Què en penseu del cultiu dels pops?
Cultiveu pops a l’hort?
Heu vist mai una plantació de pops?
Seqüenciació de les activitats:
Activitat 1
1.-Què sabem del Delta de l’Ebre? A la PDI, iniciem un mapa conceptual a partir de les informacions aportades per l’alumnat.
2.-Què volem saber? És cultiven pops al Delta?
3.-Visionat del reportatge: El Delta de l’Ebre
Paral·lelament al seu visionat, l’alumnat anirà fent un llistat de tots els cultius que es poden trobar al Delta de l’Ebre.
4.- Posada en comú dels llistats que han elaborat. Afegim la informació obtinguda al mapa conceptual.
5.-Es fa un segon visionat del reportatge, en aquest però, els i les alumnes hauran de fer un recull d’altres activitats que es porten a terme al Delta.
6.-Posada en comú dels llistats que han elaborat i afegim la informació obtinguda al nostre mapa conceptual.
7.-Valoració de la informació obtinguda. Ens és útil per saber si es cultiven pops al Delta o no?
Activitat 2
1.-Visionat del reportatge de Talassa de TV3 : Eli, pescadora de pops
2.-Xerrada- col.loqui sobre el reportatge. Què hem descobert? Hem resolt l’enigma o necessitem més informació? L’alumne o la alumna que fa de secretari a l’hora de tutoria ,aquella setmana, serà l’encarregat o encarregada de recollir les aportacions que facin la resta de la classe.
3.- Valoració de la informació obtinguda. Ens és útil per saber si es cultiven pops al delta o no?
4.-Qui ens podria donar més informació?
Activitat 3
1.-Elaboració conjunta del text d’un correu electrònic dirigit a l’Escola d’Aqüicultura de l’IES Alfacs de Sant Carles de la Ràpita demanant-los, si seria possible, contactar amb ells,via Skype, per tal que ens ajudin a resoldre el nostre enigma. La redacció del correu electrònic s’ajustarà al model que tenen guardat el alumnes en el seu portafolis de llengua.
2.- Recerca d’informació sobre les activitats de l’escola d’Aqüicultura.
3.-Redacció, en gran grup, de les preguntes que els hi volem fer. A l’hora de redactar les preguntes, la condició que posarem a l’alumnat serà: les preguntes hauran d’estar relacionades amb les activitats que porta a terme l’alumnat a l’Escola d’Aqüicultura i també aquelles preguntes que els alumnes creguin necessàries per a la resolució de l’enigma.
4.-Videoconferència amb Skype amb els i les alumnes de l’Escola d’Aqüicultura de l’IES Alfacs.
5.-Valoració en gran grup de la videoconferència i de la informació obtinguda.
6.-Completem el nostre mapa conceptual. Cada alumne el guardara al seu PENDRIVE.
7.-Em resolt l’enigma?
