció?
- Quin objectes troben al llarg de la història?
- Què descobreixen?
- Canvia la manera de fer i de pensar dels personatges?
- Canvia la manera com els veuen els altres
Activitat 2. Individualment i per escrit faran el recull de totes les respostes.
Activitat 3. Mirem la pel.lícula d’Indiana Jones i el Temple Maleït.
1.-Abans però, farem un repàs, amb la nostra base d’orientació, dels aspectes que hem de tenir en compte quan veiem la pel·lícula: abans de, durant, després.
2.- Durant la pel·lícula, hauran d’anar recollint dades dels mateixos aspectes que hem estat comentat de la novel·la.
3.-Es dedicaran dues sessions a mirar la pel·lícula.
4.-Al finalitzar cadascuna de les sessions es posaran en comú les dades obtingudes.
5.-Buscaran paral·lelismes entre la novel.la i la pel·lícula.
6.-Individualment i per escrit faran el recull de totes les dades recollides.
7.Col·lectivament i després individualment respondran la pregunta de l’enigma:
L’aventura que viuen els protagonistes de “La Fede, la Soli, la Loli i el Panoli” és com una pel·lícula d’Indiana Jones?
ACTIVITAT INTERACTIVA AMB OPEN-SANKORÉ: ESCRIURE PER ESCRIURE BÉ.
1.- Puzzle de paraules sinònimes.
2.-Ara toca fer servir la memòria: recull de dites, fraes fetes i refranys.
3.- Cerca de frases exclamatives, refranys i frases fetes.
4.- Ordenar les frases d’un text.
5.- Separar un text en síl·labes.
6.- Ara jugarem una estona: Aventura’t amb l’ortografia. Muds de mots.
EDUCACIÓ INCLUSIVA
Es treballarà en grups cooperatius. Cada integrant del grup realitzarà una tasca de manera rotativa, per tal que tots realitzin totes les tasques. L’elecció dels grups vindrà donada per la mestra, per tal que els grups siguin heterogenis. Així mateix i dins del grup, els alumnes que mostrin dificultats tindran un company-guia que l’acompanyarà en les seves tasques sempre amb la supervisió del tutor/a.
L’aprenentatge, tant individual com col.lectiu serà per modelatge, a partir d’un model o bastida (models portafolis, bases d’orientació,…)
En aquest grup classe en concret, les activitats en PDI hauran de tenir un important suport visual, amb una informació clara i entenedora. Les activitats seran flexibles i obertes per tal que tot l’alumnat hi pugui participar.
El bloc serà intuïtiu amb un accés fàcil a totes les activitats.
Moltes de les activitats són orals i la presa de decisions la de fer tot el grup. La mestra demanarà, directament, la participació de tots els membres del grups i es valoraran les aportacions de tots els nens i nenes de la classe.
