La V de Gowin

Aquest bloc va nàixer per casualitat. No obstant, les coses passen per alguna raó que a priori no sabem, però que en el fons tenen un significat. Com diria Olga Olivera… estem davant d’un encontre!

El seu origen radica en un curs de formació telemàtic on una de les tasques a realitzar era la creació d’un bloc d’aula. A més a més, es demanava que utilitzarem eines digitals per generar aprenentatge. Així, es va escollir Movie Maker per processar vídeos, Audacity per processar audio, Calaméo per compartir treballs, Google Calendar per anotar les dates rellevants,  Dipity per fer una línia del temps i Thinglink per confeccionar murals interactius.

Un aspecte a destacar és que la persona formadora en cap moment ens va dir que haguéssim d’aplicar allò après a l’aula. Llavors, quin sentit té la formació continuada del professorat si no incorporem els nous aprenentatges? Jo vaig decidir fer-ho públic i compartir-ho amb l’alumnat. I, quina fou la meva sorpresa? La utilització de les noves tecnologies com una eina d’aprenentatge ha permès que l’alumnat sigui conscient del seu propi procés d’aprenentatge i que el fruir d’aprendre sigui un condiment sempre present en l’ambient.

En el mateix espai de temps vaig cursar una part dels estudis d’un màster. Concretament, en una de les assignatures ens demanàvem que plasmàrem les nostres intencions mitjançant una eina d’investigació com és la V de Gowin i, com podia fer-ho? Aprofitant els recursos que vaig aprendre i utilitzant el bloc per compartir-ho amb la resta de co-investigadors: l’alumnat.

Segona versió de la V de Gowin.

Primera versió de la V de Gowin (es rependrà després del Màster).

Finalment, no ens enganyem. Tots aquestos encontres i vivències haurien acabat sent protagonistes del relat de la meva Història de Vida actual. Per aquest motiu, per què no digitalitzar un document que fins ara havia estat en paper? Potser sigui diferent a les dues anteriors ja que en aquelles el recolzament en referències bibliogràfiques era constant. No obstant, encara que segueixen estant presents, aquestes apareixen en menor mesura. Ara, només s’utilitzen per donar sentit a les diferents situacions d’aprenentatge ja que es busca un llenguatge planer i entenedor on es vegi reflectit el seu procés d’aprenentatge. Evidentment, al darrere d’aquest treball hi ha una recerca bibliogràfica i una lectura atenta que em permeten veure la continuada repetició de models però aquest fet no em preocupa. Encara és prompte per extreure conclusions, però  puc dir que hi ha evolució.

5 respostes a La V de Gowin

  1. Mustafa diu:

    Són activitats molt divertides les que fem. A més, no són per jugar sinó són coses d’aprenentatge. La nostra profesora es passa dia i nit preparant-les especialment per nosaltres. I nosaltres li tornem molt agraïts de lo que ens fa però malauradament marxarà a l’abril. No penso mentir és la millor professora que he tingut!!!!!!!!

    • MIREIA GONELL GOMEZ MIREIA GONELL GOMEZ diu:

      Moltes gràcies Mustafà! Aquest comentari empodera la meva pràctica docent i a més a més, fa que encara tingui més ganes a l’hora de preparar activitats. Què gaudiu de l’aprenentatges és el millor regal que em podeu fer i el millor record que m’emportaré!

      • merce.lasierra diu:

        Mireia si et dic la veritat tots t’estranyarem molt especialment jo. Per mi has sigut una de les millors professores que he conegut i, a més, hem tingut moltes experiències molt divertides i interessants!

  2. fatima.almesbahy diu:

    Mireia, aquest comentari va per tu. I jo crec que tot això, aquest bloc ho hauries de ensenyar a l’equip docent perquè no et deixin marxar, perquè així veuran que amb tu treballem i ens fas activitats molt xules. No volem que marxis, jo sobretot. Sempre t’he tingut carinyo i sempre seràs la meva professora preferida. Sé que a vegades t’he fet enfadar però molt poques eh! I perdona’m per tot lo que t’he fet i que em penedeixo de tot lo malament que he fet. En fi… Sempre et tindrem al cor, t’agraïm tot el que has fet per nosaltres i per els iogurts que us menjàreu tu i el teu hom. MOLTES GRÀCIES PER TOT MIREIA! No sé com ens caura de bé la Jordina i no sé quines activitats ens farà fer! Espero que ella sigui igual de tu. I també espero que ens fagi divertir com ens ho has fet tu. Jo crec que anire a parlar amb direció i ensenyaré tot el treball que ens has ensenyat perqué NO VOLEM QUE MARXIS! Farem el possible perqué tu no marxis, però crec que no, hauras de marxar igual:( T’estimarem sempre Mireia i sempre estarem pensant amb tu, GRàCIES PER SER TAN BONA PROFESSORA. Espero que agafis un gran record de nosaltres. I vull que marxis contenta de nosaltres. Jo t’estimare molt. Una gran abraçada.

    Fet per Fatima la teva alumna:)

  3. raquel.guerra raquel.guerra diu:

    Jo estic d’acord amb la Fatima. No volem que marxis jo sóc capaç de fer una independència al despatx de la directora:
    “Us aconsellem no treure a la nostra professora Mireia Gonell de l’institud ANTONI TORROJA perquè és una professora molt treballadora i amable amb tothom. Amb ella podem apendre més coses que llegir un sol llibre perquè el 50 o 60 % de les persones aprenen més amb lo que fa la Mireia que llegint un llibre”

    Per això us aconsellem de no substituir a la Mireia perquè no trobareu cap que s’assembli amb ella.

    Mireia no pots marxar però no ho podré evitar, peró no cal que el bloc es tanqui podem fer excursio i una persona serà encarregada de fer fotos i enviar-te-les per gmail i tu les podràs penjar i els comentaris els podrem ficar igual i tu ho podras corregir de lluny i les excursions si la Glòria ens recolza podrem fer altres excurcions i així et podrem enviar fotos de com creixem i lo que fem.

    Ja però tot això ho haurem de fer amb al teu permís si vols o no vols.
    Mireia espero que t’ho passis bé a les altres univercitats o instituts i que et portis molts records de nosaltres.

    Una abraçada i molts petons de la:

    Raquel

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *