Mon oncle. Jacques Tati, 1958. – clips

[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/1Qqm9XgG8Tg" align="left" width="400" height="330" wmode="transparent" /]

  • [kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/bDhzTT7MiNE" width="400" height="330" wmode="transparent" /]
  • [kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/LE9t98Gox60" align="left" width="400" height="330" wmode="transparent" /]

  • [kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/nmTnJFLZJtA" width="400" height="330" wmode="transparent" /]
  • [kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/podx8Zt7Sck" width="400" height="330" wmode="transparent" /]

    Activitat sobre la pel·lícula: article del 08-12-2008.

    2 thoughts on “Mon oncle. Jacques Tati, 1958. – clips

    1. Irene medina, Meritxell Puig i Víctor Castro

      MON ONCLE. Jacques Tati(1958)

      1. El moviment dels ciutadans pel carrer és diferent a l’aparcament de la fàbrica que a la plaça on viu Mr. Hulot. A l’aparcament de la fàbrica tots van amb cotxe de manera ordenada, igual, de forma pausada, tot sembla estar controlat i no hi ha marge per a la improvisació, tot és com si es tractés d’una fàbrica de muntatge.
      Per contraposició, a la plaça on viu Mr. Hulot la gent va ja sigui amb cotxe o caminant, de manera desordenada personal amb la gent fent que el carrer sigui més viu i alhora més divertit com amb més vivències, dona lloc a més improvisacions però amb menys higiene als carrers.

      2. El jardí dels Arpel és un espai exterior totalment controlat, que expressa rigidesa, es veu en ordre davant del desordre o els problemes i si els personatges es surten d’aquest ordre perden el control. La natura surt humanitzada volent-la representar de manera artística tot i que també es pot veure com una crueltat.
      En canvi, el solar o juguen els nens hi predomina el desordre i el descontrol, no tenen cap norma imposada. La natura està disposada totalment a l’atzar, sense cap control de part dels humans.

      3. A la casa dels Arpel, la manera de tancar l’entrada a la casa és totalment automàtica, això provoca més seguretat i més intimitat, tot al contrari que en el pis de Mr. Hulot on viu tot rodejat de gent, sense intimitat i la porta està oberta amb la clau a sobre d’ella sense vigilància.

      4. En la forma de treballar, la fàbrica i les oficines ningú treballa fins que arriba el cap, però quan ho fan, ho realitzen d’una manera ordenada. Però aquesta feina no els hi aporta res a nivell personal i és sempre igual, molt rutinari. A diferència de l’escombriaire de la plaça i el de la parada de la verdura que es comuniquen a crits i parlen amb tothom, no treballen molt i el seu treball es basa en la confiança.

      5. En la cuina dels Arpel, la higiene és comparable a la sala del dentista, està tot mecanitzat, i el més petit de la casa no sembla agradar-li gaire el menjar d’allà, però és més saludable que no pas el de la parada de bunyols del solar, on no hi ha cap higiene, els bunyols estan fets artesanament i els nens els hi agrada més que el menjar fet a la cuina dels Arpel.

      6. Les activitats dels Arpel sempre són planificades i organitzades, si en algun moment els urgeix un problema es perden sense saber que fer, però sempre ho intenten tenir tot baix control, prefecte. Tot el contrari de Mr. Hulot on la única planificació que segueix és la imprevisibilitat, fa coses basades en l’experiència.

      7. A la casa dels Arpel, els veïns no tenen cap relació entre si, fet que provoca la curiositat pel que fan els seus veïns espiant-los així. En canvi, on viu Mr. Hulot tothom es parla i són sociables.

      8. La família Arpel, té un gran problema amb els diferents artefactes tècnics que apareixen, la incomunicació que el soroll de les màquines produeix, ja que uns no senten als altres. Amb Mr. Hulot podem veure que la seva inexperiència amb les màquines fa que quedi exclòs d’alguns sectors, també li provoca certa inseguretat i nervis ja que no sap si realitza bé el funcionament de les màquines.

      9. Els gosos, en aquesta pel•lícula en part, ens condueixen cap a els dos diferents tipus de societat que es pot veure en ella i també representen les dos societats: els gossos del carrer (estil de vida de Mr. Hulot) que viuen de forma descontrolada i vivint de forma improvisada i els gossos vestits ( estil de vida dels Arpel) acostumats a viure dins d’una casa tota mecanitzada.

      Víctor Castro
      Irene Medina
      Meritxell Puig

    2. Luis de Elias, Diego Iruela, Adrià Rius i Josep Mª Vil.lagrasa

      1) L’aparcament de la fàbrica és un aparcament molt organitzat i espaiós i amb un lloc especial per al president, això contrasta amb la plaça de Mr.Hulot on no hi ha ni ordre ni espais, tothom va a la seva.
      2) El jardí dels Arpel es un lloc organitzat geomètricament tot controlat, no hi ha res a l’atzar, tot és artificial s’ha de seguir un ritual per arribar als llocs. En canvi el parc és tot natural, sense camins predeterminats i tot a l’atzar.
      3) L’entrada de cal’s Arpel és automàtica, està tot molt controlat i delimitat, en canvi el pis de Mr.Hulot és més rústic i no té cap seguretat. Deixa la clau sobre la porta perquè hi ha molta confiança amb els veïns.
      4) A la fàbrica el treball és molt monòton, tot el dia es fa el mateix. Segurament estan pensant en altres coses, ja que el treball no requereix gaire concentració. En canvi l’escombriaire va fent altres coses mentres treballa, el verduler està assegut al cafè ja que confia plenament amb el seus clients, els hi va recomanant quines són les millors i els hi deixa pagar més tard.
      5) La cuina dels Arpel és un lloc molt mecànic, molt net i ordenat de tal manera que sembla un hospital, és té en compte la dieta. Al solar mengen uns bunyols amb mermelada i sucre, s’empatxen, és un lloc molt natural, tant que quasi no és nota la mà de l’home.
      6) Tot molt planificat i perfecte, sense cap error, però amb l’inconvenient de treballar amb màquines molt sorolloses. I Mr.Hulot ha de participar en tot el que passa a la casa, sense tècnica ni tecnologia.
      7) Els Arpel tenen unes relacions molt superficials, sense compromisos i els tenen molt controlats, en canvi a la plaça les relacions són molt naturals, deixen anar els sentiments i tenen una relació molt profunda.
      8) Se’ls rebenta una canonada de l’aigua, tenen problemes amb la manguera, es queden atrapats dins el garatge i Mr.Hulot s’enrampa amb els aparells domèstics de la cuina.
      9) Els gossos representen la llibertat, no estan sotmesos a cap llei ni tecnologia és pot dir que es mantenen al marge dels dos grups.

    Deixa un comentari

    L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *