En portada

Solidaritat

Vídeo fet per el Joel González, explicant que és per a ell la solidaritat.

Propaganda Diferent !!

El vídeo d’aquesta ONG l’he trobat simpàtic, original i molt real.

Cliqueu aquí

El treball en equip

l’equip petit from el cangrejo on Vimeo.

Sentit de la vida

Meditació en un minut

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=sGZ6K0Us-GI[/youtube]

El Camí a l’Escola

El camí a l’escola és un documental que mostra les dificultats que han de recórrer nens de tot el món en el seu camí cap a l’escola.

TAARE ZAMEEN PAR és una pel · lícula sobre un nen amb dislèxia a l’Índia, és un llargmetratge excepcional que de forma senzilla, però amb una sensi
bilitat excepcional, explica la història de moltes famílies amb un / a nen / a amb dislèxia i / o qualsevol altra dificultat específica d’aprenentatge. El dany tan immens que el desconeixement sobre aquests fenòmens en l’entorn que envolta al nen / a, la família, el centre escolar, pot causar en un nen o una nena amb una intel · ligència normal i amb una imaginació desbordant que viu en el seu món feliç , on el dolor i el sofriment no troben lloc, queda reflectit amb tanta senzillesa i alhora amb una complexitat enorme en la pel · lícula, que qualsevol que tingui l’oportunitat de veure-la quedarà commogut per ella.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=xRn5g7xocmg[/youtube]

El punt de Peter H. Reynolds

És increïble el que saps fer !!!

Bully Dance

Bully Dance és un curt metratge de dibuixos de (10′) produït per UNICEF y Film Board of Canada. Identifica les conductes de maltractament i el procès de victimització. No hi ha paraules i el missatge arriba a l’espectador de manera clara i contundent. Visualment és interessant i la banda sonora és rítmica i encertada. L’objectiu és estimular la discussió en el grup.

Arreglar el mundo

Un científico, que vivía preocupado con los problemas del mundo, estaba resuelto a encontrar los medios para aminorarlos. Pasaba sus días en su laboratorio en busca de respuesta para sus dudas.

Cierto día, su hijo de seis años invadió su santuario, decidido a ayudarlo a trabajar. El científico, nervioso por la interrupción, le pidió al niño que fuese a jugar a otro lado. Viendo que era imposible sacarlo, el padre pensó en algo que pudiera entretenerlo. De repente se encontró con una revista, en donde había un mapa con el mundo, justo lo que precisaba. Con unas tijeras, recortó el mapa en varios pedazos y junto con un rollo de cinta, se lo entregó a su hijo diciendo:

– “Como te gustan los rompecabezas, te voy a dar el mundo todo roto para que lo repares sin la ayuda de nadie.”

Entonces calculó que al pequeño le llevaría 10 días componer el mapa, pero no fue así. Pasadas algunas horas, escuchó la voz del niño que lo llamaba calmadamente:

– “Papá, papá, ya hice todo, conseguí terminarlo”.

Al principio el padre no creyó en el niño. Pensó que sería imposible que, a su edad, hubiera conseguido componer un mapa que jamás había visto antes. Desconfiado, el científico levantó la vista de sus anotaciones, con la certeza de que vería el trabajo digno de un niño. Para su sorpresa, el mapa estaba completo. Todos los pedazos habían sido colocados en sus debidos lugares. ¿Cómo era posible?¿Cómo el niño había sido capaz?

– “Hijito, tu no sabías cómo era el mundo, cómo lo lograste?”

– “Papá, yo no sabía cómo era el mundo, pero cuando sacaste el mapa de la revista para recortarlo, ví que del otro lado estaba la figura del hombre. Así, que dí vuelta a los recortes, y comencé a recomponer al hombre, que sí sabía como era.”

– “Cuando conseguí arreglar al hombre, dí vuelta a la hoja y ví que había arreglado al mundo.”

Gabriel García Márquez

El Monjo Misguided

Hi havia una vegada un xinès que estava absort en la seva pràctica físic-espiritual de tai-txi. El seu gosset l’instava per jugar i ell es va deixar portar per la ràbia i ….

Millor serà que vegis la història que té una bonica moralitat.

The Misguided Monk (animation)

Dalai Lama va dir:  El mitjà per fer canviar d’opinió és l’afecte encara que no sempre és fàcil.

Landfill Harmonic

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=sJxxdQox7n0[/youtube]

Per gaudir un moment de relax

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=4-DEVeExm8s[/youtube]

Pèrdua de classes, la mort de l’educació de la dona

Malala Yousafzai és nascuda a la vall del Swat, Pakistan. El seu pare és Ziauddin Yusafzai i té dos germans.
Malala parla paixtu i anglès, i és coneguda pel seu activisme a favor dels drets civils, especialment dels drets de les dones a la vall del riu Swat, on el règim talibà ha prohibit l’assistència a l’escola de les nenes.
A l’edat de 13 anys, Yúsafzai aconseguir notorietat en escriure un bloc per a la BBC sota el pseudònim Gul Makai, explicant la seva vida sota el règim del Tehrik i Taliban Pakistan (TTP) i els seus intents de recuperar el control de la vall després que l’ocupació militar els obligués a sortir a les zones rurals.
Els talibans van obligar el tancament de les escoles privades i es va prohibir l’educació de les nenes entre 2003 i 2009.
El 2009 el documental Pèrdua de classes, La mort de l’educació de la dona (dirigit per Adam Ellick i Irfan Asharaf, delNew York Times), mostra a Malala i el seu pare Ziauddin Yúsafzai i com l’educació de les dones és difícil o impossible en aquestes àrees.

Malala Wikipedia

Pensant en els altres

Pensant en els altres , un video que explica la forma d’entendre l’educació el mestreToshiro Kanamori.