Diferents activitats relacionades amb el llenguatge matemàtic, encara que també treballen el llenguatge verbal, grafisme de números, destresa manual (retallar, enganxar).
Com tots ja sabem, el conte és un bon mitja per a que els nens estiguin atens. Poden saber un conte de memòria i tornar-lo a escoltar com si fos la primera vegada. Sempre i quan els sàpigues enganxar…Els hi pots posar paranys (barrejar personatges, canviar coses del conte…) i ells es sentiran importants rectificant-te.
Els alumnes es posaran asseguts davant de la pissarra a veure el conte, crec que els canvis de veu els agradarà. També participaran cantant la cançó, fent el so del bou, cridant a en Patufet…
Una vegada escoltat i vist el conte obrirem un diàleg: Què passa?, explicar el conte entre tots tenint molt en compte la temporalització.
Les primeres vegades que treballarem seriacions, serà amb objectes de l’entorn del nen i que d’una manera lúdica vagi entrant en el mon de la lògica. Primer amb una petita “trampeta” (que es anar repetint per exemple: Blau, groc, blau, groc…) i de mica en mica raonar tot sol.
Dos exemples del treball de seriacions: Amb fitxes d’escacs i amb piuets, la qual cosa al mateix temps també serveix per a treballar la motricitat fina.