Les narracions als mitjans.

PROPOSTA DE PRODUCCIONS AUDIOVISUALS: “La creativitat a la publicitat”.

Com ja vaig exposar en l’exercici del tema 4, al llarg del tercer trimestre treballarem a 3r d’ESO la publicitat dins del context dels llenguatges visuals. Bona part d’aquesta unitat consisteix en l’anàlisi i l’observació dels spots de la televisió. Aprofitant la “lectura” d’aquests audiovisuals realitzaré una tria d’anuncis on la creativitat i l’artisticitat formin part integrant del discurs audiovisual.
Per exemple, una editorial anglesa (4th state) recrea tota una “ciutat literària” plena de ciutadans, d’edificis convertits en llibres i fragments literaris. Tot un joc visual.
Aquest anunci (passat ja alguns anys per la televisió nacional) mostra l’obra d’un artista contemporani Theo Jansen per tal d’explicar les possibilitats d’un cotxe.
Continuant amb els anuncis de cotxes, aquest altre spot que també el vam poder gaudir durant un temps a les televisions d’aquí és una petita joia de creativitat.
Un anunci de caire més moralista. Aquí no s’anuncia cap marca ni producte, sinó que es fa una denúncia als maltractaments infantils i d’una manera molt sensible i molt creativa.
Una altra petita joia de la publicitat és aquest encertat spot de Renfe que, en clara al·lusió als llibres desplegables (unes altres petites joies visuals), recrea les capacitats de la companyia sota l’eslògan “Nuevos tiempos, nuevos trenes”.
I per últim i com que no podia faltar Coca-Cola, la gran “fàbrica” d’anuncis on la creativitat és la protagonista, un dels més coneguts i encertats per la seva gran capacitat de vincular les imatges i fotografies amb trets i característiques de la vida quotidiana.
Entre tots aquests anuncis crec que es mostra una petita varietat d’exemples per a què els alumnes entenguin la importància de la creativitat en un mitjà que els és molt proper i quotidià com és el de la publicitat.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *