VISITEM LA ZONA VOLCÀNICA DE LA GARROTXA

El passat dia 5 de novembre, l’alumnat de 5è va fer una sortida al Parc Natural de la Zona Volcànica de la Garrotxa.  L’objectiu principal d’aquesta visita era aprofundir i consolidar els  aprenentatges sobre el vulcanisme,  tema central relacionat amb el nostre primer projecte “Viatge al centre de la Terra, realitat o ficció?”

D’entrada, van fer una primera parada a Olot per conèixer el Museu dels volcans. En aquest espai l’alumnat va tenir l’oportunitat d’aprofundir sobre les idees bàsiques del vulcanisme, els seus materials i les característiques que conformen el paisatge natural de la comarca de la Garrotxa. D’altra banda, sobtadament, van experimentar la simulació d’un terratrèmol. Tota una sorpresa ben emocionant!

En acabar la visita al museu, els nois i les noies van pujar fins al cràter del volcà de Santa Margarida. Durant el recorregut van gaudir del paisatge característic de la zona, de la densitat dels boscos de faigs amb les seves fulles formant un sostre pràcticament ombrívol, dels diferents tipus i colors de grava volcànica al descobert per l’efecte de les pluges i… del prat idíl·lic interior on destaca l’ermita romànica que dóna nom al volcà. Tot un espectacle!

En definitiva, els nois i les noies amb aquesta sortida van gaudir del millor exemple de paisatge volcànic que tenim a la Península Ibèrica i un dels més importants d’Europa.

A continuació us deixem una mostra de fotografies.