Taller de gust àcid

Un dels tallers de tast de diferents animals, va ser el dels gustos àcids.

Per dur-lo a terme vam tastar els següents aliments:

  • Llimona 
  • Llima  
  • Taronja 
  • Mandarina 

Com ho vam fer? Doncs vam olorar, tocar, beure, menjar…. totes les possibilitats que ens donaven les fruites que vam treballar. Sorprenentment, tot i ser un dels gustos més complicats, va agradar molt, i vam acabar fent un suc de taronja.

Us animeu a fer més tasts?

 

Taller d’olors amb espècies.

Un dels primers tallers d’estimulació sensorial que vam dur a terme va ser el d’olorar i tastar espècies.

Vam portar diferents espècies:

  • Pebre negre
  • Pebre vermell
  • Curri
  • Cúrcuma
  • Canyella

Vam olorar-les, les vam tastar i finalment les vam barrejar amb vernís escolar per fer una pasta. Amb aquesta pasta vam pintar unes làmines i ens va permetre experimentar de diferents maneres amb el material. La classe va quedar ben perfumada durant uns dies!

Us convidem a que experimenteu amb les espècies ja que ens permeten treballar de manera multisensorial, i són molt engrescadores per l’alumnat.

 

Fem neu!

Fem una nova massa sensorial?

Avui us expliquem una de les masses que vam treballar en els nostres tallers d’estimulació sensorial, i que vam disfrutar molt: LA NEU!

FEM NEU!

QUÈ NECESSITEM?

  • Bicarbonat de sodi
  • Aigua freda (que haurem posat una estona abans a la nevera) 
  • Una safata per treballar i motlles de plastilina.

CÓM HO FAREM?

És molt senzill! Posem el bicarbonat de sodi a la safata (la quantitat que volem treballar), i poc a poc anem afegint l’aigua amb la gerra. No cal afegir molt sinó quedaria aigualit. Amb molt poc n’hi ha prou. La textura ens ha de permetre jugar amb els motlles com si fos neu real. És una massa no tòxica, i per tant, és segura per treballar amb tot l’alumnat. Podem afegir la variable de treballar amb glaçons que es van desfent a poc a poc, en lloc de l’aigua.

QUÈ TREBALLEM?

  • Estimulació tàctil (textura i temperatura)
  • Millora de  l’atenció
  • Desenvolupament de la creativitat
  • L’autocontrol
  • Millora de la coordinació
  • Promoció de la comunicació, l’exploració, la interacció i el moviment

Us animeu a provar?

L’alimentació

L’alimentació dels infants amb TEA és una de les grans preocupacions tan dels seus pares i mares, com dels seus educadors. Les resistències a certs aliments, gustos, textures…. és freqüent, i aquest és un dels treballs que intentem dur a terme amb els nostres tallers d’estimulació gustativa.

Avui us deixem un article que hem trobat molt interessant respecte a aquest tema:

¿ES TODO SENSORIAL EN LOS PROBLEMAS DE ALIMENTACIÓN?

Esperem que us agradi!

Capsa TEACCH

Un dels materials que vam elaborar a l’inici de la nostra aventura va ser aquesta capsa TEACCH.  Vam reciclar diferents materials i vam crear un joc amb el qual els nostres alumnes han jugat molt. Us expliquem com ho vam fer:

MATERIAL:

  • 1 Capsa de sabates
  • Taps de dos colors i diferents mides. En aquest cas vam reciclar taps transparents d’ampolles d’aigua, taps vermells una mica més grans i tapes de pots de cacau en pols.
  • 1 pot de crema de formatge (tipus Philadelphia)
  • Cinta adhesiva dels colors dels taps i per decorar

COM HO FEM?

Situem els tres tipus de taps a la tapa de la capsa de sabates, i repassem la seva silueta amb llapis. Fem el mateix amb el pot de crema de formatge. Amb un cutter retallem les siluetes, i ho cobrim amb la cinta adhesiva amb el color corresponent a la mida del tap. Finalment enganxem amb una pistola de cola el pot de crema que ens farà de contenidor dels taps amb els que jugarem.

COM JUGUEM?

Podem jugar de manera guiada, o de manera autònoma. Es situaran tots els taps al contenidor i s’han d’anar introduïnt en els forats corresponents.

QUÈ TREBALLEM AMB AQUEST JOC?

  • La motricitat fina
  • La classificació
  • L’atenció
  • La integració visual
  • La coordinació ull-mà

Esperem que us agradi!