EL VIATGE AL CENTRE DE LA TERRA, REALITAT O FICCIÓ?

PUNT DE PARTIDA DEL NOSTRE PROJECTE

La Bruna i la Gisela tenen 12 anys i són alumnes de sisè de primària de l’escola Volcà Bisaroques, ubicada al casc antic d’Olot, municipi que s’inclou dins del Parc natural de la zona volcànica de la Garrotxa. Ambdues noies senten fascinació pels elements importants de la natura, com ara les erupcions volcàniques… Tant és així que quan siguin grans volen dedicar-se a la geologia, la ciència que estudia entre d’altres aspectes la composició, l’estructura i la dinàmica del nostre planeta.

El curs passat, a l’armari encastat de la seva classe, van trobar una càpsula del temps amb contingut divers sobre el nucli de la Terra. La seva curiositat les va portar a examinar de forma científica les pistes que s’amagaven a l’interior de la càpsula i a plantejar-se les següents qüestions: Hi ha activitat al centre de la Terra? Si és així, seria possible arribar-hi descendint per la boca del cràter d’un volcà? Després de realitzar diferents tasques d’aprenentatge van extreure les seves pròpies conclusions.

Enguany, la Bruna i la Gisela posen al vostre abast les troballes de la càpsula del temps a fi que vosaltres contesteu a la pregunta que titula el nostre projecte: El viatge al centre de la Terra, realitat o ficció?

Amb la intenció que experimenteu la mateixa sensació que van tenir elles a l’obrir la càpsula i que descobriu per vosaltres mateixos i mateixes el seu contingut us proposen un repte: DESCOBRIR ON HAN AMAGAT LA CÀPSULA DEL TEMPS!

Per superar el desafiament haureu de treballar en grup cooperatiu i resoldre diferents enigmes, que interconnectats us portaran a la seva localització.

Que comenci l’aventura!