3r ENIGMA: El cultiu dels pops

Què en penseu del cultiu dels pops?

Cultiveu pops a l’hort?

Heu vist mai una plantació de pops?

Seqüenciació de les activitats:

Activitat 1

1.-Què sabem del Delta de l’Ebre? A la PDI,  iniciem un mapa conceptual a partir de les informacions aportades per l’alumnat.

2.-Què volem saber? És cultiven pops al Delta?

3.-Visionat del reportatge: El Delta de l’Ebre

Paral·lelament al seu visionat,  l’alumnat anirà fent un llistat de tots els cultius que es poden trobar al Delta de l’Ebre.

4.- Posada en comú dels llistats que han elaborat. Afegim la informació obtinguda al mapa conceptual.

5.-Es fa un segon visionat del reportatge, en aquest però, els i les alumnes hauran de fer un recull d’altres activitats que es porten a terme al Delta.

6.-Posada en comú dels llistats que han elaborat i afegim la informació obtinguda al nostre mapa conceptual.

7.-Valoració de la informació obtinguda.  Ens és útil per saber si es cultiven  pops al Delta o no?

Activitat 2

1.-Visionat del reportatge de Talassa de TV3 : Eli, pescadora de pops

2.-Xerrada- col.loqui  sobre el reportatge.  Què hem descobert?  Hem resolt l’enigma o necessitem més informació? L’alumne o la alumna que fa de secretari a  l’hora de tutoria ,aquella setmana, serà l’encarregat o encarregada de recollir les aportacions  que facin la resta de la classe.

3.- Valoració de la informació obtinguda. Ens és útil per saber si es cultiven pops al delta o no?

4.-Qui ens podria donar més informació?


Activitat 3

1.-Elaboració conjunta del text d’un correu electrònic dirigit a l’Escola d’Aqüicultura de l’IES  Alfacs de Sant Carles de la Ràpita demanant-los, si seria possible, contactar amb ells,via Skype, per tal que ens ajudin a resoldre el nostre enigma. La redacció del correu electrònic s’ajustarà al model que tenen guardat el alumnes en el seu portafolis de llengua.

2.- Recerca d’informació sobre les activitats de l’escola d’Aqüicultura.

3.-Redacció, en gran grup, de les preguntes que els hi volem fer. A l’hora de redactar les preguntes, la condició que posarem a l’alumnat serà: les preguntes   hauran d’estar relacionades amb les activitats que porta  a terme  l’alumnat a l’Escola d’Aqüicultura i també aquelles preguntes que els alumnes creguin necessàries per a la resolució  de l’enigma.

4.-Videoconferència amb Skype amb els i les alumnes  de l’Escola d’Aqüicultura de l’IES Alfacs.

5.-Valoració en gran grup de la videoconferència i de la informació obtinguda.

6.-Completem el nostre mapa conceptual. Cada alumne el guardara al seu PENDRIVE.

7.-Em resolt l’enigma?    

Què és l’Aqüicultura?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *