Qüestionari alumnes: Origen de les dificultats.

A l’hora de preguntar als 30 alumnes quina creuen que és la causa de l’origen de les seves dificultats les respostes han estat les següents.

Origen de les difucultats.

Origen de les dificultats

Publicat dins de Fase II: Enquestes i entrevistes. | Etiquetat com a | Deixa un comentari

Qüestionari alumnes: coneixement de programes.

Coneixement de Software.

Categories

Coneixement i ús de sofware.

En aquesta gràfica es visualitza un resultat clau: pràcticament la totalitat d’alumnes enquestats han fet una autoavaluació de coneixement de software explicant que no coneixen rés de la majoria dels programes de l’enquesta.

Publicat dins de Fase II: Enquestes i entrevistes. | Etiquetat com a | Deixa un comentari

Resultats qüestionari dels alumnes: Connexió a Internet.

Després de fer una enquesta a 30 alumnes del projecte Pam a Pam sobre l’accés a Internet els resultats són els que evidencien aquesta gràfica:

Accés a Internet dels alumnes de Pam a Pam

Publicat dins de Fase II: Enquestes i entrevistes. | Etiquetat com a | Deixa un comentari

Enquesta als voluntaris formadors.

 

Aquesta és una enquesta per tal d’identificar quin és el teu domini, les teves expectatives i les teves necessitats en relació a les tecnologies de la informació i la comunicació TIC (informàtica, Internet…) per tal de fer una millor incorporació al projecte PAM a PAM. La teva opinió és essencial i per això et prego que dediquis uns minuts a omplir el següent formulari. El qüestionari és totalment anònim.

ENQUESTA SOBRE L’ÚS DE LES TIC

NOM:___________________________________ (NO CAL COGNOMS)

 

FUNCIÓ DINS DEL PROJECTE PAM A PAM:_______

 

ETS SALESIANA? SI           NO

 

TEMPS QUE HI PORTES DINS DEL PROJECTE_______________________

 

HORARI QUE FAS:______________________

 

DIES QUE VENS____________________________.

EDAT  (Marca una creu a la franja en la que estiguis)

 

Menys de 25 anys____________________________

Entre 25 i 35 anys____________________________

Entre 35 i 45 anys____________________________

Entre 45 i 55 anys____________________________

Més de 55 anys______________________________

 

 

Anys  aproximadament que portes treballant amb un PC

 

Menys de 5 anys____________________________

Entre 5  10 anys____________________________

Entre 10 y 15 anys___________________________

Entre 15 y 20 anys___________________________

Més de 20 anys __________________________

 

Sistema Operatiu que utilitzo o que es pot fer servir

 

(Pots escollir més d’un)

Windows XP_________________________________

Windows Vista_______________________________

Windows 7______________________________

Linux-Ubuntu________________________________

Apple_______________________________________

Altres________________________________________

 

Navegador que utilitzo

(Pots escollir més d’un)

 

Internet Explorer 6___________________________

Internet Explorer 7, 8________________________

Firefox_____________________________________

Opera_____________________________________

Safari_____________________________________

Google-Chrome_____________________________

Altre/s_____________________________________

 

Tipus de connexió que faig servir a casa.

 

No tinc connexió a casa______________________

Modem telefònic (RTB) 56Kbs__________________

ADSL 1 MB__________________________________

ADSL 3 a 5 MB_______________________________

ADSL > 5 MB________________________________

 

Temps que estic habitualment treballant amb un ordinador (al dia)

Gairebé no el faig servir _______________________________

Menys de ½ hora____________________________

D’1 a 2 hores______________________________

De 2 a 4 hores______________________________

Més de 4 hores______________________________

 

MARCA AMB EL NOMBRE QUE CORRESPONGUI…

1. Gens/Mai

2. Poc/Ocasionalment

3. Bastant/Freqüentment

4. Molt/Sempre o gairebé sempre

 

Per preparar activitats o per fer que els alumnes realitzin activitats a l’ordinador:

 

Utilitzo el/un ordenador casa meva (indicar nivell de uso) ____________

 

Utilitzo els ordinadors del centre (indicar nivell de uso) _______________

 

Utilitzo un portàtil (indicar nivell de uso) _____________

Utilitzo projector amb els meus alumnes_____________

Utilitzo portals web amb els meus alumnes_____________

Utilitzo vídeos amb els meus alumnes_____________

Utilitzo altres eines TIC amb els meus alumnes (ESCÀNER, CÀMARA DIGITAL, PDI…) _____________

 

 

Les Tic són els sistemes de les tecnologies de la informació i de la comunicació. Permeten el disseny, desenvolupament, foment, manteniment i administració de la informació, actualment han aconseguit prendre una gran importància en l’educació per crear espais d’ensenyament i aprenentatge virtuals a tots els nivells. Per això et demano una mica més del teu temps per tal de diagnosticar el teu domini de les TIC (ordinador, Internet, software) per a proposar alternatives de suport que us puguin ajudar en funció dels resultats.

 

Qüestionari sobre l’ús de l’ordinador

Respon correctament las següents preguntes:

 

1. Puntua’t de l’1 al 10 sobre el teu domini de l’ordinador:

 

_____

 

2. Escriu quins programes saps fer servir i fas servir habitualment:

 

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

 

 

 

3. Explica breument les teves competències sobre Internet. (què saps fer a Internet?)

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

 

4. Esmenta cursos que hagis realitzat durant la teva trajectòria com a formador relacionats amb la informàtica…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

 

 

 

5. Tens correu electrònic?

 

¿Amb quina freqüència ho mires?

 

______ Mai ______ Una vegada a la setmana

 

______ Dues vegades a la setmana ______ Tres cops per setmana

 

______ Tots els dies

 

6 Consideres necessària millorar la teva capacitació en informàtica:

 

SI______ NO______

 

¿Per què?_______________________________________________

 

¿En quins programes?______________________________________________________

 

7. Saps que és un bloc?

 

SI______ NO______

 

8. Si la resposta és afirmativa, creus que seria interessant tenir un bloc de PAM a PAM amb enllaços educatius que facilitin la teva feina. MARCA AMB UN CERCLE

 

1. Gens

2. Poc

3. Bastant

4. Molt

9. El faries servir?

1. Gens/Mai

2. Poc/Ocasionalment

3. Bastant/Freqüentment

4. Molt/Sempre o gairebé sempre

 

10 Després d’alguna sessió de  formació al respecte sobre el bloc. Podries aportar continguts i participar del seu manteniment?

1. Gens/Mai

2. Poc/Ocasionalment

3. Bastant/Freqüentment

4. Molt/Sempre o gairebé sempre

 

 

11. Conèixer la diferència entre Bloc i Web

 

Si

 

No

 

12. Si la resposta és afirmativa que preferiries pel projecte Pam a Pam?

Tenint en  compte criteris com la seva eficàcia pedagògica, interactivitat i facilitat de manteniment. Encercla

 

Un bloc.

 

Una web

 

13. Quins creus que són els continguts prioritaris per penjar al bloc o a la web?

PUNTUA DE L’1 al 10

SOBRE ELS CONTINGUTS

Textos informatius.

Documents.

Enllaços a pàgines web.

Materials didàctics amb informació

Material didàctic que orientin i facilitin els aprenentges.

Guies didàctiques.

Orientacions

Fonts complementàries: enllaços a webs d’interès.

Bibliografia.

Agenda.

Proves d’autoavaluació.

Activitats auto correctives.

Activitats per realitzar de manera autònoma pels alumnes.

Activitats per realitzar amb alumnes amb el teu ajut.

SOBRE L’ENTORN

Elements audiovisuals (vídeos i àudio)

Elements multimèdia.

Sistemes de navegació. Mapes.

Sistemes de comunicació virtuals,

Tutories virtuals

Aules virtuals

Web mail,

Xat

Motors de recerca

Eines de recerca

 

SOBRE LES DIFERENTS ÀREES QUINES CREUS QUE SÓN LES NECESSITATS MÉS IMMEDIATES.

( PUNTUA DEL 0 AL 10)

LLENGUA CATALANA

LLENGUA CASTELLANA

ALTRES: ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

ASPECTS PEDAGÓGICS  QUE CREUS QUE S’HAURIEN DE PRIORITZAR DINS DEL BLOC O WEB.

– quina és la teva motivació:

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

–  Continguts que prioritzaries:

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

– Elements multimèdia que prioritzaries:

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

 

Publicat dins de Fase II: Enquestes i entrevistes., General | Etiquetat com a | Deixa un comentari

enquesta passada als alumnes

 

Aquesta és una enquesta per tal d’identificar quin és el teu domini, les teves expectatives i les teves necessitats en relació a les tecnologies de la informació i la comunicació TIC (informàtica, Internet…) per tal de fer una millor incorporació al projecte PAM a PAM. La teva opinió és essencial i per això et prego que dediquis uns minuts a omplir el següent formulari. El qüestionari és totalment anònim.

 

1. Accedeixes normalment a Internet?
SI    NO

 

A casa
A l’aula de PAM a PAM.
A altres llocs (indica)

____________________________________________________

 

2. Valora la freqüència d’ús d’aquests programes:
(Marca amb una X sabent que 1: rés i  4: molt)

 

 

  1
rés
2
poc
3
bastant
4
molt
Processador de text (Word, Amipro, AbiWord, etc.)
Programa de presentacions (Power Point, Corel, Presentation, etc.)
Bases de dades (Access, MySQL, FileMaker, etc.)
Fulls de càlcul (Excel, Calc, etc.)
Navegadors
Correu electrònic
Editors HTML (Frontpage, Dreamweaver, etc.)
Disseny gràfico (PhotoShop, Corel… altres
Xat
Eines per al treball col·laboratiu (BSCW, etc.)
Motors de recerca: Altavista, Google, Ask… altres)

 

 

 

 

3. Usa l’ordinador bàsicament per (Assenyala les tres principals opcions)
Formació i perfeccionament
Edició de documents
Ensenyament a l’aula
Comunicació amb altres persones
Altres:  

 

4. Quines dificultats trobes quan fas servir les eines informàtiques.
Falta de preparació
Increment del temps de dedicació.
Escassa disponibilitat d’equips informàtics al centre.
Escassa  disponibilitat d’equips informàtics a la teva llar..
Pocs materials didàctics

Cap
Altres

:

 

5. Valora la formació que has rebut en l’ús de les TIC al llarg de la teva vida professional.
(Senyala el nombre sabent que 1: insuficient i 4: òptima)
1 2 3 4

 

6. Fas servir les TIC quan aprens català o castellà?
SI NO
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
Si la resposta és afirmativa, senyala freqüència amb la qual utilitzes les TIC a l’aula:

Diària
Setmanal
Mensual
Trimestral
No les utilitzo

 

Si la resposta és negativa especifica les raons:

 

 

 

 

 

 

_______________________________________________________________

 

 

 

7. Considera que les TIC poden ser un recurs important per millorar l’ensenyament?

 

 

SI NO

 

 

 

 

 

 

 

GRÀCIES PEL TEU AJUT!!!

 

 

 

Toni Lázaro

Pràcticum I

Psicopedagogia

 

 

 

 

 

 

 

 

Publicat dins de Fase II: Enquestes i entrevistes., General | Etiquetat com a | Deixa un comentari

Resum sobre les últimes converses

Les últimes converses amb el màxim responsable dels projectes vinculats em porten a les següents conclusions extretes d’un encreuament de mails.
En blau les recomanacions i suggeriments i en negreta les meves respostes.
1-Et coordinis directament amb la CARME com a responsable del projecte (ella ja et dirà si necessitem alguna informació adicional o bé si tu necessites alguna cosa).
Cap problema, s’han d’optimitzar els recursos temporals i humans. Si la Carme ja té aquesta funció no cal duplicar les tasques.
2-Del tema d’escollir entre web i blog si que et demano que NO sigui la web ja que estem en plena renovació i encara l’estem acabant de construir (si entres a la web ja veuràs que posa web en actualitzacióhttp://www.fundacionma.salesianas.net/construccioFMA-es.html) . Ja et vaig comentar que era un tema d’imatge general de la Fundació. També ens interessa saber els llocs on esteu o voleu donar-vos d’alta via interneti les contrasenyes (tipus hacesfalta) ja que són llocs on la Fundació o bé ja està donada d’alta o bé pot interessar també per altres projectes.
Jo personalment em decantava també pel BLOC, ja que és més fàcil de mantenir sense gaires coneixements informàtics, és una eina molt més interactiva, propera a la realitat i també fàcil d’actualitzar i de adaptar manera gairabé immediata a nous requeriments socials o tècnics.
En breu t’envio també els llocs on m’he donat d’alta per la captació de voluntaris.
3-Per la mateixa raó també et demano que ens comuniquis o demanis a través de la Carme tota la informació que publiquis o que necessitis pel treball per un tema de coordinació.
En quant comenci el bloc. Reenviaré còpia a Carme de tot el que pengi de caire pedagògic i demanaré primer la informació pròpia projecte pam a pam a la Carme.
4-Per altra banda, del tema de buscar recursos no vaig entendre bé si el practicum consisteix en fer un llistat de possibles llocs on trobarrecursos didàctics? Aquí també ens interessa anar coordinats (al projectetreballen amb determinats materials)i, a més a més et podria facilitar una serie de links oficials i públicsde la Generalitat i altres d’interès si els necessites.
És una de les 4 parts del pràcticum – que recordo que era de psicopedagogia- i el títol del qual era “integració Tic dins del projecte Pam a Pam” una part era la de captació de voluntaris, que ja queda conclosa, un altre d”avaluació de necessitats i d’expectatives relacionades amb l’ús de les Tic com a eina formativa” la tercera era engegar un bloc o web amb recursos per als voluntaris formadors i els alumnes, així com una breu explicació del projecte i dades de contacte. Posteriorment en el bloc es podran penjar videos o imatges (amb prèvia autorització) de les activitats que es realitzin, a gust dels futurs responsables (el meu projecte té una limitació de temps).
Agraeixo qualssevol llistat de webs formatives.
Espero que entenguis la necessitat de treballar d’aquesta manera, ja que no només treballem amb un projecte (la Fundació té diversos projectes a altres poblacions) i necessitem unificació de criteris. Per a qualsevol cosa que necessitis a través de la Carme t’ajudarem en el que calgui.
Moltíssimes gràcies pel vostre ajut, comprenc perfectament aquesta necessitat i estic totalment d’acord, jo vull ajudar i no donar més feina o duplicar una tasca que ja s’està fent. Pel que he vist a d’altres plataformes la idea d”un bloc comença a ser bastant comuna, tot i que després hi ha un portal comú més “formal” més d’estil corporatiu que integra i enllaça les propostes locals.
També comprenc que qualssevol cosa que es penji ha de tenir un criteri, ser informació seriosa i sincera, ja que és la imatge de tota una comunitat, per mi no us preocupeu en aquest sentit. Qualssevol informació no psicopedagògica passarà ineludiblement abans pel criteri de Carme.

Toni Lázaro Álvarez

Publicat dins de Fase II: Enquestes i entrevistes., General | Etiquetat com a | Deixa un comentari

Vídeo de resultats de l’enquesta als alumnes de pam a pam.

Aquí penjo la captura de vídeo de l’excel que estic el·laborant amb els resultats de l’enquesta als alumnes.

Publicat dins de General | Etiquetat com a | Deixa un comentari

Novetats i canvis

Està clar que el dia a dia i la interacció amb la realidad et va donant noves variables!!!
Ja tinc els questionaris fets que intentaré penjar, més endavant quan trobi la manera, m’han anat molt bé les indicacions del tutor respecte a les proves que passa la Generalitat per acreditar les competències en Tic..
Com a novetat informar que la persona que porta el tema de gestió del voluntariat en la fundació en la que faig el pràcticum a nivell de tota la provincia s’ha assabentat del que estava fent al projecte pam a pam a Terrassa i ha contactat amb mi per intercanviar informació.
Hem quedat el dia 14 de novembre per d’establir una línia comuna a nivell d’integració de voluntaris i de creació de la web (La inspectoria de Catalunya està ja realitzant una web i segurament el millor per a pam a pam serà un bloc de fàcil manteniment que contingui l’esperit propi del projecte i també la proximitat i immediatesa sense trepitjar el projecte més general.
L’aparició d’aquesta nova variable té origen en el següent: com que algún dels voluntaris que havia captat a través de l’aplicatiu www.hacesfalta.org en principi estava molt interessat però després per motius de transport, no podia venir aquí a pam a pam de Terrassa s’en va acudir de que no es podia desaprofitar l’ínterés per ajudar d’aquestes persones i vaig aconsellar “derivar” aquests voluntaris cap a Barcelona, així que ara hem de coordinar aquestes accions, així com el disseny del bloc o la web que realitzi jo sigui compatible o no trepitgi la feina que volen fer les persones que gestionen el voluntariat a nivell més general.
En principi jo segueixo el meu planning, per tal que la cosa no se m’escapi de les mans… però sense oblidar les connotacions externes. Aixó demostra que l’assessorament i la intervenció psipedagògica ha de ser flexible i creatiu, ha d’estar incardinat en la realitat però sense perdre de vista el context més immediat i alhora el context més global on podem intervindre des d’una perspectiva més estratègica i preventiva.
A reveure.

Toni Lázaro Álvarez

Publicat dins de Fase I: captació de voluntaris, Fase II: Enquestes i entrevistes. | Etiquetat com a | 2 comentaris

Atendre la dinàmica que es crea…

En l’assignatura d’Orientació i Intervenció Psicopedagògica he trobat un text extret de Extret de Solé, I. (1998). Orientación educativa e intervención psicopedagógica. Barcelona: Horsori. Aquest fragment defineix el rol col·laboratiu de l’assessor com el que ha de “atender a la dinámica que se crea, a las emociones que genera la situación en los diversos participantes, a las relaciones interpersonales y su regulación”.
Aquesta atenció de la dinàmica que es crea, marca clarament la situació i el context motivacional que delimita la meva feina en el moment actual: Per organització temporal em trobo en plena Fase 2: Elaboració de qüestionaris per tal de saber primer els interessos i competències dels voluntaris i dels alumnes i en segon terme per tal de dibuixar un mapa de la situació i establir-ne les prioritats i les línies que definiran el futur bloc o web … però i aquí està el paper dinàmic i flexible, me n’adono que el diàleg per mail amb els voluntaris i oralment amb la responsable del projecte, que la primera fase s’ha acabat només en paper, ja que les dinàmiques que s’han creat amb la captació de voluntaris, han creat també una sèrie d’expectatives i sentiments que fan, que tot i que hauria de deixar ja per finalitzada aquesta etapa, continuï la recerca de més voluntaris i atengui i procuri respondre als candidats que han demanat més informació.

Publicat dins de Fase II: Enquestes i entrevistes. | Etiquetat com a | Deixa un comentari

Comparativa.

Ara mateix estic en l’espai d’intersecció entre les dues fases del projecte. Acabo la primera de recerca de voluntaris i començo la de cerca d’informació i opinions per tal de veure quines són les necessitats i les preferències de cara a la construcció i disseny del bloc o de la web .

Abans d’això caldrà comprovar i comparar quins són els resultats i la funcionalitat i efectivitat dels següents portals de voluntariat o de publicació d’anuncis de manera gratuïta:

http://www.idealistas.org
Mundo Anuncio. Anuncios clasificados.
Plataforma del voluntariado de España.
Web del voluntariat. www.hacesfalta.org
www.voluntariado.net

Publicat dins de Fase I: captació de voluntaris, General | Etiquetat com a | 2 comentaris