La costa

FEM PÒSTERS SOBRE PLATGES, CALES… DEL LITORAL CATALÀ

Estem treballant a classe el medi físic de Catalunya, anem a conèixer, d’una manera divertida, el litoral català.

Com ho fareu?

Heu de fer grups de dos o tres. Cada grup escollirà una platja, una cala o un racó encantador de la nostra costa i crearà un pòster amb informació (haureu de seguir les pautes que trobareu detallades més avall). Primerament cal que indiqueu en aquest tauler quin lloc heu escollit. Cada grup ha d’indicar els seus  noms i posar el nom i nua imatge del lloc que treballareu. No hi poden haver llocs repetits, per tant, si el lloc que havíeu pensat ja apareix al tauler n’haureu d’escollir un altre.

  Font: Pròpia                                                                                                 Created with Padlet_____________________________________________________________

Quan ja hagueu penjat el nom del lloc escollit al mural, podeu començar a fer el pòster. Com a eines us recomano Thinglink.

En els vostres pòsters hi ha d’aparèixer la següent informació:

– Nom del lloc

– On està situat

– A quin tipus de costa pertany (alta, baixa…)

– Característiques generals (cala, platja…)

– Atractius turístics

– Vídeos de youtube o fets vostres, imatges creative commons o personals. Cal que      indiqueu la font de la imatge

– També hi podeu posar informació que hàgiu obtingut parlant amb la gent  del lloc    escollit.

– Els vostres noms, classe, matèria i curs.

Quan hagueu acabat el pòster m’heu d’enviar l’enllaç al correu o deixar-lo com a comentari en aquest post.

    Font: Pròpia _____________________________________________________________

Aquest treball valdrà 3 punts de la nota d’aquest tema i l’avaluarem conjuntament seguint aquestes pautes:  

 

Aspectes Pobre (0,25) Regular (0,5) Bé (0,75) Molt bé (1)
Aspecte i multimèdia Aspecte pobre. Només hi ha una imatge Aspecte correcte. Hi ha dos elements que poden ser imatge, so o vídeo. Aspecte atractiu. Hi ha tres o més elements que poden ser imatge, so o vídeo. Aspecte motl atractiu. Hi ha tres  o meś elements que poden ser imatge, so o vídeo. Es citen les fonts de les imatges.
Informació S’inclou el nom, la classe de l’anima i una informació més Hi ha quasi tota la informació que es demanava però falta alguna cosa. Hi ha tota la informació que es requeria Hi ha tota la informació requerida i a més a més s’ha buscat informació extra.
Correcció Hi ha més d’un error conceptual o moltes faltes d’ortografia. Hi ha un error conceptual i alguna falta d’ortografia. No hi ha cap error conceptual. hi ha un màxim de dues faltes d’ortografia. No hi ha cap error. El pòster és impecable.

Per la vostra informació, al fer aquesta tasca estem treballant la competència digital en les següents dimensions:

Instruments i aplicacions:

2. Utilitzar les aplicacions d’edició de textos, presentacions multimèdia, tractament de dades numèriques per a la producció de documents digitals.

Tractament de la informació i organització dels entorns digitals de treball

4. Cercar, contrastar i seleccionar informació digital adient per al treball a realitzar, tot considerant diverses fonts i mitjans digitals.

5. Tractar la informació mitjançant aplicacions digitals per a la construcció de nou coneixement personal.

Comunicació interpersonal i col·laboració

7. Participar en entorns de comunicació interpersonal i publicacions virtuals per compartir informació.

Ciutadania, hàbits, civisme i identitat digital

11. Actuar de forma crítica i responsable en l’ús de les TIC, tot considerant aspectes ètics, legals, de seguretat, de sostenibilitat, i d’identitat digital.

 Article fet per: M. Teresa Mayola Salvadó – professora 1r ESO Escola Sant Jordi Palafrugell. Creat a partir d’una obra disponible a http://blocs.xtec.cat/secundaria2/”

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *