JO EM QUEDO A CASA

Estimats/des alumnes i famílies!

Com bé sabeu, al nostre país l’augment de casos pel coronavirus ha obligat a les autoritats a decretar l’aturada de l’activitat escolar.

Estem vivint uns dies diferents i en la mesura de les nostres possibilitats estem treballant per establir un conjunt d’actuacions que garanteixin la continuïtat lectiva de l’alumnat després del tancament dels centres educatius. Per això, els docents, utilitzarem diferents plataformes digitals i altres mitjans alternatius per mantenir el procés d’ensenyament-aprenentatge del nostre alumnat.

Sí, segur que ho esteu pensant, què passa amb les classes d’Educació Física? Bé, lamentablement, no podeu estar jugant pel carrer, ni realitzant activitat física amb altres amics i amigues. TOTHOM ha de ser responsable i tenir molt de sentit comú.

Ara bé, a casa també podem estar actius d’una altra manera. A continuació us deixem un conjunt d’idees per a que després d’establir temps amb l’estudi i el treball, eviteu l’abús de pantalles i dispositius electrònics.

Queda’t a casa i mou-te!

1 – Jugar a les estàtues musicals.

2 – Reptes de ball amb el Just Dance o Dance Central.

3 – Preparar balls i coreografies amb les vostres cançons preferides.

4 – Aprendre i practicar zumba.

5 – Jugar a “l’escondite” per tota la casa.

6 – Curses de xapes pel passadís o al menjador de casa.

7 – Jugar a les «caniques».

8 – Preparar unes boles de malabars i practicar.

9 – Jugar al pica-paret.

10 – Preparar una obra de teatre.

11 – Fer imitacions d’animals o persones.

12 – Disfressar-te de tot allò que desitgis.

13 – Fer ioga.

14 – Jugar al Pictionary.

15 – Fer passejos per casa.

16 – Pujar i baixar escales.

17 – Si tens jardí, ajuda als teus pares. La jardineria és una forma molt bona d’augmentar la força, resistència i flexibilitat.

18 – Posa’t en forma amb moviments funcionals.

19 – Jocs d’equilibri.

20 – Imita postures cada cop més difícils.

21 – Realitza, si pots al matí, exercicis de mobilitat articular.

22 – Fes estiraments, no estiguis tot el dia estirat al sofà o al llit.

23 – Utilitza vídeo-jocs per fer exercici físic: EA Sports Active 2, Fit in Six y Nike+Kinect Training.

24 – Reptes motrius: a veure qui salta més o manté l’equilibri en una posició puntual més temps.

25 – Reptes amb pilota: a veure qui dona més tocs sense que la pilota toqui el terra (sempre amb la seguretat de NO trencar res de casa).

26 – Saltar a la corda en un espai segur.

27 – Jugar a la “Gallineta cega”.

28 – Construir uns obstacles i caminar per ells.

29 – Realitzar exercicis de força o pilates.

30 – Jocs per millorar la motricitat fina.

31 – Jocs de llançament a la paperera de l’habitació.

32 – Jocs de punteria fets per tu.

33 – Ping-pong a casa.

34 – Jocs d’orientació: pots realitzar un mapa de casa teva.

35 – Realitzar una «búsqueda» del tresor o pistes per casa.

36 – Fer un marcador propi per a les puntuacions.

37 – Circuït de petjades d’animal dibuixades amb guix. La idea és fer diferents colors i desplaçar-se sobre elles de diferent manera.

38 – Jugar amb globus, colpejant-los amb les diferents parts del cos.

39 – Raqueta globus. El primer que s’ha de fer és construir una espècie de raqueta amb un tub de cartró i una corda. La corda va lligada d’un extrem del tub de cartró cap al globus. L’objectiu és colpejar el globus amb el tub el major nombre de vegades seguides.

40 – Caminar sobre línies construïdes amb cinta adhesiva. L’objectiu és que es faci de forma molt precisa sense sortir-se’n.

No ho oblideu, L’Educació Física és molt important en les nostres vides. No hem d’oblidar un espai del dia per jugar o realitzar activitat física de diferent tipus.

Aquí us deixo uns enllaços d’activitats i jocs que han realitzat a altres escoles:

Benvinguda

Benvingut/da a tombarella confinada, aquest bloc que esteu llegint pretén ser una ajuda a passar aquests dies que estem passant de manera activa. Tots tenim ganes de sortir i fer esport a l’aire lliure, però ara ens toca ajudar a vèncer la pandèmia i quedar-nos a casa.

Des del bloc us anirem fent propostes perquè us mantingueu actius aquests dies de confinament, aquestes intentaran tenir en compte les dificultats d’espai que, majoritàriament, podem arribar a tenir a les nostres llars, malgrat els inconvenients intentaran ser propostes divertides i variades que siguin possible de realitzar.

Podeu realitzar les activitats i fer-nos aportacions en els comentaris, això ens ajudarà a tenir informació, si us ha agradat, si és adequada, si ha estat difícil, quines coses canviaries…

Ens movem? Som-hi!!!