A partir dels resultats obtinguts de les diferents enquestes als 30 alumnes del torn de la tarda, així com les enquestes passades als voluntaris formadors d’aquest torn, puc començar a buscar la selecció de recursos que formaran la base del bloc.
Conclusions importants a partir del feed-back amb els responsables i voluntaris.
– Es farà un bloc en comptes d’una web.
– El bloc ha de ser fàcil de utilitzar i haurà de consistir bàsicament en una base de recursos per als alumnes i els voluntaris formadors.
– La informació pròpia de Pam a Pam, així com de la Fundació que la gestiona s’ha de deixar per un web a nivell de tota Catalunya, no vol dir aixó que noes pugui penjar rés d’informació simple de contacte o explicativa molt breu del que es fa.
– Les necessitats bàsiques del projecte pam a pam en quant a formació es centren bàsicament en l’aprenentatge de les llengues catalana i castellana amb l’afegit que també es fa una formació de la teòrica del carnet de conduir B1 per a immigrants, en col·laboració amb auto-escoles de l’entorn.
Es demana suport per cobrir necessitats formatives relacionades amb el lèxic, vocabulari i la gramàtica espanyola, construcció de frases, ús de verbs.
Els formadors demanen també enllaços que permetin relacionar imatges, i que possibilitin treballar aspectes com el cos humà, les malalties, el coneixemente de l’entorn més immediat (classe, barri, botigues, entitats públiques, d’adminsitració i serveis).
Així mateix els docents mostren la necessitat de formar-se en l’ús de programes com ara:
Presentacions amb powerpoint (creació de presentacions).
Programes per descarregar vídeos educatius per tal de visualitzar-los off-line.
Eines i programes per ensenyar la teòrica del carnet de conduir
Internet (navegació, xat, mail, recerca…).
Excel